Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:23:13 GMT

لرستان جزو هفت استان آخر در آمار بیکاری است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۶۱۲۵

لرستان جزو هفت استان آخر در آمار بیکاری است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: لرستان جزو هفت استان آخر در آمار بیکاری است.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان اظهار داشت: پیش بینی می کنیم با بارندگی خوب اخیر و تبلیغات در راستای معرفی استان با حجم بالای از مسافر مواجه شویم لذا وظیفه داریم شرایط را برای مسافرین فراهم کنیم تا بتوانیم بهره اقتصادی لازم را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فضای خوب برای گفت و گو با بخش خصوصی در لرستان وجود دارد افزود: سفر وزیر کار به استان یک سفر تاریخی است چراکه بیش از 25هزار میلیارد ریال طرح تعریف شد و این یک کار بزرگی است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی گاوداری 2هزار راسی، لاستیک سازی، مجتمع گردشگری سد حوضیان، فاز چهارم سیمان دورود همچنین گاوداری پنج هزار راسی و خانه های امید در استان از دستاورد سفر وزیرکار به لرستان است.
خادمی ادامه داد: مسئولان استان باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن موانع در اجرای طرح ها کنند همچنین باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه گذار بدون دغدغه کارش را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کننم که طرح ها به دلیل کم کاری ما دچار توقف نشوند اضافه کرد: کسانی که مسئولیت این طرح ها را برعهده دارند باید بین مردم و دولت اعتمادسازی کرده و با تلاش به دنبال اجرای طرح ها باشند که آنها را به اتمام برسانیم.
استاندار لرستان بیان کرد: تسهیلات روستایی و عشایری محدود بوده اما جزو استان های خوب در جذب این منابع هستیم هرچند منابع کم بوده و شاید نتواند تغییری در نرخ بیکاری بوجود آورد اما تاثیرگذار است.
خادمی اظهار کرد: 700طرح روستایی و عشایری بررسی شده که حدود 80درصد این طرح ها در حین اجرا هستند.
وی ادامه داد: در توزیع اعتبارات در سال قبل سهم استان خوب دیده نشد همچنین در آمار بیکاری بین هفت استان آخر هستیم و باید سهم ما بیشتر می شد.
وی افزود: مازاد سهمیه در محل توزیع نشده، باید یک عدد در اختیار ما گذاشته شود که ما بتوانیم سه خوشه تعریف شده در استان را در نظر گرفته و در این حوزه ویژه فعالیت کنیم.
3210/1920/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آمار بيكاري استاندار لرستان موسي خادمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مصباح، صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان به عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان کرمان روند کاهشی داشته و اکنون کمترین میزان نرخ بیکاری در ۱۶ سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۴ کاریابی در استان کرمان فعالیت می‌کنند افزود: امروز مراکز کارآفرینی که می‌توانند در ایده‌پردازی و اشتغال پیشران باشند به ۲۸ مرکز افزایش پیدا کرده‌اند.

مصباح، گفت: در بحث‌های اشتغالزایی در تبصره ۱۸، تعداد ۳ هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان کرمان ایجاد شده که از این تعداد، یک هزار مجوز منجر به شغل شده است.

کد خبر 6094381

دیگر خبرها

  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری