Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - شهردار اهواز با اشاره به اینکه تکمیل کمربند سبز اهواز مانع تصرفات غیرمجاز زمین ها می شود گفت: مقابله با گرد و غبار، تلطیف هوا، ایجاد تفرجگاه برای شهروندان و احداث کلینیک های گل و گیاه از دیگر مزایای اتمام کمربند سبز اهواز است.

به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی پروژه یکهزار هکتاری کمربند سبز و احداث مجتمع گل و گیاه در منطقه عین 2 اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: مطالعه احداث کمربند سبز اهواز در سال 1373 به مساحت هفت هزار و 200 هکتار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این پروژه تا سال 1390مسکوت ماند و در این سال از محل اعتبارات شهرداری اهواز یکهزار هکتار نهال در کمربند اهواز کاشته شد که اکنون 800 هکتار آن پابرجاست و 200 هکتار آن از بین رفت.
کتانباف گفت:پارسال اقداماتی برای توسعه و تکمیل کمربند سبز اهواز از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد که امسال از محل اعتبار مقابله با گرد و غبار 150 میلیارد ریال از صندوق ذخیره ملی به این منظور اختصاص یافت.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کمربند سبز اهواز را یکهزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود:کار کاشت نهال در یکصد هکتار از کانون های گرد و غبار در شرق اهواز که در اختیار یک نهاد نظامی است، از هفته گذشته آغاز شده است.
شهردار اهواز گفت:در صورت همکاری نهادها و دستگاه های مربوطه تا اواسط اردیبهشت نهال ها در کمربند سبز اهواز کشت می شوند.
وی ادامه داد:شرکت های آلاینده مانند نفت، صنایع فولاد، شهرک های صنعتی، آب و برق و برق منطقه ای موظف به کاشت نهال هستند و وظیفه شهرداری نیز نگهداری از این نهال ها است اما به دلیل انجام نشدن کار توسط این صنایع، شهرداری اقدام به کاشت نهال می کند.
کتانباف درخصوص گونه های گیاهی کاشته شده نیز گفت: کنار، زیتون، آکالیپتوس، کنوکارپوس و کهور از گونه های کاشته شده در کمربند سبز اهواز هستند.
بنابراین گزارش طرح کمربند سبز اهواز در سال 90 آغاز شد و مقرر بود در مدت 2 سال هفت هزار و 200 هکتار به فضای سبز اهواز افزوده شود با این وجود پس از گذشت هفت سال تنها 800 هکتار از آن انجام شده است.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كمربند سبز كاشت نهال اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

زارع افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌ها است.

وی گفت: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

کد خبر 6088495

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن