Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@11:15:52 GMT

کاتالیست صنعتی در پتروشیمی شازند رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۰۶۳۳

کاتالیست صنعتی در پتروشیمی شازند رونمایی شد

به گزارش ایرنا، «ابراهیم ولدخانی» روز سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی این کاتالیست در گفت و گو با ایرنا افزود: خط تولید این محصول پس از نهایی شدن در واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی، از شهریور ماه امسال در پتروشیمی شازند کلید می خورد.
وی عنوان کرد: این محصول در مراحل مختلف پی گرفته شده و در فرآیند تولید نیز تست های لازم از سوی کارشناسان واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند اظهار داشت: کاتالیست مورد نیاز این پتروشیمی در شهریور و آبان ماه امسال برای کوتاه مدت و بلندمدت به عنوان نمونه از محصول تولیدی پژوهش و فناوری تهیه شد و سپس محصول تولیدی پایلوت برای تست های محصول نهایی PE-100 به چندین آزمایشگاه از شرکت های متغیر داخلی ارسال و تمامی تست ها نیز با موفقیت انجام شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، اظهار داشت: باتوجه به نبود مشکل در لوله های تولیدی، تست کاتالیست در واحدهای صنعتی پتروشیمی شازند در دستور کار قرار گرفت و در اسفندماه جاری این مهم انجام شد و هم اکنون این محصول در واحد صنعتی زیر نظر کارشناسان فنی پتروشیمی در حال گرید پایپPE-100 قرار دارد.
وی کاهش مصرف انرژی در واحد، پایین آمدن محصول جانبی کم ارزش مانند وکس، کاهش مصرف بعضی مواد اولیه از قبیل هیدروژن، تیل و بهبود وضعیت تقطیر و افزایش تولید محصول ارزشمند پلی اتیلن سنگین از مهمترین مزایای این محصول جدید کاتالیست دانست.
ولی خانی اظهار داشت: تولید این محصول در پتروشیمی شازند بیش از 15میلیون و 300 هزار یورو در سال صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.
مجتمع پتروشیمی شازند در سال 1372در کیلومتر 22 غرب اراک در مساحتی بالغ بر 523هکتار راه اندازی شد.
متنوع ترین طیف محصولات پتروشیمی کشور در این واحد تولید می شود و در تامین نیاز صنایع زیردستی به کار می رود.
محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در صنایع نساجی، انواع پلیمرها و پلاستیک ها، چسب سازی، لاستیک سازی، نفت و گاز، لوله های پلی اتیلنی، شوینده ها و پاک کننده ها در کشور کاربرد دارد.
3017/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پتروشیمی پلاستیک صرفه جویی نساجی نفت و گاز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان