Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر پنج کوزه گل ارکیده به اندازه فروش یک بشکه نفت ارزآوری دارد. آفتاب‌‌نیوز : محمود حجتی امروز پنجشنبه 23 اسفند در مراسم  افتتاح شرکت تولید گل ارکیده در روستای گازرسنگ نظرآباد گفت: نظرآباد با وجود اینکه به شهرستانی صنعتی معروف است ولی در بخش کشاورزی هم حرف‌های جدی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پشتیبانی مسئولان، چند جوان خلاق در بازه زمانی کوتاه قدام به راه اندازی این شرکت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: منابعی از محل اشتغال توسعه روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. این شرکت ۲۲ هزار متر است که امروز پنج هزار متر از آن به بهره برداری رسیده است؛ ۳۵ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
حجتی با اشاره به اینکه ۹۰   درصد تولید گل ارکیده بازار صادراتی دارد، ادامه داد:  گل ارکیده بازار صادراتی خوبی دارد و هر کوزه آن از هشت تا ۱۲ دلار فروخته می‌شود. راه اندازی این واحدها نقش به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار در شرایط کنونی دارد.
وی اظهار کرد: شیوه آبیاری گل‌های این شرکت به نوعی است که کمترین میران مصرف آب را دارد و در این شرایط کم آبی، صرفه‌جویی زیادی در مصرف آب می‌شود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی گل ارکیده نفت محمود حجتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی