Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@02:30:52 GMT

۱۳ میلیون هزینه وام مسکن زوج‌های تهرانی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۱۵۶۸

۱۳ میلیون هزینه وام مسکن زوج‌های تهرانی

در هفته‌های اخیر قیمت اوراق تسهیلات مسکن نوسانات چندانی نداشت؛ به طوری که در این مدت قیمت تسه‌ها برای سررسید‌های مختلف نزدیک به ۵۴ هزار تومان بوده است.

در آخرین روز معاملات فرابورس ایران در این هفته، امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ماه ۱۳۹۶ کمی بیشتر از ۵۲ هزار تومان معامله شد و قیمت اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ به حدود بیش از ۵۴ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین قیمت تسه دی ماه سال ۱۳۹۷ حدود ۵۵ هزار تومان معامله شد و تسه فروردین ماه سال جاری به حدود ۵۳ هزار تومان رسید. علاوه بر این تسه‌های تیر، آبان، آذر و بهمن ماه نیز نزدیک ۵۴ هزار تومان معامله شد.

بیشتر تسه‌ها نزدیک ۵۴ هزار تومان داد و ستد می‌شود، به همین علت در این گزارش هزینه وام مسکن با قیمت هر ورق ۵۴ هزار تومان محاسبه شده است.

زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن‌ها باید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت آن باید ۴۰ برگ تسه خریداری شود، دو میلیون و ۱۶۰ هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان صرف شود.

هم‌چنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهر‌هایی با جمعیت بیش‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب دو میلیون و ۱۶۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهر‌های با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید شش میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند.

هم‌چنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید دو میلیون و ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.

مجرد‌های تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و درنهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرا بورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجرد‌های تهرانی باید برای خرید این اوراق، شش میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون و ۱۶۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرا بورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است.

این اوراق با توجه به این‌که چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده، دارای قیمت متفاوتی است. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام مسکن فرابورس ایران اوراق تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

محمدهادی محمدی معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند

او افزود: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد ادامه داد: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

محمدی مقدم بیان کرد: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی (ع)، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

او تصریح کرد: این میزان اوراق برای اولین بار در مشهد منتشر شد و رکورد خوبی محسوب می‌شود، زیرا سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و سال ما قبل آن در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان انتشار داده شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اوراق جذب شده که در ساخت و احداث خطوط ریلی قطار شهری و نیز ساماندهی بافت‌های فرسوده، وکیل آباد، عامل و ثامن هزینه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن