Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر لزوم توجه به تولید داخل به منظور حل مشکلات، تصریح کرد: اگر تولید باشد، رونق و شکوفایی نیز خواهد بود، اما اگر تولید دچار مشکل شود، یقینا گرانی، بیکاری و وابستگی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مسؤولان باید بخش تولید را دریابند، ابراز کرد: کشور‌های پیشرفته جهان بر اثر توجه به تولید به پیشرفت و شکوفایی دست پیدا کرده اند؛ متاسفانه در کشور ما تولید دچار مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرجع تقلید یکی از مشکلات عرصه تولید را سیستم بانکی دانست و اظهار کرد: کارخانجات و بخش‌های تولیدی گاهی اوقات مجبور می‌شوند برای پرداخت اقساط وام‌های دریافتی واحد و بنگاه اقتصادی خود را بفروشند؛ باید مکانیزمی اتخاذ شود تا کارخانجات و واحد‌های تولیدی به این راحتی تحت فشار بانک‌ها قرار نگیرند.

آیت الله مکارم شیرازی اخذ مالیات‌های زیاد از بخش‌های تولیدی را از دیگر مشکلات ذکر و تصریح کردند: گاهی اوقات به دلیل مسائل و مشکلات مالیاتی کارخانه دار مجبور می‌شود قید تولید را بزند و کارخانه و شرکت خود را بفروشد.

وی سومین مشکل بخش تولید را فشار‌های ناموزن اداره کار دانست و گفت: اداره کار باید بداند حمایت از کارفرما حمایت از کارگر نیز هست؛ اگر از کارفرما حمایت نشود کارگر دچار مشکل خواهد شد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات واحد‌های تولیدی نوسانات شدید بازار ارز و عدم ثبات است، در چنین شرایطی کدامین نهاد باید از واحد‌های تولیدی حمایت کند تا آن‌ها با اطمینان خاطر به رونق کسب و کار و شکوفایی اقتصاد فکر کنند.

وی با بیان اینکه بخش‌های تولیدی در کشور با مشکلات عدیده روبرو است، یادآور شد: متاسفانه از سوی برخی مسؤولان آن حمایت و توجهی که لازم است دیده نمی‌شود، باید کارگروه و اتاق فکری تشکیل و علل تعطیلی واحد‌های تولیدی آسیب شناسی شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: صرف تاسف خوردن از اینکه بخشی از واحد‌های تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده کافی نیست، باید راه حل پیدا کرد و پای درد و دل صاحبان تولید نشست. وزارت معدن، صنعت و تجارت باید گروه و کمیته‌ای برای بررسی این مشکل تشکیل دهد.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به وزیر صنعت اظهار کرد: در نخستین فرصت باید چنین اتاق فکری تشکیل شود، باید افرادی که برای این کمیته تعیین می‌شوند در مراکز تولیدی حضور پیدا کنند و با کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی صحبت شود، والا این روند ادامه خواهد یافت.

وی در بخش پایانی سخنان خود، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل برخورداری از معادن گوناگون بسیار غنی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل برخی بی تدبیری، خام فروشی در بعضی از بخش‌ها ادامه دارد و کشور‌های خارجی همین مواد خام را بعد از فرآوری با چندین برابر قیمت به خود ما می‌فروشند؛ جلوی این کار حتما باید گرفته شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان