Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
بيوگرافي اميد عاليشاه
اميد عاليشاه يکي از بازيکنان پرطرفدار تيم فوتبال پرسپوليس است که تجربه بازي در رده هاي سني مختلف ملي را نيز در کارنامه فوتبالي خود دارد. هر چند که پست هافبک بوده اما از مهره‌هاي کليدي و گلزن نيز به شمار مي آيد. همراه اين قسمت از بيتوته باشيد تا با زندگي شخصي و فوتبالي اميد عاليشاه بيشتر آشنا شويد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين در ادامه عکس‌‌ها و گزيده‌اي از مصاحبه اميد عاليشاه را دنبال کنيد.
اطلاعات شخصي اميد عاليشاه
نام کامل: اميد عاليشاه
محل تولد :ساري
تاريخ تولد:20 دي 1370
پيشه: فوتباليست
قد: 170 سانتي‌متر
اطلاعات باشگاهي اميد عاليشاه
باشگاه کنوني :پرسپوليس تهران
پست: هافبک - مهاجم سايه
شماره پيراهن: 2
اميد عاليشاه
اميد عاليشاه، بازيکن فوتبال، متولد 20 دي 1370 در ساري است. عاليشاه اهل شهرستان ساري و اصالتاً از روستاي ارست در نزديکي باداب سورت مي باشد.
ازدواج اميد عاليشاه
اميد عاليشاه مجرد است و خبر ازدواجش در شبکه هاي اجتماعي شايعه است.
ورود اميد عاليشاه به دنياي فوتبال
فوتبالش را در سال 2004 در تيم پديده ساري در رده جوانان اين باشگاه شروع کرد. بعد از يک سال به تيم مقاومت ساري آمد.
و در سال 2007 به صنايع طلايي سمنان رفت و در تيم جوانان صنايع طلايي يکي از مهره هاي کليدي و تاثير گذار او به حساب مي‌آمد
اميد عاليشاه درتيم نساجي مازندران
نخستين باشگاه حرفه‌اي اميد عاليشاه نساجي مازندران بود که حاصل کار او 16 بازي و 3 گل براي اين تيم بود.
اميد عاليشاه در نفت تهران
اميد عاليشاه به دليل مصدوميت نتوانست آنطور که بايد و شايد در نفت تهران بدرخشد. مصدوميت او يک فصل به طول انجاميد.
بازي اميد عاليشاه در تيم راه آهن تهران
در فصل جديد و در حالي که از چند تيم ليگ برتري پيشنهاد داشت به ديگر تيم تهراني يعني راه آهن پيوست تا زير نظر آقاي گل جهان بتواند خودش را به فوتبال حرفه اي کشور معرفي کند که در اين امر موفق شد.
در اولين سال حضورش در تيم راه آهن بسيار موفق عمل کرد با مجموع 1983 دقيقه بازي 9 گل و 3 پاس گل داد يعني در هر 220 دقيقه 1 گل به ثمر رساند.
البته اميد عاليشاه از هفته 26ام به دليل مصدوميت نتوانست تيمش را تا انتهاي ليگ همراهي کند و فصل جديد خودش را از هفته ي 18ام آغاز کرد که نتوانست گلي در 16 باري که براي راه آهن در فصل جديد به بازي رفت به ثمر برساند.
اما عملکرد فوق العاده وي در آن زمان مقابل تيم هايي مثل پرسپوليس، تراکتور و استقلال نظر فوتبال دوستان را به سمت خودش جلب کرد تا جايي که بعضي ها او را به عنوان پديده ليگ برتر در سال 91-92 مي دانستند.
اميد عاليشاه براي دو فصل در باشگاه فوتبال راه‌آهن بازي مي‌کرد؛ 46 بازي رسمي و 14 گل نتيجه کار اميد عاليشاه در اين تيم بود.
اميد عاليشاه بازيکن پرسپوليس
اميد عاليشاه در فصل 92-93 با انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي و با قراردادي 2 ساله در پرسپوليس حضور يافت.
افراد زيادي او را قابل مقايسه با هم پستي هايش در پرسپوليس از جمله هادي نوروزي، غلامرضا رضايي و حميدرضا علي عسگري و ... نمي دانستند و او را از همان اول نيمکت نشين پرسپوليس پذيرفته بودند.
تا اينکه فصل جديد اين بار با پيراهن پرسپوليس براي اميد عاليشاه آغاز شد. در 4 هفته ابتدايي همانطور که انتظار مي رفت روي نيمکت نشست و بازي به او نرسيد.
اما اميد عاليشاه بر خلاف انتظارات با تلاش فراوان خود و درخشش در تمرينات نظر علي دايي را به خود جلب کرد تا در هفته پنجم مقابل ملوان به عنوان بازيکن ثابت به ترکيب برود. او در اين بازي عملکرد خيره کننده اي را از خود نشان داد.
اميد عاليشاه سابقه کاپيتاني در پرسپوليس را نيز دارد. او در سال 2017 بعد از اينکه 83 بار با لباس تيم پرسپوليس به ميدان در فصل 13 خود را هم به ثمر رساند.
اميد عاليشاه بازيکن محبوب پرسپوليس
اميد عاليشاه رکورد دار بيشترين پاس گل
بيوگرافي اميد عاليشاه در باشگاه پرسپوليس عملکرد فوق العاده اي را داشته است و بيشترين تعداد پاس گل را در اين تيم به نام خود ثبت کرده است
جدا شدن اميد عاليشاه از پرسپوليس
پس از اعلام اميد عاليشاه براي جدايي از پرسپوليس، سرپرست اين باشگاه معتقد بود اميد عاليشاه مي‌توانسته در پرسپوليس بماند و اعلام کرد در هنگام عقد قرارداد، اميد عاليشاه هيچ‌گونه صحبتي دربارهٔ خدمت سربازي و مشکل تحصيلي نکرده‌است.
پيوستن اميد عاليشاه به تراکتورسازي تبريز
پس از پيشنهاد تراکتورسازي تبريز به اميد عاليشاه او در سال 95 براي انجام خدمت سربازي به تيم تراکتورسازي پيوست. اميد عاليشاه به دليل محروميت تراکتورسازي در نقل و انتقالات، بازي‌هاي زيادي براي اين تيم به ميدان نرفت اما در تمرينات اين تيم شرکت داشت که با واکنش يحيي گل‌محمدي (سرمربي وقت تراکتورسازي تبريز) نيز روبرو شد.
حواشي اميد عاليشاه
باشگاه تراکتورسازي تبريز به دليل حضور عاليشاه در يک برنامهٔ ورزشي ويژهٔ شهرآورد تهران، او را کنار گذاشت که باعث ايجاد حاشيه‌هاي رسانه‌اي نيز شد.
سوابق ملي اميد عاليشاه
نوجوانان ايران
اميد عاليشاه سابقه بازي براي تيم ملي نوجوانان ايران را داراست؛ او در همين مقطع در جام جهاني فوتبال نوجوانان حضور داشت.
جوانان ايران
اميد عاليشاه در 5 بازي رسمي براي تيم ملي فوتبال جوانان ايران به ميدان رفته و يک گل هم زده‌است.
اميد ايران
نخستين بازي اميد عاليشاه براي تيم ملي فوتبال اميد ايران دربرابر قطر بود؛ همچنين وي در همان مسابقه يک گل به ثمر رساند.
اميد عاليشاه بازيکن تيم ملي فوتبال ايران
اميد عاليشاه با درخشش در ليگ برتر فوتبال ايران توانست نظر کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران را نيز جلب کند و به تيم ملي دعوت شود.
اميد عاليشاه در کنار علي کريمي
افتخارات باشگاهي اميد عاليشاه
پرسپوليس:
- نايب قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران 93–1392
- نايب قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران 95–1394
- قهرمان سوپر جام فوتبال ايران 1397
- نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا 2018
افتخارات فردي اميد عاليشاه
- حضور در تيم منتخب ليگ برتر فوتبال ايران: 1بار
- بيشترين تعداد پاس گل در ليگ برتر فوتبال ايران: 1بار
گزيده‌اي از مصاحبه اميد عاليشاه
-از فوتبال به عنوان يک شغل راضي هستي؟
اميد عاليشاه: يکي از محبت هاي خدا به من اين بود که شغلي را پيدا کردم که هم خوب پول درمي آورم و هم از آن لذت مي برم. خيلي ها کار پردرآمد دارند اما علاقه شان چيزي ديگري است ولي من خيلي خوشبخت هستم که هم درآمد خوبي دارم و هم عاشق شغل ام هستم.
- پدرت با ادامه فوتبالت موافق بود يا مي گفت بايد درس بخواني؟
اميد عاليشاه: بابام از اولي که وارد فوتبال شدم مشاور خوبي براي من بود. من الان هم که فوتباليست حرفه اي شده ام باز هم با پدرم مشورت مي کنم و همه چيز را با او در ميان مي گذارم. به جرأت قسم مي خورم اگر امکانات و شرايط زندگي اجازه مي داد که فوتبال را ادامه دهد يکي از بازيکنان بزرگ مملکت مي شد. او يک فوتباليست قوي بود که فوتبال را ادامه نداد.
اميد عاليشاه و پدرش
از پدرم پول توجيبي مي گيرم
اميد عاليشاه: پدرم کل پول مرا مي گيرد نه درصدي اش را؛ من هر قراردادي مي بندم باورتان نمي شود يک ريالش هم در حساب خودم ندارم. من هر موقع پول بخواهم به پدرم زنگ مي زنم و مي خواهم مقداري پول به من بدهد. هنوز پول توجيبي ام را از بابام مي گيرم.
مادرت چطور، او هم فوتبالي است يا مي گفت درس بخوان پسر!
اميد عاليشاه: مادرم بنده خدا خيلي فوتبالي نيست اما هميشه مي گويد فوتبال بازي نکني، من خوشحال ترم. مادرها را که مي شناسيد؛ هميشه نگران فرزندان شان هستند. هر وقت تعويض مي شوم يا در حين بازي مصدوم مي شوم مي گويد ديگه فوتبال بازي نکن. نگران است که من مصدوم شوم، به خصوص پس از مصدوميتي که در نفت تهران برايم به وجود آمد.
- در ماه چقدر هزينه خودت مي کني؟
اميد عاليشاه: دقيقا نمي توانم رقم بگويم اما هزينه ام بالا مي شود. شما فکر کنيد هر روز بايد ناهار از بيرون بگيريد که بزرگترين مشکل اساسي ما بازيکنان مجرد است.
اميد عاليشاه و برادرش مهدي
گردآوري: بخش ورزش بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش‌ سه"، اتفاقات و حواشی دیدار رفت سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان و در روزی که امید نورافکن به دلیل مصدومیت از ترکیب طلایی پوشان اصفهانی دور بود، سبب شد تا هواداران پرسپولیس مثل همیشه نگاه ویژه‌ای به این بازیکن با حضورش در ورزشگاه آزادی داشته باشند.

پس از آن مسابقه ستاره مصدوم تیم فوتبال سپاهان با محرومیت مواجه شد. البته به دلیل اینکه نورافکن دوران نقاهت را سپری می‌کرد این محرومیت نه به ضرر او تمام شد و نه سپاهان و او توانست در دوران مصدومیت اتفاقات و حواشی دیدار رفت ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران را به فراموشی بسپرد. 

همین اتفاقات سبب شد تا وقتی هواداران پرسپولیس با امید نورافکن مواجه شدند، شعارهای تندی علیه او در ورزشگاه آزادی سر بدهند و هر چه دم دست‌شان می‌آمد را به سمت او پرتاب کنند. 

ماجرای امید نورافکن و هواداران پرسپولیس یکی از داستان‌های حاشیه‌ساز فوتبال ایران است که در آخرین رویارویی هم مطابق انتظار دوستانه نبوده و مصاحبه نورافکن در میکسدزون آزادی هم این داستان را بدتر کرده است.

دیگر خبرها

  • استتار محروم پرسپولیس در ورزشگاه دوران جوانی
  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • چه کسی جانشین امید عالیشاه می شود؟
  • 3 گزینه اوسمار برای جانشینی کاپیتان پرسپولیس
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • سه گزینه برای جانشینی کاپیتان پرسپولیس در قائم‌شهر
  • جانشین کاپیتان پرسپولیس مشخص شد
  • طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟
  • نفرین محمد پنجعلی پشت سر دو کاپیتان پرسپولیس!
  • حمایت ماهینی از کاپیتان پرسپولیس