Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:18:04 GMT

ایران و ترکیه دوست دوران سختی یکدیگر هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۱۰۵۲

ایران و ترکیه دوست دوران سختی یکدیگر هستند

تهران- ایرنا- سجاد سلطان زاده، سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه که جهت انجام دیدارهای رسمی به وان سفر کرده اظهار داشت: خواهان افزایش روابط فرهنگی، اقتصادی و تجاری دو کشور هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی در روز سه شنبه، وی با اشاره به میزبانی خوب و توجه مقامات ترکیه به وی در این سفر افزود: حدود 500 سال است که مرز دو کشور ایران و ترکیه در واقع مرز دوستی و برادری است که باعث تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی بیشتر ما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و ترکیه دوست دوران سختی یکدیگر هستند. ترکیه در مقابل تحریم آمریکا در کنار ایران ایستاد و ما نیز در دوره های سخت ترکیه در کنار آنان بودیم.
وی تصریح کرد: کودتای 15 جولای نمونه ای از آن ( روابط بر مبنای دوستی و برادری) است.
سلطان زاده با اشاره به توجه ویژه سران دو کشور به افزایش روابط و همکاری ها گفت: روابط استان‌های همسایه دو کشور باید گسترش بیشتری داشته باشد.
سلطان زاده با بیان اینکه 300 کیلومتر از مرز 560 کیلومتری ایران-ترکیه مربوط به استان وان است به اهمیت دروازه مرزی کاپی‌کوی-رازی اشاره کرد.
سرکنسول ایران در ارزروم از مدرن سازی این گذرگاه مرزی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: ایران نیز به زودی این گذرگاه را مدرن سازی خواهد کرد. برای رسیدن به حجم تجاری 30 میلیارد دلاری که روسای جمهورمان بر آن تاکید دارند گسترش و بهره برداری مناسب از گذرگاه های مرزی با اهمیت است.
وی با استقبال از علاقه مردم ایران به گذراندن تعطیلاتشان در ترکیه، خواهان آمدن مردم ترکیه به ایران که تمدنی 7000 ساله و زیبایی های طبیعی و تاریخی بی نظیری دارد، شد.
سلطان زاده در این سفر که بخشی از آن برای رفاه حال مسافرین نوروزی به استان وان صورت گرفت، ضمن بازدید از محوطه گمرک کاپی کوی با مسئولان ترک در خصوص ارائه خدمات شایسته به مسافرین ایرانی بحث و تبادل نظر و در زمینه به حداقل رساندن برخی مشکلات پیش آمده در سالهای گذشته مذاکراتی را انجام داد.
ارائه تسهیلات مناسب به مسافرین ایرانی، برخورد شایسته با میهمانان نوروزی، رفتار مناسب پلیس گذرنامه و ماموران گمرک ترکیه با اتباع ایرانی و شکایات و درخواست های ایرانیان مسافر از جمله موضوعاتی بود که در دیدار سرکنسول کشورمان با مقامات مرزی در گمرک کاپی کوی مطرح شد.
مرز ورودی ترکیه به نام روستای نزدیک مرز کاپی کوی نام‌گذاری شده که مقابل مرز رازی در نزدیکی شهرستان خوی ایران قرار دارد. از مرز رازی تا شهر وان 90 کیلومتر می‌باشد.
مرز رازی حد وسط کوه‌های بلند نقطه مرزی واقع شده است. دقیقاً جایی که معبر میان دو کوه بزرگ در مرز است، به عنوان گمرک مشخص شده است.
خاورم**9489**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ارزروم تركيه وان تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی سختی مقابل تیمی که ژاپن را حذف کرده داریم

به گزارش قدس آنلاین، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری پیش از بازی با قرقیزستان در یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا گفت: من به عنوان بازیکن و مربی روبروی قرقیزستان بازی کرده‌ام، اما به خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی کرده است و ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آن‌ها خواهیم داشت.

وی گفت: آنها تیم خوب و فیزیکی هستند، تیمی که ژاپن را حذف کرده حتماً تیم قابل احترامی است. من از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین عملکردمان را داشته باشیم، شعار اصلی تیم ما این است که به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی در مورد سایر تیم‌های تورنمنت گفت: من از حذف تیم ژاپن ناراحتم، آنها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد، کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.

شمسایی گفت: مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی است، همین موضوع باعث می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد.

او در پاسخ به این سوال که مصدومیت حسین طیبی چه تأثیری روی عملکرد تیم ایران داشته است، گفت: او بازیکن بزرگی است و ما دوست داشتیم اینجا کنارمان باشد اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. ما در دو سال گذشته تغییراتی ایجاد کردیم و جوان‌ها را به تیم اضافه شدند، خوشحالم که علی‌اصغر حسن‌زاده که یک رهبر واقعی است در کنار محمدرضا سنگ‌سفیدی به خوبی نظم تیمی را حفظ می‌کنند و جوان‌ترها کنار آنها می‌آموزند.

گفتنی است ایران روز چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ در استادیوم بانکوک آره‌نا به مصاف قرقیزستان می‌رود.

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • بازی سختی مقابل تیمی که ژاپن را حذف کرده داریم