Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رومشکان با اشاره به رهاسازی ۴۸گونه جانوری در این شهرستان گفت: طرح نمونه بانک ژن اطلاعاتی از گونه‌های شاخص حیات‌وحش برای نخستین بار در رومشکان اجرا شد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت اظهار داشت: در اجرای برنامه گشت و کنترل یگان حفاظت در طی 9ماهه گذشته 17متخلف شکار و صید غیرمجاز  در شهرستان رومشکان دستگیر شده و هم چنین 6قبضه اسلحه شکاری از متخلفین غیرمجاز کشف و ضبط شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 153مورد از ادوات شکار و صید غیرمجاز از متخلفین جمع‌آوری شده، افزود: طرح علمی و مطالعاتی برای ارتقای منطقه سرکن به منطقه حفاظت‌شده و طرح نمونه بانک ژن اطلاعاتی از گونه‌های شاخص حیات‌وحش برای نخستین بار در شهرستان رومشکان اجرا شده‌است.

رئیس اداره محیط‌زیست رومشکان عنوان کرد: نصب و اجرای عملیات دوربین‌های تله‌ای حیات‌وحش در مناطق جنگلی و زیستگاهی با همکاری انجمن‌ها و همیاران محیط‌زیست، تیمار، نگهداری و رهاسازی بیش از 48گونه جانوری و پرندگان آسیب‌دیده در زیستگاه مستعد از دیگر اقدامات این اداره است.

وی بیان کرد: بیش از هشت مورد گشت و کنترل یگان حفاظت با ادارات محیط‌زیست استان‌ها و شهرستان‌های همجوار برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید غیرمجاز را در سطح این شهرستان داشته‌ایم، هم‌چنین در عملیات تعقیب و گریز 9مورد از گروه شکارچیان حرفه‌ای غیربومی متواری شده‌اند.

اهواز|گونه کمیاب "رودک عسل‌خوار" در پارک ملی دز رهاسازی شدآخرین وضعیت گورخرهای رهاسازی شده در پارک ملی کویر+ عکس و فیلمیک سرتشی و دو بهله دلیجه در استان بوشهر در طبیعت رهاسازی شد

احمدی گفت: طرح مطالعاتی از کشف گونه‌های جدید خزندگان برای اولین بار در شهرستان رومشکان با همکاری انجمن‌های زیست محیطی مثلث زندگی و حامیان طبیعت انجام شده‌است.

رئیس اداره محیط‌زیست رومشکان خاطرنشان کرد: 80مورد مجوز احداث واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی جهت اشتغال‌زایی در این شهرستان صادر و نیز از واحد و صنایع فعال در شهرستان برای عدم آلودگی‌های زیست‌محیطی پایش مداوم و بازدیدهای میدانی انجام شده‌است.

احمدی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: با هدف پاس‌داشت تلاش‌های ارزنده پژوهشگران و فعالان محیط‌زیست و بر اساس مستندات و شاخص‌های ارزیابی عملکرد و با رأی کمیته داوران، انجمن زیست‌محیطی مثلث زندگی رومشکان برای اولین بار جایزه«تقی ابتکار» را در کشور کسب کرد.

وی افزود: جایزه«تقی ابتکار» هر ساله به‌رسم یادبود و تجلیل از فعالان حوزه محیط‌زیست در کشور برگزار می‌شود که در طی امسال با اقدامات و فعالیت‌های انجمن زیست‌محیطی مثلث زندگی شهرستان رومشکان به‌عنوان یکی از برگزیدگان این جایزه در بین استان‌های لرستان، کردستان و همدان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

رئیس اداره محیط‌زیست رومشکان عنوان کرد: کاشت بیش از 10هزار بذر بلوط و بادام در مناطق جنگلی و مرتعی این رومشکان برای احیای جنگل‌های بلوط، تیمار و رهاسازی بیش از 50گونه جانوری و پرندگان آسیب‌دیده، اجرای بیش از سه مورد پاکسازی مناطق جنگلی و تفریحی، اجرای عملیات نصب دوربین‌های تله‌ای حیات‌وحش در مناطق مله‌کوه و سرکن و تصویربرداری از گونه‌های شاخص حیات‌وحش مانند شاه روباه و کرکس مصری از جمله اقدامات این انجمن است.

انتهای پیام/ن

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضا تونی از نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج خبر داد و مطرح کرد: نظارت بر بارگیری پسماندهای ضایعات لامپ شرکت توزیع برق استان البرز توسط کارشناسان محیط زیست جهت انتقال به شرکت‌های امحا کننده پسماند انجام شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست با حضور و نظارت کارشناسان محیط زیست هنگام بارگیری و پلمب، اقدام به انتقال پسماندهای ویژه خود به مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کنند.

کد خبر 6096912

دیگر خبرها

  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است