Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا عاقلی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این بیانیه به حکم چراغی است که مسیر چهل ساله پیشروی انقلاب اسلامی را برای مان روشن می‌سازد تا در این مسیر گام برداریم. اما برای حرکت در مسیر انقلاب لازم است معانی گام اول و دوم و مرحله‌ایی که در آن قرار داریم را متوجه شویم، تا بتوانیم در آن مسیر قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همانگونه که در متن این بیانیه آمده است چشم انداز انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است؛ تمدن نوین اسلامی در منظومه فکری رهبر انقلاب دارای پنج مرحله‌ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی است؛ ما مرحله‌ انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را پشت سر گذاشته و تثبیت کرده‌ایم؛ در مرحله دولت سازی به سر می‌بریم.

با معرفی جامعه اسلامی به جهان، تمدن نوین اسلامی را می‌سازیم

عاقلی با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: مطابق با بخش اول بیانیه مرحله جامعه پردازی ابتدای گام دوم انقلاب است که می‌توان با معرفی جامعه اسلامی به جهان، تمدن نوین اسلامی را بسازیم؛ پیش نیاز این جامعه سازی، توجه به خود سازی است، نمی‌توانیم بدون تمرین و خودسازی، افراد یک جامعه اسلامی را بسازیم.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با توجه ابتدای متن این بیانیه افزود: رهبر انقلاب مقدمه درخشش انقلاب اسلامی را پیوند اسلامیت و جمهوریت می‌دانند که نتیجه اندیشه‌های امام خمینی (ره) است. حفظ این گوهر بسیار  اهمیت دارد زیرا سبب اصلاح و پیشرفت است. در درجه اول باید این گوهر حفظ شودو غبار فساد را از آن پاک کنیم. این موضوع که ما امروز می‌توانیم از مفاهیمی همچون عدالت، آزادی، پیشرفت و تمدن سازی صحبت کنیم ماحصل درخشش این گوهر است.

جوانان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند

وی درباره مخاطب این بیانیه تصریح کرد: همان گونه که در بیانیه هم به صورت صریح اشاره شده است مخاطب بیانیه جوانان هستند. با وجود اینکه آحاد ملت ایران مورد خطاب رهبر انقلاب بودند، اما عرصه گردانی در هر دوره ایی به دست جوانان است.

عاقلی با توجه به قسمت اشاره به برکات نامه توضیح داد: مردم سالاری دینی اولین رکن و دستاورد انقلاب اسلامی معرفی می‌شود؛ تمام خواسته‌ در سایه‌ اصلی به نام مردم سالاری دینی محقق خواهد شد. قطعا مردم سالاری دینی نیز دارای اشکال و ایراد است که باید درصدد حل آن‌ها باشیم، حتی شاید یکی از کار ویژه‌های ما در گام دوم انقلاب نیز پرداختن و توجه به این اصل بنیادین است.

وی بیان کرد: سومین برکاتی که توسط رهبر انقلاب برشمرده شد، مشارکت مردمی است، مشارکت مردمی برای رهبر انقلاب در چهار محور حضور در انتخابات، صحنه‌های ملی، مبارزه با استکبار ستیزی و مبارزه با فتنه‌های داخلی و این نشان دهنده یک افق بلند از نگاه رهبر انقلاب است که مشارکت مردم صرفا در انتخابات محدود و خلاصه نمی‌بینند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در جلسه با روحانیت استان گفت: نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

ابوطالب شفقت با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و روسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی فقیه در استان به ظرفیت‌ جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و گفت: پیشنهادات ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

استاندار لرستان تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما نا صحیح است .

وی افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است. من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم  و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

شفقت گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه ورزی، مقدمات  رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تامین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه گذاری کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: باید پیشرفت را به عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود از آنجا که هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش و پرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

نماینده عالی دولت در استان لرستان افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم و تربیت را دریابیم زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، اساتید حوزه و دانشگاه و روحانیت مسئول در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات