Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@13:40:20 GMT

عرضه مرغ تنظیم بازاری در واحدهای صنفی متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۸۳۱۴

صراط:

مهدی یوسف‌ خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌وگو با تسنیم درباره دلایل افزایش قیمت روزانه مرغ در روزهای اخیر گفت: حدود یک ماه بود که مرغ به قیمت مصوب و با نرخ 11 هزار و 500 تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گرفت اما از روز یکشنبه عرضه این محصول متوقف شد و این محصول تنها در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالیکه دولت اعلام می‌کند که مرغ نباید بیشتر از 11 هزار و 500 تومان به فروش برسد، مرغداران، مرغ زنده را 11 هزار و 600 تومان به فروش می‌رسانند و تا این محصول به دست مصرف‌کنندگان برسد قیمت بالاتری می‌یابد و عملا امکان فروش به قیمت 11 هزار و 500 تومان دولت وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: مرغ بعد از کشتار 27 درصد افت دارد و باید ضایعات آن خارج شود و هزینه‌های حمل و خرده‌فروشی به آن اضافه می‌شود که با در نظر گرفتن 11 هزار و 600 تومان مرغ زنده قیمت نهایی مرغ بسیار بالاتر از ارقامی است که دولت اعلام کرده است اما بنده فعلا اجازه ندارم که قیمت فروش این محصول را اعلام کنم.

یوسف خانی گفت: اصناف در اقصی‌نقاط شهر پراکنده هستند و می‌توانند به راحتی مرغ مورد نیاز مردم را توزیع کنند و مردم مجبور نباشند برای خرید این محصول به میادین میوه و تره‌بار شهرداری مراجعه کرده و در آنجا صف‌های طولانی ببندند.

وی تصریح کرد: با مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور صحبت کردم و ایشان قول داده که به زودی این مشکل برطرف شود.

وی گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر همین قطع عرضه مرغ دولتی در میان اصناف است اما دلایل دیگری نیز مانند کاهش عرضه خوراک دام مطرح است که باید حتما این مسائل نیز برطرف شود.

یوسف‌ خانی افزود: مرغی که به صورت تنظیم بازاری عرضه می‌شد حدود 20 درصد بازار را تشکیل می‌داد اما این توزیع خود به کنترل قیمت ها کمک می‌کرد و قطع یک باره آن باعث شده که بسیاری از مردم در عرضه به خرده‌فروشان از طریق مرغ به قیمت آزاد خودداری کنند و به اصطلاح آن را پس بزنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود