Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون 33 اقامتگاه بومگردی در این استان
دایر است.
رئیس هیات مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی هم گفت: اگر اقامتگاه های بومگردی در استان رونق بگیرد، کمک موثری در جلوگیری از مهاجرت به شهرها اتفاق می افتد.
علی وصالی خواستار حمایت مسئولان از فعالیت اقامتگاه های بومگردی شد و اظهار داشت: درخواست ما این است برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی، مسافران و گردشگران به این اقامتگاه ها سوق داده شوند و ارگان های دولتی از پذیرش میهمانان پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر ادارات، اردوها و گل گلشت های خود را به اقامت گاه های بومگردی منطقه انتقال دهند، کمک شایانی در رونق این فعالیت ها کرده اند.
وی در باره مشکلات جامعه اقامت گاه بوم گردی گفت: پروسه دریافت تسهیلات بانکی بسیار طولانی است و از طرفی، متقاضیان در تامین و معرفی ضامن، با مشکل روبه رو هستند.
وصالی با اشاره به اینکه اقامتگاه های بومگردی، بستری برای معرفی آیین و فرهنگ بومی هستند گفت: اقامتگاه های بومگردی در محیط بکر و طبیعی آداب و رسوم، فرهنگ و میراث فرهنگی روستا را برای میهمان ها به نمایش می گذارند و البته فعالیت این اقامتگاه ها زمینه ساز رونق و احیای صنایع دستی و کمک به صنعتگران است.
رئیس هیات مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی گفت: در این اقامتگاه ها، محصولات تولیدی روستاییان، عرضه می شود و به نوعی همه اهالی در سود فعالیت این صنعت سهیم می شوند.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور، در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.
تاکنون در این استان هشت هزار و 700 جاذبه گردشگری در حوزه های مختلف شناسایی شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آداب و رسوم ایام تعطیلات نوروز خراسان شمالی صنعت مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد

میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

بر این اساس بجنورد ۶.۵ میلی متر، آشخانه ۵.۱ میلی‌متر، راز ۴.۹ میلی‌متر، شیروان ۱۱.۹ میلی‌متر و صفی‌آباد ۵.۵ میلی‌متر بارندگی را ثبت کردند.

همچنین ۱۰.۷ میلی متر بارش در فاروج را شاهد بودیم.

ایستگاه کلات اسفراین با ۳۵.۶ میلی‌متر بیشترین بارش را طی گذر سامانه بارشی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 750744

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد