Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ضمن اعلام گزارش عملکرد وزارت کشور در خصوص هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۹۸، از آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافرین نوروزی، اجرای پویش ملّی بهار در بهار و تعیین ۲۲محور ارائه خدمات در حوزه‌های امنیتی، ‌انتظامی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی و خدماتی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد که سه شنبه ۲۱ اسفند در نشست هماهنگی خدمات سفر در سازمان میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخن می گفت، افزود: تمامی شهرداری ها و دهیاری ها بخصوص شهرها و روستاهایی که از مناطق جذب گردشگر و مسافران نوروزی هستند، اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده اند.

وی همچنین از آمادگی سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی در ۱۸۰۰ ایستگاه آتش نشانی شهری و ۹۲۰ پایگاه آتش نشانی روستائی و آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری اعم از اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و قطارشهری برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان و مسافرین نوروزی خبر داد.

وی در ادامه از آمادگی کامل ناوگان خدمات شهری و روستائی برای ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری و آمادگی بوستان‌های شهری و روستایی برای اسکان مسافرین نوروزی خبر داد.

جمالی‌نژاد همچنین به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸ با امضای وزیر کشور به استانداران برای پیگیری و انجام وظایف تعیین شده خبر داد و گفت: ۲۲ محور ارائه خدمات در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی و خدماتی توسط وزیر کشور به استانداران در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اقدامات ستادی، اقدامات عمرانی و زیرساختی، تقویت اقدامات نظارتی، تقویت خدمات عمومی، تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی، اقدامات فرهنگی و ارتقاء نشاط اجتماعی و اطلاع رسانی شفاف از اقدامات و خدمات دستگاه‌های اجرایی، ابلاغ شده است.

وی در ادامه از اجرای پویش ملّی بهار در بهار توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور ارتقاء نشاط اجتماعی و مهیا کردن فضای شاداب و مفرح در شهرها و روستاها برای گرامیداشت باشکوه تقارن جشن ملّی نوروز و بهار طبیعت با بهار معنویت خبر داد.

جمالی‌نژاد همچنین به برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری با محوریت شهرداری‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی با محوریت دهیاری‌ها و همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص واگذاری مدیریت کمپ‌های گردشگری واقع در حریم شهرها به شهرداری‌ها اشاره کرد.

وی همچنین گفت: به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده که اقدامات لازم را در خصوص رسیدگی به وضعیت روشنائی فضاهای عمومی شهر و روستا، ایجاد استراحتگاه موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای استراحت و رفع خستگی رانندگان وسایل نقلیه، ایجاد کمپ‌های اسکان موقت برای استقرار شبانه مسافرین و گردشگران، ایجاد کمپ‌های اسکان اضطراری برای استقرار مسافرین و گردشگران در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و ایجاد پارکینگ‌های موقت در ایام اوج سفرهای نوروزی را انجام دهند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جمالی‌نژاد اضافه کرد: به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده که اقدامات لازم را در زمینه ایجاد چشمه‌های آب شرب بهداشتی برای مسافران و گردشگران و نصب علائم هشدار دهنده بهداشتی، ساماندهی و ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی در سطح شهر و فضاهای عمومی به منظور رفاه مسافران و زیباسازی سیما و منظر شهری و امحاء ناهنجاری‌های بصری سطح شهر برای تأمین آرامش‌و نشاط گردشگران و ایجاد بازارچه‌های موقت محلی و تهیه نقشه‌های راهنمای محل‌های اسکان و توزیع در مبادی ورودی شهرها و روستاها به عمل آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان انجام شده است.

حسن کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در این زمینه ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان است.

وی افزود: پس از ایجاد ایست‌کارها، رفاهیات کارگران نیز در اولویت قرار گرفت و در اولین قدم در بسیاری از شهرهای بزرگ و توریستی مانند شیراز، اصفهان و قشم سوییت‌ها و مهمانسراهایی برای آنان در نظر گرفته شده است تا با کمترین هزینه در آنها اقامت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: همچنین بسیاری از خدمات رفاهی در سازمان‌ها و فروشگاه‌های مختلف با تخفیفات ویژه‌ای برای آنان درنظر گرفته شده است.

کد خبر 749614

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران