Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@03:08:47 GMT

آیت‌الله مصباح یزدی: برای پیشرفت نیاز به همدلی داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۰۹۷۹

آیت‌الله مصباح یزدی: برای پیشرفت نیاز به همدلی داریم

ساعت24 -رییس موسسه آموزشی امام خمینی (ره) گفت: امروز بزرگترین قدرت نظامی دنیا، ایران را رقیب خود می‌داند، در حالی که قبل از انقلاب ایران به نوکر بی‌جیره و مواجب آمریکا بدل شده بود.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام محمدباقر هاشمی شاهرودی، مدیر بنیاد فقه و معارف اهل بیت (ع) عنوان کرد: در نیم قرن اخیر تحولاتی در حوزههای علمیه پیدا شده است که سابقا اصلا نبوده یا به طور ضعیف وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون بیش از ۵۰ سال است که در حوزه علمیه حرکاتی ایجاد شده است و هدف‌گذاری‌های درستی انجام شده است و باید این روند ادامه داشته باشد.

رییس موسسه امام خمینی (ره) بیان کرد: در گذشته حوزه علمیه در بحث و تحقیق علوم دینی با رکود مواجه بود و کمتر به آن توجه می‌شد ولی اکنون این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است

وی ادامه داد: نمود تحولات در حوزه علمیه ابتدا در عراق شکل گرفت و اقدامات آیت الله صدر نقطه عطف این موضوع در عراق بود و همزمان در ایران نیز حرکت نهضت روحانیت توسط امام خمینی شروع شد و برکات زیادی از این طریق برای حوزه علمیه ایجاد شد.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: امروز بزرگترین قدرت نظامی دنیا، ایران را رقیب خود می‌داند، در حالیکه قبل از انقلاب ایران به نوکر بی جیره و مواجب آمریکا بدل شده بود؛ قدرت امروز کشور به دلیل مجاهدت‌ها و تلاش‌های امام خمینی است و اکنون به پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم که خیال آن را هم نمی‌کردیم.

وی گفت: در حوزه‌های علمیه فضلای جوانی رشد پیدا کردند که به یاری خداوند ایمان داشتند و با کمترین بودجه و امکانات، اقدامات شایسته‌ای انجام دادند که اکنون شاهد برکات و اثرات آن هستیم. 

  
این استاد حوزه اظهار کرد: بعضی‌ها به حفظ دستاوردهای انقلاب قانع هستند ولی در کنار حفظ این دستاوردها، باید قدم‌های بعدی را برداریم و به دنبال دستاوردهای بزرگتری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت استقبال از رییس جمهور آمریکا و رییس جمهور ایران در عراق کاملا مشهود است و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران و تاثیرگذاری آن است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای نکات بسیار مهمی است، عنوان کرد: در این ۴۰ سال که از انقلاب گذشته است، بسیاری از مشکلات برای پیشرفت حل شد و موانع از سر راه کنار رفته است و اکنون باید گام دوم را بلندتر برداریم و به دنبال موفقیت‌های بیشتر در همه زمینه‌ها باشیم و این موضوع نیازمند یک طرح کلی است که بیانیه گام دوم همان طرح کلی است.

وی اضافه کرد: برای پیمودن مسیر در گام دوم باید نسبت به لوازم و مشکلات شناخت پیدا کنیم که بخشی از کمبودها در حوزه دینی وجود دارد و فضلا و نخبگان حوزوی باید برای حل این مشکلات اقدام کنند؛ باید مسائل فقهی با مسائل روز جامعه از جمله اقتصاد تطبیق داده شود و از این ظرفیت استفاده شود.

رییس موسسه امام خمینی (ره) بیان کرد: گام دوم باید از مسائل ریشه‌ای شروع شود، اسلام و مسائل دینی باید به درستی تبیین شود و ازظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات استفاده شود.

وی افزود: برای پیشرفت نیاز به همدلی داریم و این همدلی ابتدا باید بین شیعیان و سپس بین مسلمانان ایجاد شود، همچنین در وهله بعدی باید بین همه پیروان ادیان ابراهیمی اتحاد و همدلی ایجاد شود؛ اگر این همدلی صورت بگیرد، بستر مناسبی برای تبیین حق ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود