Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:38:46 GMT

نوسازی بافت فرسوده بدون کمک مردم محقق نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۷۸۳۶

نوسازی بافت فرسوده بدون کمک مردم محقق نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه پرندوار عد از ظهر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده روستاهای شهرستان پیشوا، بیان کرد: تزریق اعتبارات ارزش افزوده به حوزه روستایی بیشتر صرف عمران و آبادانی روستاها می‌شود اما بخشی از آن نیز باید در راستای حفظ کرامت روستاییان هزینه شود که از آن جمله داشتن یک سرپناه خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی داشتن سرپناه مناسب را موجب امنیت روانی دانست و گفت: دنبال این نیستیم که شهرها را به روستاها بیاوریم بلکه می‌خواهیم روستاها، روستا باقی بمانند و ضمن حفظ معماری روستایی، یک سرپناه ایمن برای روستاییان رقم بزنیم.

پرندوار با بیان اینکه دولت در راستای مقاوم سازی بافت فرسوده وظایفی بر عهده دارد، گفت: مسئولان وظیفه دارند خدمات مطلوبی را در روستاها ارائه داده و وضعیت مناسبی را در حوزه‌های روستایی ایجاد کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: در حوزه روستایی اتفاقات خوبی در زمینه بازآفرینی، مقاوم سازی، بهسازی، نوسازی و ایجاد سرپناه خوب برای مردم در قالب‌های مختلف اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به نقش مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: همه دهیاران و شوراهای اسلامی همت کنند تا مردم را نسبت به این امر تشویق کنند زیرا تا مردم نخواهند هیج اتفاق مهمی در زمینه بهسازی و مقاوم سازی روستایی و بافت‌هایی که اکثراً فرسوده هستند، نمی‌افتد.

پرندوار اظهار کرد: باید یک عزم همگانی در زمینه نوسازی بافت‌های غیرمقاوم در روستاها وجود داشته باشد و مردم خودشان آن را دنبال کنند و هم اکنون مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در دستور کار استاندار، فرمانداران و بخشداران قرار دارد و این فقط ۵۰ درصد موضوع بوده و ۵۰ درصد دیگر آن در گروی خواست و استقبال مردم است.

وی بیان داشت: این از حقوق همه مردم دنیاست که یک سرپناه خوب برای زندگی داشته باشند و این امنیت را سرپرستان خانواده می‌توانند به فرزندان خود ارمغان دهند و بیمه منازل مسکونی و بیمه روستاییان و عشایر از دیگر مواردی است که در راستای کرامت و منزلت روستاییان دنبال می‌شود و در راستای تحقق بیمه روستاییان و عشایر، با حضور در شهرستان‌های مختلف از جمله پیشوا و طی جلساتی با دهیاران، این مهم را که در ارتباط با منزلت و کرامت اجتماعی روستاییان است، دنبال کرده ایم.

پرندوار افزود: زلزله کرمانشاه اتفاق تلخی بود که در عین حال موجب تحرک و حرکت در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور شد که امیدوارم منجر به یک عزم همگانی شود و دولت بخشی از مبلغ مورد نیاز جهت نوسازی را در قالب تسهیلات در اختیار متقاضی قرار می‌دهد و بنا به شرایط منزل مسکونی و برای دهک‌های پایین نیز وام‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است تا بتوانیم با یک حرکت جمعی در راستای نوسازی بافت‌های نامقاوم روستایی قدم‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 4566594

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری تهران پیشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه

(تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است