Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه در حوزه اقتصادی پدید آید، گفت: به نظر می‌رسد سال ۹۸ آغاز مهمترین تحولات اقتصادی در کشور باشد.  محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: استان کرمان جزو استان‌هایی‌ست که بیشترین تعاونی‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه در حوزه اقتصادی پدید آید، بیان داشت: به نظر می‌رسد سال 98 آغاز مهمترین تحولات اقتصادی در کشور باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اقدامات اتاق بازرگانی استان کرمان زبانزد است و رتبه نخست را در سطح کشور بنا به گفته رئیس اتاق ایران دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: میانگین میزان بهره‌برداری واقعی مجموع واحدهای تولیدی استان کرمان نسبت به میزان اسمی حدود 50 تا 55 درصد است.

وی اضافه کرد: دولت ما اطلاع جامع از حجم دارایی‌هایش ندارد و در حال شناسایی و به‌روزرسانی اطلاعات خود در این زمینه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: دارایی‌های بلااستفاده و کم‌استفاده دولت 6 برابر حجم نقدینگی است و متوسط نرخ بازدهی دارایی‌های وقفی در اقتصاد ایران 3.5 درصد است.

پورابراهیمی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد فروپاشی اقتصاد ایران را رقم بزند بنابراین بر روی نفت تمرکز کرده‌ایم و ما می‌توانیم، بودجه‌ریزی بدون نفت را برنامه‌ریزی کنیم و این امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه ادبیات پوپولیستی بر اقتصاد ایران حاکم شده است، تصریح کرد: ادامه مسیر کشور در حوزه اقتصادی با ادبیات سنتی امکان‌پذیر نیست.

پورابراهیمی بیان داشت: 40 تا 50 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و 50 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در کشور طی سال داریم و 900 هزار میلیارد تومان یارانه در اقتصاد ایران وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، نیروهای موثر و توانمندی‌هایی که داریم می‌توانیم دهه پنجم انقلاب را به دهه اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D5u برچسب ها: اقتصادایران ، مجلس شورای اسلامی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اقتصادایران مجلس شورای اسلامی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده بلکه برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفتگو بین مقامات دو کشور همیشه حل شده و مشکلی در این زمینه که لاینحل باشد، نداریم.

جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود

وی درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در المپیک، گفت: ما یک فهرستی از اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستندسازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آن‌ها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم صهیونیستی را که در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشور‌های مختلف جهان پیگیری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان گفت: البته، چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و و اقدامات ما از مسیر‌های دیگری باید صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • سخنگوی دولت : در دوره‌ای مشق اقتصادی ما دست چهره‌های سیاسی بود / نگاه دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مشابه آن عزیزان سیاسی نیست
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی تخصصی است نه سیاسی
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی صرفا تخصصی است نه سیاسی
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • تصویب یک طرح پژوهشی با موضوع محرک‌های توسعه تکافل در کشور در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی