Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدجواد فدایی استاندار کرمان در جلسه امروز شورای معادن گفت: متاسفانه در جلسات در برخی تصمیم ها کار کراشناسی وجود ندارد واین مسئله سبب می‌شود که بسیاری از مشکلات ایجاد وتصمیات نادرست  گرفته شود.

وی با بیان اینکه قانون دست و پا گیر نیست، بلکه ما سواد لازم برای اجرای آن را نداریم افزود: وقتی مسائل را غیرکارشناسی مطرح می‌کنیم، هیچ کدام از اعضای شورای معادن استان به دنبال کار غیرقانونی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدایی در مورد تعطیلی موقت معادن  استان نیزگفت: در شرایط بیکاری که ما داریم باید از تعطیلی معادن جلوگیری شود، هر چند خام فروشی هم به لحاط اقتصادی درست نیست، اما بهتر از تعطیلی و بیکاری افراد است.

وی عنوان کرد: خام فروشی به خارج از کشور جزو سیاست‌های ما نیست، اما فروش در داخل کشور مشکلی ندارد.

استاندار کرمان همچنین تاکید کرد: استعلام‌ها همه باید از طریق پنجره واحده گرفته شود و اگر کسی خارج از این اقدام کند ما جوابگو نیستیم.

نیکزادی نماینده مردم شرق استان در مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای معادن استان کرمان نیز اظهارداشت: ما مخالف توسعه استان نیستیم، دغدغه ما توسعه است اما دلیل ندارد برای توسعه استان خلاف قانون عمل کنیم ، توسعه استان باید با رعایت موازین قانونی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: استان کرمان دچار معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری است، هیچ توجیهیوجود ندارد به دلیل اینکه نخواهید خام‌فروشی کنید، معدنی را تعطیل کنید.

وی عنوان کرد: طبق صورت جلسه قبلی شورای معادن استان، بهره‌بردارانی که نمی‌توانند ادامه کار دهند و فعال نیستند موافقت اصولی آن‌ها باطل شود.

حسینی نژاد رئیس سازمان معدن و تجارت استان نیز دراین نشست گفت: در مورد محدوده مزایده ای درخواستی شرکت گلزار  برای معدن بارز ،براساس رای شورای عالی معادن کشور از طریق مزایده محدود واگذار کنید.

وی افزود:عموما برای واحد هایی مجوز  فرآوری وجود دارد  که در اختیارات شورای معادن استان است و اختیار با شورا است که ترک تشریفات را داشته باشد قانون معادن جدا از قانون ترک تشریفات است.
انتهای پیام/ح

موافقت اصولی بهره برداران معدنی غیرفعال باطل می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،اسکندر سجادی با اشاره به نقش شورای شهر و شهرداری در توسعه شهری، اظهار کرد: اگر قوانین موجود در قانون شوراها به نحو مطلوب اجرا شود در توسعه شهرها و روستاها نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه شوراها بازوی اصلی دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرها هستند، افزود: شهرداران و دهیاران می‌توانند با کمک شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

وی گفت: شوراها برحسب وظایف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اجرایی شود پیشرفت حاکم در شهرهای دنیا، در ایران هم اتفاق می‌افتد.

سجادی تصریح کرد: در دولت سیزدهم از نظر مالی نسبت به شوراها و شهرداری‌ها توجه خوبی شده و اگر تداوم داشته باشد از تمامی ابعاد، شهرها توسعه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با تأکید بر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر این موضوع عملیاتی شود؛ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌گرفته در سطح شهر ملموس بوده و این را در اظهارنظرها و ابراز رضایت مردم می‌توان دید، گفت: اینکه شهروندان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر از بهبود شرایط ابراز رضایت دارند؛ این نشان می‌دهد که در شهر حرکتی به‌سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت انجام شده است.

سجادی با اشاره به اینکه شورای شهر با مصوبات خود همواره کمک‌حال شهردار بوده است، اظهار کرد: شورای شهر با مصوباتی که لازم بوده به شهرداری کمک کرده است و این موضوع تأثیر خود را در تمام جوانب نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه امروز در همه مناطق بر اساس ضوابط و طرح‌های توسعه‌ای شهر، فعالیت عمرانی انجام می‌شود، گفت: همه نقاط شهر را به یک‌چشم دیده و برای ما مناطق و افراد هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای کمک به مردم و تسهیل شرایط قدم برداشته‌ایم، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی