Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سیدکمال پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان این مطلب در جمع فعالان حوزه بومگردی روستایی گفت: حدود 100 مرکز بومگردی در روستاهای ما در استان وجود دارند که باید رصد شوند تا بتوانیم  از تمام آنها حمایت های لازم را  به عمل آوریم و امیدوارم شاهد اتفاقات نو و خوبی در این عرصه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس پاک فطرت عدم اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب را یکی از مشکلات عمده در جهت معرفی این مراکز دانست و گفت: متاسفانه برخی از تورگردانان داخل استان هم از نحوه فعالیت این مراکز بی اطلاع هستند و این اصلا پسندیده نیست که برخی تورگردانان برای بازدید از مراکز گردشگری روستایی در استان های دیگر تور تشکیل دهند در حالی که از ظرفیت های داخلی استان غافل هستند. وی ایجاد ارتباط میان مراکز بومگردی روستایی و تورگردانان کشوری را یکی از راه های توسعه این مراکز دانست و گفت:  با بومگردی ها می توانیم اشتغال و مشاغل داخلی روستاها را تقویت کنیم چرا که اگر بومگردی ها نباشند مشاغل خرد خانگی روستایی و صنایع دستی روستایی ما زمین خواهند خورد. مهندس پاک فطرت گسترش مراکز بومگردی را با توجه به وجود مشکلات فراوان در زمینه های مختلف همچون اخذ مجوزها را کاری بزرگ در جهت توسعه اشتغال روستایی عنوان کرد و گفت: وقتی در بحث بومگردی  روستایی و ایجاد اشتغال این همه شعار می دهیم باید حداقل زمینه های لازم را نیز برای ایجاد انگیزه و رغبت مدیران بومگردی فراهم کنیم اما در حال حاضر متاسفانه کوتاهی هایی از جانب ما دولتی ها وجود دارد که با توجه به این مشکلات راه اندازی این مراکز نشان از ایثارگری وفداکاری فعالان این بخش دارد. مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری صاحبان مراکز بومگردی روستایی را بازوان قدرتمند دهیاران،بخشداران و فرمانداران دانست و گفت: مراکز بومگردی پایگاه و محور اشتغالزایی روستایی هستند زیرا این مراکز در دل روستا قرار دارند. وی ادامه داد: اگر بومگردی نتواند مردم روستا را با خود همراه کند همان اتفاقی می افتد که امروز در برخی روستاهای هدف گردشگری همچون بزم و ابیانه افتاده است و مردم تمام قد مخالف بحث بومگردی می شوند  بنابراین باید در این زمینه روستا و روستاییان را شریک خود بدانید نه این که مجموعه خود را فارغ از روستاییان بدانید زیرا در این صورت صددرصد دچار مشکل می شوید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور روستایی تبلیغات گردشگری مسافران نوروزی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ارسال لوح سپاس از اقدام‌های مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در این لوح منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر این استان از تلاش جهانبخش نوکانی، مدیر منطقه کردستان قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • ترکیب آلومینیوم برای مصاف حساس با پرسپولیس
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند