Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:37:28 GMT

۱۰.۸۹ درصد از جمعیت استان مرکزی سالمند هستند‌

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۰۵۳

۱۰.۸۹ درصد از جمعیت استان مرکزی سالمند هستند‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۱۰.۸۹ درصد از جمعیت استان مرکزی سالمند هستند، باید برای این جمعیت برنامه‌ریزی کرده و تصمیمات مشخص برای آنها بگیریم. ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در شورای ساماندهی سالمندان استان مرکزی با اشاره به اهمیت رسیدگی به مسائل سالمندان اظهار داشت: کارهای بسیاری را می‌توان در جامعه انجام داد که نیاز به اعتبارات ندارند، چه اشکالی دارد که دستگاه‌های اجرایی تنها دو بار در سال  بازنشستگان خود را دعوت کنند و با آنها گپ‌وگفت کنند، مشکلات مالی و کمبودها نباید بهانه‌ای برای عدم تکریم بازنشستگان شود، چراکه بخشی از حمایت‌ها معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالمندان دوست دارند که در جامعه مورد تکریم واقع شوند و به آنها احترام قلبی گذاشته شود، در فرهنگ ما ایرانی‌ها احترام به بزرگتر‌ها وجود دارد، اگر هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که این مهم در جامعه کاهش پیدا کرده به سبب عملکرد خود ما در جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: باید در راستای سلامت جسمی و تحرکی سالمندان تلاش کنیم، یکی از این راه‌ها اجرای برنامه‌های ورزشی و تحرکی ویژه سالمندان است، برای مثال اگر در 10 بوستان و پارک شهر اراک ورزش صبحگاهی برای سالمندان داشته باشیم می‌تواند سبب تشویق جوانان به ورزش شود.

اکرمی بیان کرد: قبل از انجام اقداماتی در حوزه سالمندان باید نیاز سنجی انجام شود، 48 درصد سالمندان زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، باتوجه به تعداد سازمان‌های بیمه‌ای و نیازهای مراقبتی و بهداشتی سالمندان حتما باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی عنوان کرد: 10.89 درصد از جمعیت استان مرکزی سالمند هستند، باید برای این جمعیت برنامه‌ریزی کرده و تصمیمات مشخص برای آنها بگیریم.

10 مرکز نگه‌داری سالمندان در استان قزوین فعالیت می‌کنندهشدار درباره تعطیلی مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان در سال آینده8 درصد جمعیت قم سالمند است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باید برای سلامت جسمی، روانی سالمندان برنامه‌‌های عملیاتی داشته باشیم، داشتن دو مرکز روزانه برای سالمندان بسیار خوب است اما باید متناسب با آن فرهنگ‌سازی در جامعه هم انجام شود.

اکرمی ادامه داد: بعد از نیازسنجی باید اولویت‌های سالمندان بررسی شود تا برنامه‌های اجرایی در این رابطه تدوین شود، نباید از نهادهای مدنی در حوزه سالمندان نباید غافل باشیم، کانون بازنشستگان و صندوق بازنشستگی حتما باید در زمینه بازنشستگی سالمندان کمک کند.

وی اضافه کرد: حضور مدیر بازنشستگی کشوری در استان حتما باید در جلسات شورای ساماندهی سالمندان حضور پیدا کند، دستگاه‌های دولتی می‌توانند از تجربه زانشستگان خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)