Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@19:16:01 GMT

فروشندگان سلاح از کره شمالی در ایران چه می کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۴۲۰۸

به گزارش یورونیوز، گزارش هیاتی از کارشناسان سازمان ملل متحد نشان می دهد که فعالیت های احتمالی این دو شرکت متعلق به کره شمالی می تواند ناقض تحریم های بین المللی باشد.

بنا بر این گزارش روسای دو شرکت «کی او ام آی دی» (KOMID) و «گرین پاین» (Green Pine) اخیرا به ایران سفر کرده اند. شرکت «کی او ام آی دی» تجهیزاتی برای موشک های بالستیک صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دیگر نیز دست به فروش جنگ افزارهای غیرهسته‌ای می‌زند.

هر دو شرکت در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار دارند. هوگ گریفیث، هماهنگ کننده هیات کارشناسان سازمان ملل متحد به شبکه «ان بی سی» آمریکا گفته است که هر دو شرکت «کی او ام آی دی» و «گرین پاین» هم اکنون خیلی جدی در ایران فعال هستند.

وی اظهار داشت: «تحقیق در مورد اینکه چه کسی دقیقا در سفارت کره شمالی در تهران است و چه کاری انجام می دهد در جریان است.»

هیات سازمان ملل متحد پیش از این نیز در مورد فعالیت «کی او ام آی دی» در ایران تا سال ۲۰۱۶ میلادی و کمک دیپلماتهای کره شمالی به فعالیت آنها در ایران اسنادی را جمع آوری کرده بود. دو تبعه کره شمالی به نام های کیم یونگ چول و جانگ جونگ سون در فاصله بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بیش از ۲۶۲ بار بین تهران و دبی پرواز کرده بودند.

این افراد مظنون هستند که برای دور زدن تحریم های کره شمالی پول نقد با خود حمل می کردند. هیات کارشناسان سازمان ملل متحد اکنون گمان می کند که این افراد بار دیگر به ایران بازگشته اند و در حال نقل و انتقال پول نقد هستند.

هیات کارشناسان سازمان ملل متحد از ایران خواسته است که کپی گذرنامه همه دیپلمات های کره شمالی در ایران را در اختیار این هیات بگذارد. بنا به گزارش شبکه «ان بی سی»، ایران تاکنون این اطلاعات را در اختیار هیات سازمان ملل متحد قرار نداده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد