Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@04:14:27 GMT

مدیران مسئول افکار مردم هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۶۲۲۱

مدیران مسئول افکار مردم هستند

آیت الله عبادی با بیان اینکه مدیران مسئول افکار مردم هستند، گفت: عده ای از جمله پدر و مادر و مسئولین به خاطر تاثیرگذاری بر جامعه هم بار خود و هم بار دیگران را باید بکشند و مسئولان در قیامت باید پاسخ بدهند که در دوران مسئولیت خود چه کرده اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (22 اسفند) در دیدار با جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران به مناسبت بزرگداشت روز شهید اظهار داشت: انسان ها با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و رمزش این است که برخی از انسان ها در موضوع شناخت و معرفت جهان هستی، شناخت خویشتن، معاد، وظیفه و آفات به هر دلیلی دست پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینگونه افراد یک سیر و حرکتی از مبدا تا مقصد در نقشه راه تعیین شده توسط خداوند متعال را می پیمایند و برای انسانی که دارای بینش شناخت و معرفت است هیچ کار تکراری ندارد و کار امروزش شاید مشابه کار فردا باشد اما تکرار نیست مشابه هم بودن تکرار محسوب نمی شود بلکه انسان را به اهدافش نزدیک می کند و هر عملی که انجام می دهد یک کار جدیدی است.

 

وی ادامه داد: اگر کسی به اندیشه شناخت و معرفت دست نیابد نه از گذشته چیزی فهمیده و نه به دنبال آفات خود رفته است و نه برای آینده برنامه ای دارد و فقط مثل سایر موجودات تمام کارش تکراری است.

 

دنیا و تفکر تنگ مثل مردار است

آیت الله عبادی به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در این آیه شریف آمده که آن کسی که به یاد خدا است و با معادشناسی و خود شناسی در فضای وسیع با هدف متعالی و سیر الله آشناییت دارد و آن کس که از این راه باز بماند دچار یک زندگی تنگ می شود که از قبر یک کافر نیز تنگ تر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این همه کشتن انسان ها، دزدی ها، حقوق های نجومی و مظلوم کشی موجود در دنیا به خاطر همبن زندگی و فرهنگ تنگ است و خیال می کنند تمام هستی در یک لقمه چرب خلاصه شده است و این نوع افراد از بدترین نوع حیوانات محسوب می شوند.

 

وی با بیان اینکه در روایات آمده که دنیا و تفکر تنگ مثل مردار است، گفت: دل انسان با ایمان بسیار وسیع است و هدایت و نجات همه را از خدا می خواهد مانند پیامبر اکرم (ص) که برای همه خیر درخواست می کردند و به فکر انجام وظیفه خود یعنی نجات و هدایت بشر بودند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه فاصله بین اندیشه ها زیاد است، افزود: تمام خصوصیات انسان در نوع اندیشه آن خلاصه می شود و کسی که با ایمان است اگر رئیس هم شود به صندلی خود توجه نمی کند بلکه تنها به وظیفه خود توجه دارد.

 

مسئولین مسئول افکار مردم هستیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ما مدیران مسئول افکار مردم هستیم، ادامه داد: سهل انگاری برخی از مسئولین باعث می شود که مردم طور دیگری فکر کنند و مسئولین چه قدر در جهت افکار، اخلاص، ایمان و ارزش های فرهنگی مردم سرمایه گذاری کرده اند و ای وای بر ما به کجا می رویم.

 

وی با توجه به اینکه هر کسی در قیامت مسئول کار خودش است، در ادامه بیان کرد: اما عده ای از جمله پدر و مادر و مسئولین به خاطر تاثیرگذاری بر جامعه هم بار خود و هم بار دیگران را باید بکشند و مسئولین در قیامت باید پاسخ بدهند که در دوران مسئولیت خود چه کارهایی انجام داده اند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر اندیشه انسان درست شود همه امور خوب خواهد شد، گفت: یک عده با این اندیشه که جامعه بشری از دست ستمگران رها شود همه چیز را برای خدا رها و به سمت این هدف حرکت می کنند مانند شهدا، ایثارگران و آزادگان که این اندیشه را از اهل بیت (علیهم السلام) یاد گرفته اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بالاترین اندیشه همان تفکر ایمانی است که انسان تا موقع زندگی کردن در دنیا خود را مسئول دیگران بداند و تا وقتی که تسلیم امر الهی است به هر نحوی که اجلش برسد برای او خیر خواهد بود چرا که اندیشه خود را خیرخواهانه ساخته است.

 

در پایان این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و رئییس بنیاد شهید و ایثارگران خراسان جنوبی سند هویتی شهیدین اربابی رونمایی شد و این دو شهید پدر و پسر بودند که در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل خراسان جنوبي بیانیه گام دوم انقلاب دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی