Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس عسگري، بر اهميت روزافزون فناوري‌هاي ديجيتال در تمامي عرصه‌ها و ازجمله عرصه‌هاي فرهنگي، برگزاري قدرتمند و شايستۀ جشنوارۀ هنرهاي ديجيتال را مقدمۀ خوبي براي ايجاد دپارتمان و بعد دانشکدۀ هنرهاي ديجيتال در دانشگاه هنر دانست.

به گزارش آريا به نقل از کميتۀ روابط عمومي نخستين جشنوارۀ ملي هنرهاي ديجيتال، مهندس محمدهادي عسگري، مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و جانشين رئيس جشنواره، در روز يکشنبه، نوزدهم اسفندماه سال جاري به همراه محمدامين بنايي، رئيس اداره فعاليت‌هاي اجتماعي وزارت علوم و سورج ايرانفر، کارشناس مسئول امور هنري و مسئول دبيرخانه مرکزي جشنوارۀ ملي هنرهاي ديجيتال، از ستاد و دبيرخانۀ اجرايي جشنواره در دانشگاه هنر بازديد کرد و از نزديک با فرايند ثبت آثار آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اين بازديد، مهندس عسگري از انتخاب دانشگاه هنر به‌عنوان متولي برگزاري جشنواره به‌عنوان يک انتخاب آگاهانه و شايسته ياد کرد و گفت: «اطمينان داشتيم که دانشگاه هنر هم بضاعت علمي و هم کفايت لازم را براي پيشبرد اين مهم در اختيار دارد و به دنبال اين بوديم که اين دانشگاه مرکز فعاليتي براي توسعۀ هنر ديجيتال شود. ما اين را براي خود به‌عنوان يک مأموريت در نظر گرفته‌ايم و پيگيري خواهيم کرد که ان‌شاءالله اتفاق بيفتد.»
مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، در تأکيد بر اهميت برگزاري اين جشنواره، به نفوذ روزافزون و نقش‌آفريني وسيعِ فناوري‌هاي ديجيتال در همۀ عرصه‌ها و شئون زندگي امروز اشاره کرد و افزود: «کل مجموعه چشم به شما دوخته‌اند. ما با انتخاب دانشگاه هنر قدم اول را برداشته‌ايم و حالا شما بايد کمک کنيد تا اين طرح به‌خوبي پرورش پيدا کند و در بسترهاي کاربردي خود قرار گيرد.»
وي درعين‌حال، خواستار گام‌هاي عملي در اين زمينه شد و گفت: «درست است که ما اعتقاد داريم در حوزۀ هنر، دانشگاه‌ها هم آموزش داشته باشند هم پژوهش و هم آفرينش، ولي اين کار بيش از هر چيز از جنس آفرينش است. ما توقع داريم که کل دانشگاه هنر بسيج شوند که اين ايده در گام اول به شکل خوب و چشم‌نوازي ارائه شود و به نحو شايسته‌اي شکل بگيرد تا مجموعه‌هاي ديگري مثل وزارت کشور، وزارت ارتباطات با آن همراه شوند. درعين‌حال، بايستي نشان دهيم که اين جشنواره تجربۀ متفاوتي از تجربيات منطقه‌اي و محدود قبلي است و به همه انتظارات پاسخ خواهد داد.»
جانشين رئيس نخستين جشنواره ملي هنرهاي ديجيتال بر لزوم مستندسازي فعاليت‌ها، اطلاع‌رساني گسترده‌تر و نيز برگزاري نشست‌هاي علمي و مشورتي با صاحب‌نظران به‌منظور هم‌افزايي، گفتمان‌سازي و ايجاد مشارکت تأکيد کرد و افزود: «درنهايت بايد جشنواره از جنس اقدام باشد و توانمندي‌هاي دانشگاه هنر در آن نمود يابد. کار جشنواره نبايستي به ثبت آثار محدود شود. بايد در مجموعه‌هاي مؤثر تصميم‌گيري در وزارت، مثل شوراي گسترش آموزش عالي اين باور ايجاد شود که بايستي بسترهاي توسعۀ علمي، پژوهشي و آموزشي هنرهاي ديجيتال در دانشگاه هنر ايجاد شود و عزيزان مجموعه بپذيرند که در نهايت دانشکدۀ هنرهاي ديجيتال در اين دانشگاه تاسيس گردد.»
مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در خاتمه سخنان خويش، ضمن يادآوري سياست معاونت فرهنگي وزارت علوم در محول کردن امور به دانشگاه‌ها، آمادگي کامل معاونت را براي هرگونه اقدام عملي لازم جهت پيشرفت امور جشنواره اعلام کرد و وعده داد، اين معاونت تمام توان خويش را به کار خواهد گرفت تا جشنواره در بالاترين کيفيت و با حضور مسئولين عالي‌رتبه دولت برگزار شود.
پيش از سخنان مهندس عسگري، آقاي احسان پارسا، رئيس ستاد جشنواره، در گزارشي پيرامون نحوه شکل‌گيري و فعاليت‌هاي ستاد اجرايي و دبيرخانه جشنواره اظهار اميدواري کرد که با حمايت‌هاي وزارت علوم برگزاري جشنواره ملي هنر ديجيتال در دوره‌هاي آتي تداوم يابد .
همچنين، در اين نشست دکتر بيژن اربابي، معاون فرهنگي و اجرايي دانشگاه هنر و دبير اجرايي جشنواره، ضمن قدرداني ازکوشش‌هاي شبانه‌روزي ستاد برگزاري، از بسيج تمام ظرفيت‌هاي علمي و عملي همکاران دانشگاه خبر داد و از امضاء تفاهم نامه با شبکه علمي کشور و نيز حمايت‌هاي اين شبکه معتبر از جشنواره به عنوان گامي مثبت ياد کرد.
وي افزود «با اقدامات مشابه و نيز برگزاري نشست‌هاي علمي و کارگاه‌ها و جلسات هم‌انديشي و ...ظرفيت مشارکت افراد و نهادها در برگزاري هر چه با شکوه‌تر اين جشنواره ارتقا خواهد يافت.»
خاطرنشان مي‌سازد، اختتاميۀ نخستين جشنوارۀ ملي هنرهاي ديجيتال در نيمه دوم خرداد ماه  سال 98 با معرفي آثار برگزيده برگزار خواهد شد و متقاضيانِ شرکت در اين جشنواره مي‌توانند تا بيستم فروردين‌ماه سال 98 آثار خود را در سايت جشنواره به نشاني digitalartfestival.ir بارگذاري کنند. همچنين، علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بيش‌تر در مورد بخش‌هاي جشنواره و محورهاي ارسال آثار مي‌توانند به نشاني سايت جشنواره مراجعه و يا با شماره تلفن 66488859(021) تماس بگيرند.  



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ديجيتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیشترین ارتباط بین المللی را دانشگاه‌های بزرگ در کشور دارند، گفت: هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم از وضعیت همکاری بین‌المللی دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود که در این ارزیابی‌ها، رتبه دانشگاه تهران اول شده است.

مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشترین ارتباط بین المللی و پروژه های مشترک بین المللی را دانشگاه های بزرگ در کشور دارند. هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم درباره وضعیت همکاری بین المللی دانشگاه، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام و دانشگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی افزود: دانشگاه تهران در این ارزیابی رتبه اول را کسب کرده است. این دانشگاه به دلیل قدمت، دانشجو و  اعضای هیات علمی زیادی که دارد در اکثریت سال ها رتبه نخست را کسب می کند.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ما با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اسرائیل پروژه های مشترک دارند و تحریم مانعی برای انجام این همکاری بین المللی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل