Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:19:22 GMT

وین بهترین شهر برای زندگی؛ تهران در جایگاه 199

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۴۷۸۷

وین بهترین شهر برای زندگی؛ تهران در جایگاه 199

مؤسسه "مرکر" امسال نیز به مانند سال‌های گذشته رده بندی برترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی را منتشر کرد که در آن وین اتریش برای دومین سال متوالی به عنوان باکیفیت‌ترین شهر جهان برای زندگی معرفی شد.این رده بندی بر اساس ۱۰ فاکتور: دسترسی به امکانات بهداشتی درمانی، امکانات آموزشی، محیط اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست، محیط سیاسی، خدمات حمل و نقل عمومی، مسکن، بازیافت زباله، شرایط اقتصادی و میزان دسترسی آزادانه به کالا و خدمات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده بندی امسال، اطلاعات ۲۳۱ شهر جهان در بازه زمانی سپتامبر تا نوامبر ۲۰۱۸ مورد مطالعه قرار گرفته است.

بهترین شهرهای جهان:

نکته جالب رده بندی امسال، حضور پررنگ نمایندگان سه کشور آلمانی زبان اتریش، سوئیس و آلمان است به گونه‌ای که این سه کشور در مجموع هفت نماینده در بین ۱۰ شهر برتر جهان دارند.

۱-و ین، اتریش

۲- زوریخ، سوئیس

۳- ونکوور، کانادا

۴- مونیخ، آلمان

۵- آوکلند، نیوزلند

۶- دوسلدورف، آلمان

۷- فرانکفورت، آلمان

۸- کپنهاگن، دانمارک

۹- ژنو، سوئیس

۱۰- بازل، سوئیس

بدترین شهرهای جهان:

پایتخت عراق در رتبه بندی امسال در آخرین رده قرار گرفته است. بیشتر شهرهای پایین جدول را شهرهای آفریقایی تشکیل می‌دهند. به گفته مؤسسه مرکر، ۱۰ شهر با پایین‌ترین کیفیت زندگی به ترتیب عبارت اند از:

۱- بغداد، عراق

۲- بانگی، آفریقای مرکزی

۳- صنعا، یمن

۴- پورت پرنس، هائیتی

۵- خارطوم، سودان

۶- انجامنا، چاد

۷- دمشق، سوریه

۸- برازاویل، کنگو

۹- کینشازا، کنگو

۱۰- کوناکری، جمهوری گینه

رتبه تهران:

تهران در رده بندی امسال تنها نماینده ایران در این فهرست است. پایتخت ایران بالاتر از شهرهایی چون کراچی پاکستان، کاراکاس ونزوئلا، تاشکند ازبکستان و بیشکک قرقیزستان و پایین‌تر از شهرهایی چون تفلیس گرجستان، مینسک بلاروس، هاوانا کوبا، اسلام آباد پاکستان و باکو آذربایجان در رده ۱۹۹ ایستاده است.

رتبه دیگر شهرها:

در رده بندی امسال، سیدنی استرالیا یازدهمین شهر، استکهلم سوئد بیست و سومین شهر، اسلو نروژ بیست و پنجمین شهر و هلسینکی فنلاند سی و یکمین شهر برتر جهان معرفی شده اند. برترین شهر آسیایی سنگاپور است که در رده بیست و ششم قرار گرفته است. بهترین شهر آمریکا نیز سان‌فرانسیسکو است که جایگاهی بهتر از سی و چهارمی پیدا نکرده است.

در بین شهرهای منطقه، دوبی در رده هفتاد و چهارم، ابوظبی در رده هفتاد و ششم، دوحه در رده یکصد و دهم، استانبول در رده یکصد و سی ام و مسکو در رده یکصد و شصت و هفتم قرار گرفته اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است

به گزارش "ورزش سه"، بلوگرانا پس از ناتوانی در دفاع از عنوان قهرمانی لالیگا و حذف از لیگ قهرمانان اروپا، فصل ۲۴-۲۰۲۳ را با شکست به پایان می‌رساند.

با توجه به این ناکامی، انتظار می‌رود آنها در تابستان تغییراتی در تیم اعمال کنند. یکی از مشکلات بارسا در این فصل خط حمله بود و به گفته رسانه‌های نزدیک به باشگاه، آنها قصد دارند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پست‌های هجومی را تقویت کنند.

قرارداد روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی، سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد و بارسا قصد دارد در ماه‌های آینده در مورد اینکه او را بفروشند و یا قراردادش را یک سال دیگر تمدید کنند تصمیم بگیرد. لوا در حال حاضر از حضورش در بارسلونا راضی است و به جدایی فکر نمی‌کند.

در مصاحبه جدیدی پیش از دیدار با والنسیا، از او مورد دیدگاهش در مورد بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان سوال شد.

او گفت: «گفتن این موضوع دشوار است، زیرا ما هنوز یورو و بازی‌های تعیین‌کننده لیگ قهرمانان اروپا را داریم. اما در حال حاضر امباپه و بلینگام بهترین بازیکنان جهان هستند.»

دیگر خبرها

  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • فابرگاس: هاورتز ستاره بزرگ امسال آرسنال است
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ