Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@03:31:29 GMT

وزیر ارتباطات هم توسط پلیس جریمه شد +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۵۰۶۹

وزیر ارتباطات هم توسط پلیس جریمه شد +عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

حوادث رکنا: محمد جواد آذری جهرمی در بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران تاکید داشت برای پیشرفت بیشتر بررسی ها و حل مشکلات ترافیکی از برنامه‌های ایرانی که کامل تر از گوگل است استفاده شود.

حجم ویدیو: 58.53M | مدت زمان ویدیو: 00:09:17

به گزارش گروه حوادث رکنا، درحاشیه این برنامه سردار میهماندار رییس پلیس راهور تهران در حالیکه در مرکز فرماندهی هوشمند پلیس راهور در حال توضیح در خصوص چگونگی کارکرد دوربین‌های چراغ قرمز و بررسی و کنترل دوربین‌های راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک خیابان ها به وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که آذری جهرمی از جریمه شدنش از سوی دوربین‌های چراغ قرمز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد آذری جهرمی به سردار میهماندار تاکید داشت که از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی که دقت بیشتری از گوگل دارند استفاده کنند تا کمم بهتر و دقیق‌تری در حل معضل بار ترافیکی خیابان‌های تهران شود.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این بازدید، با بیان اینکه ظرفیت معابر پایتخت یک چهارم تا یک هشتم تعداد خودروها است، گفت: در ۷۰ درصد موارد، معابر به ویژه بزرگراهی مخصوصاً در صبح پر می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور پلیس راهور تهران به نسبت بسیاری از کشورها در معابر بیشتر است، تصریح کرد: مرکز مانیتورینگ و فرماندهی کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یکی از مراکز پیشرفته در کشور است که بسیاری از سامانه‌ها مانند داشبورد فرماندهی، سامانه محاسبه لحظه‌ای ترافیک خیابان، سامانه اعمال قانون و رصد تخلفات خودروها در این مجموعه فعال است.

رحیمی افزود: در بحث رسیدگی به تصادف و خرابی خودروها، زمان حضور ماموران راهور به حداقل زمان ممکن رسیده و در تلاشیم با کمک وزارت ارتباطات این مرکز کامل‌تر شود تا ترافیک شهر تهران به شکل بهتری مدیریت و کمتر شود.

سردار محمدرضا مهماندار نیز در این جلسه گفت: شهر تهران با بیش از ۹ میلیون جمعیت ثابت، بیش از ۴ میلیون خودرو و بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت شهری دارد که دیگر نمی‌توان آن را با ابزار سنتی کنترل کرد و باید به سمت فناوری‌های نوین بریم که این اقدامات شروع شده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: به زودی نخستین اپلیکشین ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی راه‌اندازی می‌شود که بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم، با راه‌اندازی این اپلیکشین به دنبال این هستیم که هم مردم بتوانند مشکلاتشان را لحاظ ترافیکی به ما منتقل کنند و هم تخلفات به نظر پلیس برسد و از طرفی دیگر آمادگی داریم در عرصه‌های دیگر مانند وضعیت ترافیک، از طریق ساما‌نه‌ها، نرم‌افزارها و و اپلیکیشن‌های تولید داخل استفاده کنیم

محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات نیز در این بازدید اظهار کرد: کار ارزشمندی در پلیس راهور تهران انجام شده، تهران ویترین کشور است، تهران را نمی‌توان با شیوه سنتی کنترل نیست، در تهران بیش از ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای اصلی دایر شده و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دوربین در سطح شهر نصب شده که سیستمهای نگهداری این سیستمها کار سختی است.

وی با بیان اینکه دو بار توسط سیستمهای کنترل ترافیک جریمه شده، از خدمات پلیس تشکر کرد.

جهرمی افزود: پیشنهاد من این است که پلیس شاخصهای رسیدگی به ترافیک را به صورت آنلاین در اختیار مسیریاب‌های ایرانی قرار دهد، اینکه در چه مسیرهای ترافیک در مقایسه با سالهای گذشته افزایش کرده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: امروز مسیریاب‌های داخلی ما رقابت خوبی با مسیریاب‌های خارجی دارند البته با به برخی از دیتاها دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای شهر هوشمند، مدیریت نقل و حمل هوشمند اهمیت دارد، گفت: پلیس از این هوشمندی بهره می‌برد و ظرفیت مجموعه وزارت ارتباطات آماده همکاری با ناجا است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: عکس فیلم تاکید جریمه وزیر فیلم عکس مرد کشف حادثه شهرستان دختر یک زن زندگی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا به نقل از لوموند، اعتصاب بی‌سابقه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه در روز پنجشنبه، روزی که به گزارش رسانه‌های فرانسوی «روز سیاه» فرودگاه‌های این کشور لقب گرفت و در چند دهه اخیر نیز بی سابقه بود، منجر به لغو صد‌ها پرواز در فرانسه شد.

در پی فراخوان بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه موسوم به «اس. ان. سی. تی. ای» که در اعتراض به تغییرات در خدمات کارمندان و وضعیت دستمزد‌های آنها از اعضای خود خواسته بود روز پنجشنبه دست از کار بکشند، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به لغو بیش از نیمی از پرواز‌ها در ۲ فرودگاه اصلی شهر پاریس، یعنی «اورلی» و «رواسی شارل دو گل» شدند و در شهر مارسی در جنوب فرانسه نیز پرواز‌های بسیاری زمینگیر شدند.



سخنگوی این اتحادیه که بیش از ۶۰ درصد کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرانسه را نمایندگی می‌کند، پیش‌تر با بیان اینکه این اتحادیه انتظار دارد اعضای آن با شرکت گسترده در این اعتصاب یک رکورد تاریخی را ثبت کنند، گفته بود: مردم باید انتظار اختلال شدید و تاخیر‌های طولانی در پرواز‌ها را داشته باشند.

آگوستین دورومانه مدیر عامل شرکت اپراتور فرودگاه‌های پاریس (ADP) نیز اعلام کرد که تعداد پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی روز چهارشنبه و پیش از برگزاری این اعتصاب هشدار داده بود که هر روز اعتصاب کارمندان کنترل ترافیک هوایی، باعث خسارت چند ده میلیون یورویی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های فرانسه خواهد شد.

به نوشته لوموند، سنای فرانسه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با تصویب لایحه‌ای به منظور مقابله با اعتصاب‌های بخش حمل و نقل در این کشور اعلام کرد که دولت فرانسه مجاز است هر سال در بازه‌های زمانی به خصوص، اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل را به منظور جلوگیری از بروز اختلال در زمان برگزاری رخداد‌های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع اعلام کند، اما این لایحه هنوز در مجلس سفلای پارلمان فرانسه موسوم به «مجلس ملی» این کشور تصویب نشده تا رسما به قانون تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403