Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@02:29:16 GMT

اختتامیه سومین دوره جشنواره علامه حلی (ره) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۶۹۸۵

اختتامیه سومین دوره جشنواره علامه حلی (ره) برگزار شد

سومین دوره جشنواره استانی علامه حلی (رحمت الله علیه) امروز چهارشنبه ۲۲اسفند با معرفی برگزیدگان در آمل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آمل، سومین دوره برگزاری جشنواره علامه حلی در مازندران که یک جشنواره ویژه پژوهشی مختص طلاب زیر 31 سال است، در 10 گروه علمی پژوهشی، شامل رشته های تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در این دوره تعداد 600  اثر از حوزه علمیه خواهران مازندران، 362 اثر ازحوزه علمیه شهرستان بابل و 198 اثر هم از حوزه علمیه برادران مازندران به این جشنواره ارسال شد .

 

 از تعداد یکهزار و ۱۶۰اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، 63 اثر موفق به کسب رتبه شدند که از میان آنها، چهار اثر برگزیده رتبه 1، بیست و یک اثر برگزیده رتبه2، شانزده اثر برگزیده رتبه 3 و بیست و دو اثر حائز رتبه شایسته تقدیر شدند.

 

در این دوره از جشنواره بیشترین اثر مربوط به رشته اخلاق و تربیت اسلامی  و کمترین تعداد اثر در رشته علوم حدیث بوده است.

حجت الاسلام «محمد صادق فاضل» در این مراسم گفت: متاسفانه در حال حاضر عده ی بسیار کمی از طلاب حوزه های علمیه در بخش پژوهش ورود پیدا کردند عده ی کثیری از طلبه های حوزه وارد بخش سیاست و اجرائیات شدند.

 

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) ارائه پژوهش های دینی است که این مسئله یکی از رسالت های مهم حوزه علمیه می باشد .

 

دبیر جشنواره علامه حلی (رحمت الله علیه) بیان کرد:  هدف از برگزاری این جشنواره ها نیز تقویت انگیزۀ پژوهش، شناسایی استعدادهای پژوهشی و تلاش علمی طلاب جوان حوزه‌های علمیه و تشویق آنان می باشد.

 

وی از رشد ده برابری ارسال آثار در کشور از سال 87 تا کنون خبر داد و گفت: با توجه به  این میزان رشد در کشور و همچنین رشد تقریبا 5 برابری در استان در طول سه سال برگزاری این جشنواره می توان نتیجه گرفت که این جشنواره در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

 

 در اختتامیه این جشنواره 4 اثر از آثار برگزیدگان برای حاضرین ارائه شد و در پایان این مراسم، نویسندگان 63 اثر برگزیده  معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

از میان آثار برگزیده، دو اثر متعلق به طلاب حوزه علمیه برادران مازندران، 19 اثر از حوزه علمیه شهرستان بابل و 42 اثر هم متعلق به حوزه علمیه خواهران استان می باشد.

 

به گزارش  شبستان جشنواره علامه حلی (رحمت الله علیه) در سال 1387 توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برادران راه‌اندازی شد که دهمین دوره کشوری این جشنواره در 16 اسفند ماه در قم برگزار شد و  استان مازندران نیز سه دوره است که در این جشنواره شرکت می کند.

پایان پیام/600

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل خبرگزاری شبستان سومین دوره استانی سومین دوره سومین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: قدرت و ظرفیت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است که می‌تواند با توجه به موقعیت استان و جمعیت شناور ایام تعطیلات در کنترل ناهنجاری‌های فرهنگی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران در طول تاریخ سرزمین شخصیت‌ها و پهلوانان بزرگ بوده است و صاحبان اندیشه، روی بینش و منش مخاطبین تاثیرگذار بودند، اظهار کرد: مازندران در آینده باید سراسر از ایمان، دین و فرهنگ باشد.

وی افزود: در عصر حاضر کسی که قدرت تغییر افراد را دارد باسواد است لذا بانوان فرهیخته مازندرانی ظرفیت این مهم را دارند تا باورهای دینی ما را نهادینه کنند چرا که ناهنجاری‌های فعلی حاصل غفلت ما در گذشته است.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: فضای مجازی به‌رغم قدرت شکنندگی که دارد قدرت سازندگی هم دارد لذا تغییر نگرش و رویکرد می‌بایست جزو اهداف اصلی در بخش‌های مختلف جامعه ما قرار گیرد که ارائه مطالب مناسب و سخنان مطلوب می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهار کرد: بی رغبتی و بی میلی به دنیا در بین علمای معاصر به وضوح  قابل مشاهده  است اما باید جستجو کنیم که چرا دیگر شاهد مرجعیت علما و شخصیت‌های دینی در سال‌های اخیر نیستیم.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است