Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@03:41:15 GMT

وضعیت تجاوز به زنان در کشور پیشرفته دانمارک

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۸۵۱۱

وضعیت تجاوز به زنان در کشور پیشرفته دانمارک

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، فعالان حقوق بشر دریافته‌اند که با وجود شهرت برابری جنسیتی در این کشور واقع در شمال اروپا، روند گزارش خشونت‌های جنسی به پلیس و پیامدهای آن برای قربانیان این خشونت‌ها بسیار سخت و پرمشقت است.

 

تجاوزها در دانمارک به‌ندرت به پلیس گزارش داده می‌شود و حتی زمانی که زنان این موضوع را به اطلاع پلیس می‌رسانند، احتمال دادرسی و محکوم کردن متجاوز بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس برآوردها تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی بین ۵۱۰۰ زن (گزارش وزارت دادگستری) تا ۲۴ هزار زن (یافته‌های دیگر تحقیقات) مورد تجاوز قرار گرفته یا تلاش برای تجاوز را تجربه کرده‌اند. از این تعداد تنها ۸۹۰ نفر وقوع این حوادث را به پلیس اطلاع داده‌اند و در نهایت نیز تنها ۵۳۵ پروندۀ تجاوز منجر به پیگرد قانونی شده و ۹۴ مورد محکومیت به ثبت رسیده است.

 

بر اساس کنوانسیون استانبول که در سال ۲۰۱۴ میلادی تجاوز را بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر تعریف کرده و به تایید دانمارک رسیده، تجاوز و سایر اقدامات غیرانسانی که ماهیت جنسی قربانی را هدف گرفته باشند باید در چهارچوب جرایم جنایی طبقه‌بندی شوند. اما با وجود عضویت دانمارک در این کنوانسیون، قوانین ملی دانمارک تجاوز را به عنوان اقدامی بدون رضایت تعریف نکرده است. قانون این کشور همچنین بار اثبات جرم تجاوز را بر دوش قربانی گذاشته است و نه متجاوز؛ اقدامی که انتقاد بسیاری از کنشگران اجتماعی را در پی داشته است.

 

دانمارک از جمله کشورهایی است که هر ساله با متر و معیارهای غربی به عنوان کشوری پیشرو در حقوق زنان شمرده می شود و ضدانقلاب و اپوزیسیون با خط گرفتن از رسانه های آمریکایی آن را به عنوان چماقی بر سر کشورهای مسلمان نظیر ایران بکوبند، این گزارش نشان می دهد واقعیت ها چیز دیگری است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زن یورونیوز پلیس یورو تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام اظهار داشت: تجاوز به چپ راننده کامیون  در محور دره شهر حدفاصل روستای عباس آباد به زرانگوش ۴  کشته برجای گذاشت.

 در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.



 متاسفانه ۴ نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند