Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از ابزار‌های مهم که به عنوان مکمل نظام ارجاع عمل خواهد کرد و موجب نظارت دقیق و افزایش ظرفیت حکمرانی وزارت بهداشت خواهد شد، ایجاد نسخه الکترونیک در سطح کشور با هدف حذف دفترچه و پیاده‌سازی برخط محصولات دانشی است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، قاسم جان بابایی در مراسم رونمایی از سامانه نسخه نویسی الکترونیک که با حضور وزیر بهداشت، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران کل استانی بیمه سلامت برگزار شد، با اشاره به اینکه لازم است تمام مراکز درمانی، تشخیصی، پاراکلینیک و مطب‌های خصوصی نیز از سرویس نسخه الکترونیک استفاده کنند، افزود: در این سامانه عملا تمام دستورالعمل‌ها و گایدلاین‌های ابلاغی نیز می‌تواند بارگذاری شود و در زمان نسخه‌نویسی به پزشک و بیمار هشدار داده می‌شود که اجازه تجویز قلم مشخصی را نداشته و یا تحت پوشش خدمات درمانی قرار نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرویس در بابلسر و کرمان پایلوت شده است و آماده استقرار در سایر دانشگاه‌هایی است که نظام ارجاع در حال استقرار است.

معاون درمان وزارت بهداشت به تبادل الکترونیک اسناد و رسید گی بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش دقت در رسیدگی الکترونیکی پرونده‌ها و تعیین کسورات به تفکیک هر پرونده کل پرونده الکترونیکی به سازمان بیمه‌گر ارسال می‌شود و براساس دستورالعمل رسیدگی الکترونیکی اسناد، سازمان بیمه‌گر پس از رسیدگی کسورات را به تفکیک هر پرونده برای بیمارستان باز می‌گرداند.

وی ادامه داد: این طرح در دانشگاه اصفهان به همت اداره کل بیمه سلامت این استان اجرایی شده است و با همکاری بیمه سلامت در مرحله استقرار در ۵ دانشگاه دیگر هستیم که بدیهی است سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند از سامانه استحقاق خدمت نیز استفاده کرده و استعلام کنند.

جان بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه استحقاق سنجی اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از چرخه ارجاع تایید استحقاق بیمار برای ارجاع و از مسیر ارجاع است. این سرویس بیمه‌شدگی افراد را از شرکت‌های بیمه استعلام کرده و میزان خدمات بیمه‌ای قابل ارائه به فرد را مشخص می‌کند. همچنین تایید اولیه استحقاق دریافت خدمات سلامت توسط بیمار به وسیله یک کد توسط سازمان بیمه‌گر انجام خواهد شد.

با تاکید بر اینکه سامانه استحقاق سنجی هر سال باید بازنگری و به روز شود، بیان کرد: بیمه افراد در شرایط سنی مختلف متفاوت می‌شود و حتی ممکن است دارای چند دفترچه باشد که از طریق استحقاق سنجی می‌توان آنان را شناسایی کرد. در واقع استحقاق سنجی مهمترین و علمی‌ترین برنامه مورد توجه بیمه و وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه سرویس دفترچه بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود