Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:43:22 GMT

نبود مدیریت واحد در بحران ها از مشکلات جدی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۰۰۴۶

نبود مدیریت واحد در بحران ها از مشکلات جدی کشور است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود مدیریت واحد در بحران ها از مشکلات جدی کشور است و باعث می شود دستگاه های متولی در این زمینه به خوبی از عهده وظایف خود برنیایند.

به گزارش ایرنا داود محمدی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه ساز و کارهای لازم برای تاثیرگذاری مناسب تر سازمان مدیریت بحران اندیشیده نشده است، افزود: البته بخشی از این مساله هم به علت معطل ماندن طولانی مدت قانون مدیریت بحران بود که امسال تصویب شد و البته با ایرادات شورای نگهبان به مجلس برگشت خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به بسیاری از مسایل جاری ممکن است آسیب های بزرگی گریبانگیر کشور شود.
محمدی ادامه داد: امروز با دستکاری بشر در طبیعت، محیط زیست، آب، خاک و ریزگردها، مسایل کارگری و دفع بهداشتی زباله هم به عنوان امور بحرانی شناخته می شوند و دیگر فقط زلزله و سیل در گروه بحران ها نیستند.
وی گفت: برای مدیریت صحیح بحران ها در درجه اول باید پیشگیری در راس امور باشد که آن هم فقط در حیطه وظایف دستگاه های شورای مدیریت بحران نیست و همه دستگاه ها و گروه ها در این خصوص رسالت سنگینی دارند.
محمدی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشکلات بزرگی چون بحران آب و فرو نشست زمین، اندازه سازمان مدیریت بحران تناسبی با این مسایل پیچیده ندارد و باید از نظر تجهیزات و اعتبارات بیشتر حمایت شود.
محمدی همچنین از نحوه پرداخت خسارات در حوادث و بحران ها نیز انتقاد کرد و گفت: برای این موضوع ساز و کار پیچیده و طولانی در نظر گرفته شده و از اعتبارات مواد 10 و 12 این قانون نیز به خوبی بهره برداری نشده است.
وی بر پوشش فراگیر بیمه در نقاط پرفشار و بافت فرسوده نیز تاکید کرد و افزود: این موضوع نیز باید با قوت و جدیت در دستور کار قرار گیرد تا مردم به سمت بیمه کردن اموال خود سوق یابند.
محمدی همچنین نظارت بر ایمن سازی و مقاوم ساری ساختمان ها را نیز به منظور پیش گیری از بحران ها و حوادث مهم دانست و گفت: در بخش آموزش مدیران و مردم نیز ضعیف عمل شده است که البته این موضوع تنها وظیفه مدیریت بحران نیست و رسانه ها هم باید پای کار باشند.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین به روز رسانی انبارهای امدادی و ماشین آلات امداد و نجات و تقویت امداد هوایی را ضروری دانست و خواستار تخصیص اعتبار در این زمینه شد.
7388* 6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران بيمه قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز