Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:49:04 GMT

اجرای طرح آ‌رامش بهاری در مساجد و اماکن مذهبی کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۴۰۲۲

اجرای طرح آ‌رامش بهاری در مساجد و اماکن مذهبی کشور

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اجرای طرح آ‌رامش بهاری همزمان با ایام نوروز، گفت: این طرح در بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد و اماکن مذهبی کشور اجرا می شود.

حجت الاسلام «محمد نوروز پور» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح در مجاور1500 مسجد شاخص و تاریخی کشور و بقعه های متبرکه و امامزادگان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: براساس این طرح در زمان تحویل سال نو در این مساجد شاخص و امامزادگان برنامه قرائت دعا و توسلات اجرا و در مساجد تاریخی برنامه هایی برای گردشگران برگزار می شود.

 

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور خاطر نشان کرد: به جهت معماری زیبا، تاریخی و فاخر برخی از مساجد، شاهد حضور و بازدید غیر مسلمانانان از این مساجد هستیم، به عنوان مثال در شیراز مسجد نصیرالملک و یا آستان علی بن حمزه(ع) مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می گیرد، به همین جهت همزمان با ایام نوروز بناداریم که درکنار این مساجد هم خیمه های معرفت راه اندازی کنیم.

 

 وی به اقداماتی که در خیمه های معرفت صورت می گیرد، اشاره کرد و گفت: روحانیونی که به زبانهای خارجی تسلط دارند، به سوالات بازدیدکنندگان در زمینه اسلام، تشیع و مساجد پاسخگو خواهند شد. ضمن اینکه با هماهنگی هایی صورت گرفته با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از کسانی که مسئول تورهای گردشگری هستند، خواسته شده که کاروان های گردشگری از این اماکن مذهبی و مساجد تاریخی نیز بازدیدی داشته باشند.

 

نوروزپور اظهار کرد:علاوه بر این کتابها و جزواتی برای معرفی انقلاب اسلامی ایران و تشیع آماده شده  که روحانیونی که به ادیان و مذاهب تسلط دارند، در این خیمه ها حاضر می شوند و به سوالات گردشگران پاسخ  می دهند.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان اصفهان عراق اماکن مذهبی مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی از ابتدای امسال، اظهارکرد: براین اساس نرخ ورودی به دو مجموعه تاریخی تاق بستان و بیستون برای هر نفر 30 هزار تومان و برای تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای هر نفر 20 هزار تومان است. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی، برخی از گروه‌ها مشمول بازدید رایگان و برخی دیگر نیز مشمول بازدید بصورت نیم بها شده‌اند. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، بازدید خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند با  مراجعه به ثبت احوال، کارت سه فرزندی گرفته و با استفاده از این کارت به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی استان رایگان بازدید کنند. 

برشاهی اضافه کرد: همچنین بازدید از اماکن تاریخی استان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کودکان زیر پنج سال و نیز تورلیدرها رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص گروه‌هایی که بازدید آنها از اماکن تاریخی نیم بها است نیز گفت: بازدید بازنشستگان و خبرنگاران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان نیم بها می‌باشد. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: بعلاوه، بازدید گروهی دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از اماکن تاریخی استان مشمول بلیط نیم بهاست. 

وی در خصوص نرخ ورودی موزه‌های استان هم گفت: در حال حاضر تنها در چند شهرستان استان موزه‌های مردم‌شناسی فعال هستند که برای بازدید آنها ورودی گرفته نمی‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان