Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: امسال ۱۸۵۰میلیارد تومان خسارت سرمازدگی کشاورزان استان قزوین را داشتیم که بعد از گذشت چندین ماه هنوز پرداخت آن به طور کامل اتفاق نیفتاده که ما گله مند هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، داوود محمدی ظهر امروز در جلسه استانداری قزوین که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مدیران استان و رسانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: امروز تعریف بحران با گذشته متفاوت شده و اگر به بسیاری از مسائل جاری کشور بی‌توجهی کنیم نیز به بحران تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز می‌بینیم که با دست کاری بشر در محیط زیست با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم که گاهی به بحران تبدیل می‌شود لذا باید پیشگیری را در راس امور و برنامه‌ها قرار دهیم و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: این نکته را همه باید مد نظر داشته باشیم که با توجه به مسائلی مانند مشکل آب، فرونشست زمین و ریزگردها و مشکلات محیط زیستی نیز امکانات سازمان مدیریت کشور با این شرح وظایف تناسبی ندارد و در اعتبارت و امکانات پیش بینی لازم را نداریم.

محمدی ادامه داد: مشکلات دیگری هم در وحدت مدیریت و مدیریت واحد در مسائل بحرانی داریم؛ به آسیب‌هایی در زلزله کرمانشان برخورد کردیم که از جمله آن نبود مدیریت واحد بود.

رئیس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: در شروع بحران و در لحظات اولیه این مدیریت واحد می‌تواند در حل و فصل مسائلی که با آن مواجه هستیم، کمک کند.

وی یادآور شد: قانون مدیریت بحران در سال جاری مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد و هنوز نهایی نشده است.

تجهیزات و انبارهای امدادی بروزرسانی شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات دیگر بحث نحوه پرداخت خسارت‌ها در قبال بحران‌هاست که ساز و کار و بروکراسی پیچیده دارد.

محمدی تصریح کرد: امسال ۱۸۵۰میلیارد تومان خسارت سرمازدگی کشاورزان استان قزوین را داشتیم که بعد از گذشت چندین ماه هنوز پرداخت آن به طور کامل اتفاق نیفتاده که ما گله مند هستیم چراکه پولی که باید اختصاص داده می‌شد تحقق نیافته است.

رئیس کمیسیون اصل نود ادامه داد: ما باید از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کنیم که بحث فراگیر کردن پوشش بیمه باید در این راستا انجام شود و مردم باید به این سمت سوق پیدا کنند.

وی یادآور شد: آموزش در حوزه شهروندان و مدیران بسیار ضعیف است که رسانه‌ها و مدیران باید در این مسیر و برای رسیدن به شرایط مطلوب قدم بردارند.

محمدی گفت: به بافت‌های فرسوده باید توجه شود و دولت این مسئله را در دستور کار قرار داده اما بسیار کند پیش می‌رود چراکه هم بروکراسی و هم پرداخت وام‌ها برای مناطق فرسوده بسیار سخت و پیچیده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتما باید بروز رسانی در تجهیزات و انبارهای امدادی داشته باشیم و تقویت امداد هوایی از ضروریات است؛ ما اگر شرایطی تحمیل شود مجبوریم ۱۰برابر این بودجه را هزینه کنیم و تجهیز به سیستم‌های هشداردهنده هم بسیار مهم است.

نگاه هیئتی در مدیریت بحران جواب نمی‌دهد

حمیده زرآبادی در ادامه با بیان اینکه تجربه و آرامش در مدیریت بحران مهم است اظهار کرد: مباحثی که در لایحه قانون جدید مدیریت بحران در مجلس مطرح شد و مصوبات آن فرصت خوبی برای پر کردن خلاهایی که در کشور وجود دارد، است.

وی افزود: شاید زمانی سیل و زلزله را بحران می‌دانستیم اما امروز خارج شدن تمامی مسائل از ریل طبیعی می‌تواند بحران ایجاد کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین به لحاظ شاه راه مواصلاتی کشور منحصر به فرد است و مسئله بحران باید در این استان صددرصدی حل شود.

زرآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت کشور در استان تهران و البرز قرار دارد و قزوین به عنوان استان پشتیبان باید امکانات لازم را داشته باشد.

وی در پایان اضافه کرد: نگاه ما هنوز در مدیریت بحران به صورت هیئتی است در حالی که در شرایط کنونی این نگاه جواب نمی‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان تسهیلات نوسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برای نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات در قالب های مختلف در نظر گرفته شده است گفت:  تسهیلاتی در حوزه ودیعه مسکن و بافت های تاریخی و همچنین اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه برای تسهیلات بانکی در بافت های فرسوده پنج نوع وام قابل دریافت است، بیان کرد: یک نوع تسهیلات مربوط به نوسازی بافت های فرسوده است که همانند تسهیلات نهضت ملی مسکن  تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان است که به نوعی تسهیلات ارزان قیمت است.

آیینی با اشاره به اینکه با تصویب مجلس و تایید آن در شورای نگهبان و با پیگیری های انجام شده در برنامه هفتم تمامی واحدهای بافت های فرسوده از تخفیفات نهضت ملی مسکن برخوردار می شوند افزود: واحدهای بافت های فرسوده از تمامی تخفیفات و حمایت های نهضت ملی مسکن تا سقف پنج طبقه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه  تسهیلات نوع سوم مربوط به  اسکان موقت است گفت: تسهیلات نوع چهارم مربوط به پرداخت تسهیلات در بافت های تاریخی است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه  تسهیلات اسکان موقت در بافت های تاریخی را شامل می‌شود گفت: در این زمینه مثل نهضت ملی مسکن برخی بانک ها همکاری می‌کنند و برخی همکاری لازم را ندارند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته روند اعطای تسهیلات نسبت به گذشته  از سوی بانک ها  بهتر شده و امیدواریم  برای بهبود وضعیت و رونق در نوسازی بافت های فرسوده این روند بهبود یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد