Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@22:38:02 GMT

رای سنای آمریکا به لغو وضعیت اضطراری در مرز مکزیک

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۷۶۲۶

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ۱۲ سناتور جمهوری‌خواه همراه با ۴۵ سناتور دموکرات و دو سناتور مستقل به این طرح رای مثبت دادند. اکثریت سنا در اختیار حزب جمهوری‌خواه است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به این تصمیم در حساب توییتر خود نوشت: «وتو». شخص اول ایالات متحده، طبق قانون اساسی این کشور حق وتوی مصوبات کنگره را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ماه فوریه با امضای فرمان اعلام وضعیت اضطراری اعلام کرد قصد دارد زمینه ساخت دیوار در مرز با مکزیک را فراهم کند.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا -که اکثریت آن در اختیار حزب دموکرات است- به لغو وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک رای داده بود.

ترامپ در مخالفت با این تصمیم کنگره در حساب توییتر خود نوشت: «در پی وتو کردن قطعنامه پیشنهاد شده از سوی دموکرات‌ها برای بازکردن مرزهایمان هستم. در حالی که جنایت، مواد مخدر و قاچاق در کشورمان افزایش می‌یاید. از تمام جمهوری‌خواهان قدرتمندی که به نفع امنیت مرزی و دیوار مورد نیازمان رای دادند، تشکر می‌کنم.»

با وجود مخالفت کنگره با فرمان اضطراری ترامپ، در صورت وتوی این مصوبه از سوی رئیس جمهوری، راه برای لغو آن بسیار پیچیده خواهد شد؛ در چنین فرضی کنگره باید با اکثریت دو سوم آرا، بار دیگر مخالفت خود را با فرمان ترامپ نشان دهد.

ساخت دیوار مرزی با مکزیک -که یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ بود- به یکی از چالشی‌ترین موضوعات سیاسی ایالات متحده تبدیل شده است. در حالی که دونالد ترامپ از احداث دیوار کوتاه نمی‌آید، نمایندگان دموکرات کنگره و حتی شماری از جمهوری‌خواهان با این طرح به شدت مخالفت می‌کنند. دولت آمریکا در پی بروز اختلاف با کنگره بر سر متمم بودجه دیوار، طولانی‌ترین تعطیلی خود را تجربه کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد