Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام اخیر دولت انگلستان مبنی بر اعطای «حمایت دیپلماتیک» به خانم نازنین زاغری گفت: ما در جریان این اقدام دولت انگلیس قرار گرفته‌ایم و یادداشتی نیز از مجاری رسمی در این ارتباط دریافت کرده‌ایم. در حال حاضر بخش‌های ذی‌ربط در حال بررسی جنبه‌های حقوقی و سیاسی این یادداشت هستند و در زمان مقتضی در این خصوص پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: باید دانست که این اقدام دولت انگلستان به خودی خود هیچ وضعیت حقوقی جدیدی چه به لحاظ داخلی و چه به لحاظ بین المللی ایجاد نمی‌نماید و صرفا منعکس کننده یک تصمیم سیاسی از سوی دولت انگلستان است که خلاف حتی مواضع صریح حقوقی خود این کشور در مراجع بین‌المللی می‌باشد. به ویژه که فارغ از اینکه ایشان تابعیت دیگری داشته یا نه و فارغ از قوانین و مقررات ایران در خصوص مقوله تابعیت و تابعیت مضاعف، خانم زاغری لااقل در ارتباط با ایران و همه فعالیت‌ها، ترددها و مراودات خود در ایران همواره به عنوان شهروند ایرانی ظاهر شده است؛ در عین حال، برای پاسخ حقوقی و سیاسی به این یادداشت منتظر نهایی شدن بررسی‌ها از سوی بخش‌های ذی‌ربط هستیم. آنچه مسلم است اینکه اولا دولت انگلستان در این اقدام فاقد حسن نیت بوده و ثانیا این اقدام به هیچ عنوان سازنده و مثبت تلقی نمی شود و اگر شرایط را پیچیده‌تر نکند، قطعا ساده‌تر نیز نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: آنچه در این مرحله می توانم بگویم این است که پرونده خانم زاغری به لحاظ اصول دادرسی به نحوی عادی و با رعایت جمیع قوانین و مقررات در مراجع قضایی ذیربط مورد رسیدگی قرار گرفته و ایشان به عنوان یک ایرانی چه در طول دوره دادرسی و چه در دوران محکومیت از همه حقوق قانونی و شهروندی خویش، از جمله خدمات درمانی و پزشکی، برخوردار بوده و هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب با اشاره به شناسایی باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم اظهار کرد: این باند با شناسایی املاک با ویژگی‌های خاص و جعل قولنامه‌های غیررسمی انتقال آن‌ها و طرح دادخواست حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی با شگردهای متقلبانه، اقدام به ابطال سند رسمی مالکین واقعی و صدور سند رسمی به نام متهمین می‌کرد.

وی با بیان این‌که با شکایات مردمی و انجام تحقیقات فنی این باند کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی شد، اضافه کرد: با صدور دستورات قضایی شعبه ۲ دادستانی استان، هفت نفر از متهمان سابقه‌دار این باند شناسایی و رسیدگی تخصصی به اتهامات آنان آغاز شد.

وی در خصوص شگرد این باند، تصریح کرد: آنها با شناسایی و کسب اطلاعات و مدارک قطعات و زمین‌های مختلف با اسناد رسمی و عادی دارای ویژگی‌های خاص، مبادرت به تنظیم قولنامه‌های عادی جعلی بین مالکان و همدستانشان یا افرادی که در گذشته فوت شده‌اند می‌نمود و با طرح دادخواست‌های حقوقی با شگردهای متقلبانه و مجرمانه اقدام به اخذ سندهای رسمی برای این املاک کرده و در نهایت اقدام به فروش و انتقال رسمی آن در بازار به افرادی که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند می‌کردند.

غریب استفاده از سند مجعول انتقال مال غیر کلاهبرداری و جعل سندهای عادی را از اتهامات مندرج در کیفرخواست متهمان این باند برشمرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۰ شکایت از این متهمان در دادسرای قم ثبت شده‌است، این افراد با اقدامات مجرمانه خود موفق به اخذ ۱۸ مورد صدور اجراییه و ابطال اسناد رسمی مالکان اصلی و اخذ سند رسمی به نام خود شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که زمین‌های دارای مالکین فوت شده، املاکی که سالیان زیاد بلاتکلیف از سوی مالکان و وارثان آن‌ها مانده است و زمین‌هایی که مالکان اصلی آن‌ها در خارج از کشور ساکن هستند بیشتر در خطر نقل و انتقالات غیرقانونی هستند، گفت: برخی مالکان مالباخته در این پرونده به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه ثنا از روند دادرسی حقوقی علیه املاک شان بی‌اطلاع مانده بودند.

وی با بیان این‌که خریداران این املاک که با سند رسمی اقدام به خرید و ساخت این زمین‌ها کرده اکنون دچار مشکلات عدیده به لحاظ مالی و حقوقی شده‌اند، هشدار داد: ضروری است شهروندان برای تمامی اعضای خانواده خود بالاخص افراد مسن خانواده در سامانه ثنا ثبت‌نام نمایند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی از مشخصات و اطلاعاتشان به سرعت مطلع شوند.

دادستان قم افزود: همچنین نسبت به املاک و اموال بلاتکلیف خود حساسیت و پیگیری لازم را داشته باشند و نظارت و سرکشی مستمر نسبت به این املاک را به عمل آورند؛ وارثان مالکان متوفی حتی‌الامکان نسبت به تعیین تکلیف اموال وراثتی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

کد خبر 6092220

دیگر خبرها

  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!