Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات کابل از افزایش فشارهای شبه‌نظامیان طالبان بر نیروهای نظامی ارتش افغانستان در استان بادغیس و کشته و زخمی شدن بالغ بر ۳۰ سرباز این ارتش در حملات طالبان در این استان از ابتدای هفته جاری تا کنون خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حملات جدید در حالی از سوی شبه‌نظامیان طالبان در این استان در غرب افغانستان صورت گرفته که آنها هم زمان به دور جدید مذاکراتشان با مقامات آمریکایی نیز ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیس منگال سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در کابل گفت: از شنبه شب تعداد زیادی از شبه‌نظامیان طالبان دست به اجرای حملاتی علیه چند ایست بازرسی ارتش افغانستان در منطقه بالا مرغاب در استان بادغیس زدند.

منگال خاطر نشان کرد: این درگیری‌ها همچنان ادامه دارند و طالبان در آنجا چهار پست ایست بازرسی نیروهای ارتش را تصاحب کرده و نیروهای تقویتی از جانب دولت افغانستان همراه با پشتیبانی هوایی به این منطقه فرستاده شده‌اند تا جلوی سقوط کل منطقه به دست طالبان را بگیرند.

عبدالعزیز بیگ، یک عضو شورای استانی بادغیس گفت: تا کنون در حملات طالبان در این منطقه ۲۰ سرباز افغان کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند و ۲۰ تن از آنها نیز به دست طالبان به اسارت گرفته شدند.

طالبان مسئولیت حملاتش در بادغیس را که هم‌مرز با ترکمنستان است به عهده گرفته است.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان گفت: در این حملات ۲۰ سرباز افغان کشته و ۲۸ تن دیگر به اسارت گرفته شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به دست طالبان افتاده است.

همزمان با تداوم درگیری‌های نیروهای دولتی با شبه‌نظامیان طالبان در چندین نقطه افغانستان رهبران طالبان همچنان به مذاکراتشان با نمایندگان آمریکا در قطر ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر، از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6096799

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی