Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم آقابابایی در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: موسسه ترویج فرهنگ قرآنی با ایجاد شبکه سازی در سطح آموزش و پرورش، 20 سال است که فعالیت قرانی دارد و در سال جاری نیز طرح مسابقه درس هایی از قرآن در 30 هزار مدرسه آموزش و پرورش با هماهنگی اداره قرآن، عترت و نماز در حال انجام است.

وی افزود: همه ساله در ابتدای سال تحصیلی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، به خصوص معاونت حوزه فرهنگی و پرورشی و اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش حدود 3 میلیون پاسخنامه سوالات مربوط به 17 الی 18 برنامه درس هایی از قرآن از اول مهر تا آخر اسفند میان دانش آموزان توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقابابایی اظهار کرد: در سال جاری 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز با دریافت پاسخنامه در این مسابقه شرکت کرده اند که از طریق پخش برنامه در سه نوبت از صدا و سیما دانش آموزان پاسخنامه همان هفته را که از مدارس خود دریافت کرده اند، بر اساس برنامه پاسخ می دهند و سپس به مجری این طرح در مدارس خود تحویل می دهند.

معاون موسسه ترویج فرهنگ قرآنی ابراز کرد: از بین 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز 100 هزار نفر در آزمون نهایی شرکت خواهند کرد که این آزمون همه ساله در اواخر فروردین ماه در 700 منطقه آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار می شود.

آقابابایی ادامه داد: از بین 100 هزار تن برگزیده نهایی به تعداد 2500 تا 2700 نفر جوایزی از جمله کمک هزینه سفر به عتبات و عالیات و... اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد انگیزه و تشویق دست اندکاران این طرح چندین سال است که سفرهای استانی برای ارزیابی مدارس استان های مختلف برگزار می شود و ضمن بازدید از محروم ترین مدارس استان ها از مجریان طرح و دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه تجلیل به عمل می آید.

معاون موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: میانگین کشوری حضور دانش آموزان بین 54 تا 55 درصد است و استان خراسان رضوی به لحاظ استقبال دانش آموزان از طرح به میانگین کشوری نزدیک است.

آقابابایی یکی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقه درس هایی از قرآن در سطح مدارس را ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در راستای ارتقای فهم آموزه های قرآنی برشمرد و عنوان کرد: تلاوت و روخوانی قرآن به تنهایی کافی نیست بلکه دانش آموز که در سن حساس و تاثیرپذیری هستند که ضرورت دارد با مفاهیم کاربردی قرآن کریم یعنی سبک زندگی، رفتار با والدین و مسائل تربیتی دیگر آشنا شوند و برگزاری این مسابقه دانش آموزان را هفته ای یک بار پای درس هایی از قرآن می کشاند و این مسابقه بهانه ای برای رشد یافتن دانش آموزان در بهره مندی از آموزه های قرآنی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه های موسسه طرح اجرای چهره به چهره با برگزاری حلقه های معرفتی توسط مربیان آموزش دیده ویژه دانش آموزان است که در حال حاضر 1300 حلقه معرفت تشکیل شده و مباحث بصیرتی، تربیتی و دینی در این حلقه ها مطرح می شود.

معاون موسسه ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت های تفسیری ستاد تفسیر موسسه را از دیگر مأموریت های موسسه عنوان کرد و گفت: مجموعه برنامه های و فعالیت های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی ایجاد یک پیوند عمیق بین آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با آموزه های قرآنی است که در سبک زندگی و رفتار آنان تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف مجیدیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آموزگاران در این کارگاه‌های آموزشی، روش‌های تدریس روخوانی و روان خوانی، و تدریس مبانی قرآن را فرا گرفتند.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی، تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، است.

مجیدیان افزود: در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی دو مدرس برجسته قرآنی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: در این کارگاه‌های آموزشی ۴۶ نفر از شهرستان کهگیلویه شهر دهدشت، ۳۹ نفر از شهر یاسوج و ۲۷ نفر نیز از شهرستان گچساران حضور داشتند.

مجیدیان با بیان اینکه فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود، گفت: این کارگاه‌های آموزشی به منظور بررسی شیوه‌های نوین تدریس، چگونگی تکالیف مهارت محور و توانمندسازی آموزگاران دوره‌های ابتدایی برگزار شد و می‌تواند تأثیر به سزایی در روش تدریس آموزگاران و فرایند یاد دهی و یادگیری مطالب درسی دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: در فرایندهای آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان به این بخش باید توجه ویژه و وافر داشت.

کد خبر 6091095

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد