Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبرکرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در جلسه ستاد مبارزه با آفت سن غلات استان با اعلام این خبر افزود: میزان تسهیلات اعتباری خط ویژه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری ۴۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان بود که بیش از ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه توسط بانک‌های عامل جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کرامتی افزود: از این طریق ۹۶۴ دستگاه تراکتور، ۷ دستگاه کمباین و ۸۲۱ دستگاه ادوات دنباله بند خریداری وتحویل بهره بردران شده است و همچنین ۵ واحد اعم از دام، طیور و شیلات در استان تجهیزشده است.   این مسئول با بیان اینکه افزایش بهره وری موجب مصرف انرژی، بذر و سایر نهاده‌ها می‌شود، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.   وی در ادامه با بیان اینکه گندم مهمترین محصول تامین کننده انرژی و پروتئین مردم است، اظهار کرد: در برخی محصولات از جمله گندم در حدود چهار سال است در سطح کشور به خودکفایی رسیده ایم و این موفقیت باید تدوام یابد.   کرامتی ادامه داد: با توجه به شرایط و تغییرات اقلیمی، یک سری بیماری‌های نوظهوربا تغییر بیولوژیکی آفات را شاهد هستیم که همه ما موظفیم با توسعه برنامه‌های مراقبتی، ترویجی و آموزشی به منظور کنترل افات در اراضی زراعی و باغی اقدام کنیم.   وی در ادامه بر لزوم بروز کردن و آماده سازی سمپاش‌ها و اماده باش شبکه‌های مراقبت برای پایش و اقدام به موقع برای کنترل آفت سن در استان همزمان با طغیان آفت در مزارع تاکید کرد.   مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۷۵ هزار و ۳۹۵ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول گندم و ۳۷ هزار و ۱۳۰ هکتار زیر کشت جو رفته است که در حال حاضر از سطح سبز مطلوبی برخوردار هستند.   علی عیدی افزود: با توجه به میزان بارندگی در فصل زراعی جاری که به طور میانگین بیش از ۲۸۱ میلی متر بوده وزمستان خیلی سختی نیز از نظر زمستان گذرانی آفت سن نداشتیم، امکان وقوع برخی از آفات نباتی از قبیل: سن و لکه نواری در مزارع غلات استان وجود دارد که تمامی کارشناسان شبکه‌های مراقبت استان در حال پایش و مراقبت مزارع بوده و تا ۱۶ فروردین به حالت آماده باش کامل قرار دارند.   وی تاکید کرد: از مجموع ۸۹ هزار و ۵۷۹ تن سهمیه کود تخصیصی به استان در سال جاری تا کنون بیش از ۶۲ هزار تن بین زارعین استان توزیع شده است.   انتهای پیام/م   گندم مهمترین محصول تامین کننده انرژی و پروتئین مردم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه