Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@18:27:10 GMT

زیرساخت های کشور درمقابل بحران ها مصون سازی شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۹۰۴۳

زیرساخت های کشور درمقابل بحران ها مصون سازی شود

به گزارش ایرنا، سردار غلامعلی حیدری، سه شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان فارس در شیراز افزود: با توجه به اهمیت مقوله پدافند غیر عامل طرح جامع پدافند غیر عامل باید در استان ها عملیاتی شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس ضرورت دارد که در گام نخست تمام دارایی های استان ها شناسایی و سپس بر اساس حساسیت و حیاتی بودن آنها طبقه بندی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: در گام بعد سناریو تهدید بررسی و سپس آسیب شناسی انجام شود.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور، ضمن تاکید بر لزوم تخصصی شدن پدافند غیرعامل اضافه کرد: طرح جامع پدافند می تواند در مقابل تهدیدها کارآمد و موثر باشد.
حیدری افزود: قطعا اگر دشمن آسیب های ما را بشناسد بهتر می تواند به ما ضربه وارد کند که باید این آسیب ها را شناسایی و نسبت به مصون سازی آنها اقدام کنیم.
وی وابستگی کامل زیرساخت ها به انرژی برق را یک ضعف و اشکال بزرگ دانست و گفت: باید در شورای پدافند کمک شود که این وابستگی از طریق اقداماتی از جمله پیش بینی برق اضطراری تا حد امکان کاهش یابد تا در صورت بروز مشکل برای شبکه برق، زیرساخت های کشور غیر فعال و ناکارآمد نشود.
وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای تاب آوری در مقابل بروز مشکلات و بحران ها افزود: پدافند غیر عامل در گام نخست به دنبال صیانت از سرمایه انسانی است تا در صورت وقوع یک حادثه کمترین آسیب به مردم وارد شود.
حیدری بیان کرد: حفاظت از سرمایه های فیزیکی و زیرساخت ها از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که بدون استفاده از جنگ‌ افزار از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و تلفات انسانی جلوگیری می کند یا میزان این خسارات و تلفات را کاهش می دهد.
بنا براین هر اقدام غیر مسلحانه ‏ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی،ساختمان‏ ها،تأسیسات، تجهیزات، اسناد و شهرهای کشور در مقابل بحران‏ هایی با منشا طبیعی (خشکسالی،سیل، زلزله، رانش، لغزش، طوفان…) و عامل انسانی (جنگ، تحریم…)شود پدافند غیرعامل است.
6122 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان فارس انرژی خشکسالی سرمایه نیروی انسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرجای عالم اگر تمدنی را مشاهده کردیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی آن کتاب بوده و در این راستا هرجا کتاب و کتابخانه رونق داشته تمدن رونق داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه بعد از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: متولیان تلاش می‌کنند وحدت کلمه‌ای را در این نمایشگاه برای ناشران ایجاد کنند و در این راستا از حضور مهمانان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تلاش داریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسناد تسهیلگر حوزه نشر و کتاب به تصویب برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هرجای عالم اگر تمدنی را مشاهده کردیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی آن کتاب بوده و در این راستا هرجا کتاب و کتابخانه رونق داشته تمدن رونق داشته است.

کد خبر 751822

دیگر خبرها

  • کتاب اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی است
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها محکوم است | به هیچ تهدیدی توجه نداریم
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران