Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:47:16 GMT

نگارخانه میرک مشهد بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۵۱۶۴

نگارخانه میرک مشهد بازگشایی شد

مشهد- ایرنا- نگارخانه میرک مشهد پس از سه سال تعطیلی امروز پنج شنبه طی مراسمی به همت بهره بردار خصوصی بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در حاشیه این مراسم که با حضور چهره های هنری، سیاسی و فرهنگی مشهد همراه بود آثار متعددی از نقاشان پیشکسوت و به نام کشورمان در معرض دید هنردوستان مشهدی قرار گرفت.
در این مراسم بهره بردار و مدیریت جدید گالری میرک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: میرک، نگارخانه ای قدیمی، نام آشنا و نوستالژیک برای هنرمندان مشهد است و پس از اعلام واگذاری این مکان توسط اداره ارشاد مشهد با هدف تبدیل آن به پاتوق هنرمندان شهر بهره برداری از آن را به عهده گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نسیم خداخواه افزود: مراحل واگذاری از یک سال قبل آغاز شد اما با توجه به این که این مکان به هیچ قابلیت استفاده به عنوان نمایشگاه آثار هنری را نداشت شش ماه صرف ترمیم و بازسازی آن شد.
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با شکل دهی یک پاتوق هنری در این مکان با هدف بهبود معیشت هنرمندان حراج آثار هنری در مشهد راه اندازی کنم و در این راستا نیز آثار پیشکسوتان و اساتیدی همچون ارباب، خواجوی، ممقانی و معتمدی را به صورت رایگان در مراسم افتتاحیه به نمایش گذاشته ایم.
سرپرست فرمانداری مشهد هم در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حفظ هویت هنری شهر تنها از طریق حضور موثر مردم و دادن نقش به آنان در این راستا میسر خواهد شد.
حیدر خوش نیت با استقبال از ورود مردم در عرصه هنر افزود: مدیران و مسئولان برای کمک به تحقق این مهم باید خطر پذیر باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سابقه فعال بودن میرک به عنوان نگارخانه به حدود 40 سال قبل باز می گردد و طی سه سال گذشته این مرکز تعطیل بود که پس از قرار گرفتن در فرایند واگذاری به بخش خصوصی واگذار شد.
محمد جواد استادی سیاست اداره ارشاد را واگذاری تصدیها به مردم دانست و افزود: فرایند تاسیس نگارخانه ها به دست بخش خصوصی تداوم خواهد یافت و تا تابستان سال آینده سه نگارخانه به وسیله بخش غیر دولتی در مشهد راه اندازی می شود.
نگارخانه میرک در خیابان صاحب الزمان(عج) مشهد واقع است.
1922/3221

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميرك مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، فیلیپ لازارینی از مقامات ارشد آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که گذرگاه زمینی رفح باید فورا و بدون هرگونه تاخیری بازگشایی شود، زیرا کمک‌های فوری و ضروری و سوخت از طریق این گذرگاه وارد نوار غزه می‌شود.

لازارینی تصریح کرد که بار دیگر درخواست دبیرکل سازمان ملل برای دستیابی فوری به توافق آتش‌بس در غزه را تکرار می‌کند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد روز گذشته حملات سنگین خود را علیه رفح آغاز کرده و همزمان به شرق رفح یورش زمینی داشته است، صهیونیست ها در جریان این حمله گذرگاه رفح را تحت اشغال خود درآورده و عملا موجب مسدود شدن آن شده اند.

کد خبر 6100189 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • گذرگاه «کرم ابوسالم» بازگشایی شد
  • کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود
  • آنروا خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • آنروا خواستار بازگشایی فوری گذرگاه رفح و برقراری آتش‌بس در غزه شد
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد