Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@22:34:28 GMT

آمریکا در خاموشی ونزوئلا دست دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۴۸۸۲

آمریکا در خاموشی ونزوئلا دست دارد

پس از آنکه دولت ونزوئلا، آمریکا را به دست داشتن در خرابکاری سایبری و خاموشی شش روزه در این کشور آمریکای لاتین متهم کرد، کاراکاس به دیپلمات‌های آمریکایی دستور داد تا ظرف ۷۲ ساعت این کشور را ترک کنند.

 دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور این مقام‌های آمریکایی در خاک ونزوئلا خطری برای صلح، اتحاد و ثبات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طارق صعب، دادستان کل ونزوئلا روز سه شنبه گفت که از دادگاه عالی این کشور می‌خواهد تا تحقیقاتی را درباره خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده کشور به دلیل دست داشتن در این خرابکاری انجام دهد.

آمریکا یکسری تحریم‌هایی را برای اعمال فشار بر نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعمال کرده و الیوت آبرامز، فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا نیز روز سه شنبه گفت که واشنگتن آماده اعمال تحریم‌های بیشتری در روزهای آتی علیه مؤسسات و نهادها مالی است که به نظر می‌رسد از دولت مادورو حمایت می‌کنند.

مادورو، دولت واشنگتن را به ناآرامی اقتصادی کشورش متهم کرده و گوآیدو را دست نشانده آمریکا می‌داند.

وی واشنگتن را به دلیل سازماندهی یک حمله پیچیده سایبری بر عملیات تولید برق آبی ونزوئلا مقصر دانسته و گفته است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مسؤول اصلی حمله سایبری به سیستم برق ونزوئلاست. این فناوری‌ای است که تنها آمریکا آن را دارد.

با خاموشی گسترده شش روزه در ونزوئلا، بیمارستان‌ها برای انجام کارها و خدمات خود با مشکل روبه‌رو شدند، مواد غذایی در این کشور فاسد شده و صادرات متوقف شد.

روز سه شنبه برق بسیاری از بخش‌های ونزوئلا از جمله برخی از مناطقی که از پنجشنبه گذشته در خاموشی به سر می‌بردند، وصل شد.

اما در بخش‌هایی از کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و منطقه غربی نزدیک مرز با کلمبیا هنوز خاموشی مستولی است.

خورخه رودریگز، وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا نیز گفته که برق در بخش اعظمی از کشور وصل شده است.

وی ادامه داد: ما در مسیر تحکیم پیروزی مردم ونزوئلا بر این حمله هستیم. جنگ برقی ادامه دارد.

کارشناسان به رویترز گفته‌اند، این خاموشی احتمالاً به دلیل مشکل فنی در خطوط انتقال برق متصل به کارخانه برق آبی گوری در جنوب شرق ونزوئلا به شبکه توزیع برق به وجود آمده است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه‌موتورهای کشاورزی رفسنجان از ساعت ۶ صبح روز ۹ اردیبهشت تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه خاموش خواهند شد.

حسین رضایی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان اظهار کرد: همه ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و نباید بگذاریم سفره‌های آب زیرزمینی به سرعت تخلیه شوند که نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه خواهند شد.

وی افزود: با توجه به نزول بارش الهی طی روزهای اخیر و نیز بارندگی‌های پیش‌رو؛ هم سفره‌های زیرزمینی تقویت شده‌اند هم این‌که اراضی کشاورزی تقریبا سیراب شدند و بهتر است برای حفظ آب‌های زیرزمینی، خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی اجرا شود.

رضایی با اشاره به وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته که توسط بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه آبیاری می‌شوند، بیان کرد: با خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی از ۹ تا ۱۶ اردیبهشت می‌توان به صرفه‌جویی قابل توجهی در حوزه آب و برق دست یافت.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قبلاً دولت برای صدور سند اراضی کشاورزی، این قانون را گذاشته بود که زمین کشاورزی با مساحت زیر دو هکتار نمی‌تواند سنددار شود اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده و خوشبختانه خرده‌مالکان هم هر قدر زمین داشته باشند حتی زیر ۱۰۰ مترمربع می‌توانند سند زمین خود را دریافت و از مزایای این سند برخوردار شوند.

رضایی با اشاره به این‌که ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی پسته در رفسنجان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شدند، خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که نسبت به تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری قطره‌ای و آبیاری نوین اقدام کنند که این امر می‌تواند به صرفه جویی در منابع آبی و نیز افزایش محصول کمک کند.

به گفته وی، مقرر شده لیست چاه‌های غیرمجاز برقی به اداره برق اعلام و نسبت به قطع برق این چاه‌ها اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود