Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامون شش بلوکی پژوهشگر و مدیر برگزاری کنسرت «دلنوازان آذربایجان» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری با کیفیت این کنسرت که چهارشنبه‌شب ۲۲ اسفندماه با همکاری انجمن موسیقی ایران در تالار وحدت تهران برگزار شد، توضیح داد: در این کنسرت که به سرپرستی، آهنگسازی و خوانندگی فرامرز گرمرودی میزبان مخاطبان موسیقی بود الشن منصوراف نوازنده کمانچه، علی آقا سعدی اف نوازنده تار، شیرزاد فتحعلی اف نوازنده بالابان، سرنا و توتک، کامران کریم اف نوازنده نقاره آذربایجانی، حسام‌الدین عزیزاف نوازنده بم نقاره، هاشیم غالب اف نوازنده بم تار، فرید بابایف نوازنده بم کمانچه گروه اجرایی را تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که خوشبختانه این اجرا با تکیه بر قدرت نوازندگان جهانی موسیقی کشور آذربایجان که اسامی آن‌ها را معرفی کردم مخاطبان شاهد یک اجرای بسیار مستحکم و خوبی بودند.

وی درباره قطعات اجرا شده کنسرت که طی دو بخش به مخاطبان عرضه شد، بیان کرد: همنوازی گروه اجرای بر اساس قطعات فولکلور، درآمد و رنگ همایون شوشتری، تصنیف «نیمه گئتدین» با شعری از حسین جاوید و آهنگسازی فرامرز گرمرودی، در آمد سه گاه، رنگ و تصنیف «منیم جانوم» با شعر و آهنگ فرامرز گرمرودی، در آمد دشتی، رنگ و تصنیف «چاره نئدیر» با شعر و آهنگ فرامرز گرمرودی آثاری بودند که در بخش اول کنسرت به مخاطبان ارائه شد. در بخش دوم نیز موغام راست شامل درآمد، رنگ و تصانیف با اشعار فضولی، علی آقا واحد، ایلقار فهمی و فرامرز گرمرودی با آهنگسازی فرامرز گرمرودی پیش روی مخاطبان قرار گرفت، این در حالی بود که رضا پرویز زاده، محمد امین اکبرپور، پروین بهمنی، رضا مهدوی، سیامک جهانگیری از جمله هنرمندانی بودند که در برنامه حضور داشتند.

شش بلوکی درباره ویژگی‌های این آنسامبل گفت: آنسامبل دلنوازان آذربایجان یا «کونول آنسامبلی» از گروه مطرح موسیقی کشور آذربایجان است که بسیاری از منتقدان و پژوهشگران مطرح موسیقی این کشور در نقدهای خود از ایجاد یک نفس تازه در موسیقی آذربایجان برای توصیف این گروه استفاده می‌کنند. به هر حال همان گونه که قبلاً هم اشاره کرده بودم این گروه معتبر موسیقی جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر به سرپرستی استاد فرامرز گرمرودی «موغام شور»، «موغام همایون» و «موغام چهارگاه» را برای مخاطبان موسیقی مقامی اجرا کرده بود این در حالی است که اضافه کردن آنسامبلی از سازهای بم از جمل بم تار، بم کمانچه و حتی بم نقاره صدادهی ارکستر را بزرگ‌تر نشان می‌دهد که در کنسرت اخیر تهران نیز این موضوع مشهود بود و امیدوارم مخاطبان از برنامه راضی بوده باشند.

کد خبر 4568486 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی جمهوری آذربایجان کنسرت موسیقی تالار وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار‌های جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیرو‌های انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیرو‌های انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان داد تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • نگاهی به فصل دوم مسابقه معمایی موزیکال «صداتو» / نغمه‌ای در دل معمای موسیقی
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود