Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه تونس زمان تعیین موضعگیری رسمی کشورهای عربی درباره حضور سوریه در نشست آتی سران عرب در تونس در تاریخ ۲۹ مارس جاری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس در گفت‌وگو با رادیوی "موزاییک" این کشور اظهار کرد: در نشست مقدماتی سران عرب که ۲۹ مارس جاری در سطح وزرای خارجه در تونس برگزار خواهد شد، در مورد مباحث فوق‌العاده مختلفی از جمله مشارکت یا عدم مشارکت سوریه در این نشست تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجهیناوی تاکید کرد: مقدمات نشست سران عرب در تمامی سطوح به ویژه در زمینه لجستیک جهت استقبال از سران عرب بی‌وقفه در دست انجام هستند.

وزیر خارجه تونس پیشتر گفته بود، موضعگیری کشورش نمی‌تواند از اتحادیه عرب که در اکتبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورد، فراتر رود.

او همچنین تاکید کرده بود، درباره حضور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در نشست آتی سران عرب در تونس هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

این وزیر تونسی با اشاره به تمایل خود برای اتحاد کشورهای عربی که تنها با بازگشت این کشورها به اتحادیه عرب محقق می‌شود، بار دیگر تاکید کرد، لازم است وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برای تصمیم‌گیری درباره سوریه نشستی تشکیل دهند.

برخی منابع مطبوعاتی به تازگی خبرهایی از بازگشت سوریه به نشست سران عرب در مارس جاری در تونس پس از غیاب هفت ساله آن از زمان آغاز اعتراضات در این کشور را منتشر کردند، همزمان گزارش‌هایی در مطبوعات تونس از تلاش‌های این کشور برای میانجیگری میان کشورهای عربی و تلاش برای توجیه برخی از این کشورها درباره لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب منتشر شد.

دفتر ریاست جمهوری تونس به دلیل حساسیت موضوع، از اعلام جزئیات رایزنی‌ها با سران عرب درباره مساله سوریه خودداری کرد.

باجی قاید السبسی، رئیس جمهوری تونس تعهد داد که این کشور در سی‌امین نشست سران عرب در اواخر مارس جاری نقش محوری در نزدیک‌سازی رویکردها و نظرات کشورهای عربی ایفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، اعضای ارشد حزب و دبیران استانی برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات حائز اهمیت صورت پذیرفت. 

در این جلسه محمد باقر نوبخت، محمود واعظی، علی جنتی، علی آقازاده و دبیران استانی پیرامون مباحث اصلی سیاست داخلی و خارجی کشور به طرح موضوع پرداختند.

در پایان این نشست که تبادل نظر خوب و موثری در آن صورت گرفت، تصمیمات مهمی در حوزه‌های «توسعه تشکیلات ستادی و استانی»، توسعه و بسط «آموزش» و نقش آفرینی موثر در انتخابات سال آینده البته با توجه به فضای سیاسی کشور در آن برهه اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم