Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مجلس سناي آمريکا با اقدام «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا براي احداث ديوار حائل مرزي مخالفت کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، سناي آمريکا با تصويب قطعنامه اي به وضع فوق العاده امنيتي مرزي اين کشور پايان داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، سناي آمريکا با تصويب قطعنامه اي به وضع فوق العاده امنيتي مرزي اين کشور پايان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مصوبه براي آنکه اجرايي شود بايد به امضاي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا برسد؛ ولي انتظار مي رود او آن را وتو کند.
از آنجايي که مجلس نمايندگان آمريکا نيز که در آن دموکرات ها اکثريت را دارند ماه قبل در اقدام مشابهي طرحي را براي مسدود کردن اين دستور ترامپ تصويب کرد, پيش بيني مي شود رئيس جمهور آمريکا براي حفظ وعده دوران تبليغات انتخاباتي خود براي ساخت اين ديوار از حق وتو استفاده کند.
ماه گذشته مجلس نمايندگان آمريکا با 245 رأي موافق و 182 رأي مخالف با تصميم ترامپ مخالفت کرده بود.
ترامپ تهديد کرده مصوبه کنگره را وتو خواهد کرد. در صورتي که دو سوم نمايندگان کنگره با وتوي ترامپ مخالفت کنند، اين وتو باطل خواهد شد.
پايگاه هيل نوشته هيچ‌کدام از دو شاخه قانونگذاري کنگره آمريکا (مجلس نمايندگان و سنا) از آراي کافي براي شکستن وتوي ترامپ برخوردار نيستند.
سناتور جان کندي سناتور جمهوري خواه از ايالت لوئيزيانا گفت:”زماني گفته مي شد چراغ ها را خاموش کنيد مهماني تمام شد. الان دقيقا وقت آن رسيده است.“
روز چهارشنبه تلاش هاي کاخ سفيد و سناتورهاي جمهوري خواه براي دستيابي به مصالحه اي بر سر طرح جداگانه اي که سناتور مايک لي از ايالت يوتا مطرح کرده بود و هدف آن محدود کردن اختيارات رئيس جمهور براي اعلام وضع فوق العاده در آينده بود بي نتيجه ماند.
سناتورهاي جمهوري خواه اميدوار بودند توافق بر سر اين طرح بتواند به آن ها اين امکان را بدهد که در راي گيري امروز از وضع فوق العاده اعلام شده توسط ترامپ خودداري کنند. ولي برخي از جمهوريخواهان در موقعيت دشواري قرار گرفته اند که يا بايد بر خلاف نظر ترامپ و راي دهندگان محافظه کار حامي وي عمل کنند و يا اينکه رضايت خود را با مسئله اي اعلام کنند که از نظر نمايندگان هر دو حزب به عنوان گسترش خطرناک و مشکوک اختيارات رئيس جمهور در نظر گرفته مي شود.

رهبر اقليت سنا؛ ترامپ به قانون اساسي آمريکا بي احترامي کرده است
سناتور چاک شومر رهبر اقليت دموکرات سناي آمريکا گفت: ترامپ به قانون اساسي آمريکا بي احترامي و آن را نقض کرده است.
به گزارش رويترز، سناتور چاک شومر رهبر اقليت دموکرات سناي آمريکا گفت: ترامپ به قانون اساسي آمريکا بي احترامي و آن را نقض کرده است.
شومر گفت: راي گيري امروز واقعه اي تاريخي بود که آمريکا تاکنون شاهد آن نبود. مردم آمريکا تاکنون و در دو سال اخير شاهد اين موضوع نبوده اند. هر دو حزب کنگره آمريکا در برابر دونالد ترامپ ايستادند. امروز کنگره سه بار رييس جمهور را سرزنش کرد و از شفافيت؛ مسئووليت پذيري و قدرت قانون اساسي دفاع کرد. ديروز مجلس سنا در يک راي گيري ضروري به لايحه اي براي مقابله با رييس جمهور در هرگونه مشارکت نظامي در جنگ يمن راي داد. امروز هم شاهد آن بوديم که دوازده سناتور جمهوري خواه همراه با دموکرات ها خواهان پايان دادن به وضعيت اضطراري رييس جمهور شدند.
وي افزود: اويل امروز هم مجلس نمايندگان قطعنامه اي را به تصويب رساند و از وزارت دادگستري خواست تا گزارش کامل تحقيقات شوراي ويژه درباره دخالت روسيه در انتخابات سال دو هزار و شانزده آمريکا را به طور علني منتشر کند. متاسفانه اين لايحه در مجلس سنا به خاطر اقدامات يک سناتور جمهوري خواه به مانع خورده است. اما من به شما قول خواهم داد که ما بار ديگر اين قطعنامه را به صحن مجلس سنا خواهيم آورد و آن را به تصويب خواهيم رساند. از اين موضوع تعجب نکنيد که برخي از اعضاي دولت و اطرافيان رييس جمهور در کنار هم بايستند و با مشاهده هرگونه اقدام اشتباه از طرف وي اين موضوع را به وي گوشزد کنند تا او پاسخگو شود.
شومر گفت: ما به طور ويژه با رييس جمهوري روبرو هستيم که گستاخانه رفتار مي کند. من از اينکه سناتورهاي جمهوري خواه درست ترين کار را انجام دادند از آنها تشکر مي کنم. من از آنها به خاطر اين اقدام تشکر مي کنم. مشاهده مي کنيد که نمايندگان جمهوري خواه هم با مشاهده اقدامات رييس جمهور در جهت محدود کردن اقدامات وي حرکت مي کنند. نمايندگان جمهوري خواه با اين اقدامات خود نشان مي دهند که رفتارهاي رييس جمهور ترامپ غيرسازنده و بي ثبات کننده هستند. اميدواريم که اين هفته به يک نقطه عطف بدل شود. اميد من اين است که نمايندگان جمهوري خواه اين موضوع را درک کنند که اين رييس جمهور چگونه قانون اساسي را نقض مي کند. اينکه آنها به روشي شجاعانه به وي اعلام کنند که عواقبي براي اقدامات وي خواهد بود بسيار خوب خواهد بود.
او گفت: به نظر مي رسد رييس جمهور براي دولت و وزارت دادگستري هيچ احترامي قايل نيست. او تلاش مي کند که از دولت و وزارت دادگستري به عنوان ابزارهايي براي رسيدن به اهداف خود بهره برداري کند. ما شاهد روساي جمهوري زيادي در راس قدرت در آمريکا بوده ايم اما هيچ رييس جمهوري به اندازه اين رييس جمهور از قدرت سوء استفاده نکرده است. امروز سنا پيامي قدرتمند براي رييس جمهور ترامپ فرستاد. اين پيام اين بود که بر اساس قانون اساسي؛ بخش اجرايي و بخش قانون گذاري بايد به طور هماهنگ با هم رفتار کنند. ما نمي توانيم در برابر خواست هاي خودخواهانه رييس جمهور تسليم شويم.
وي افزود: کار ما در کنگره اين است که دستورات اجرايي وي را محدود کنيم. ما مي خواهيم از اقدام هر رييس جمهوري در آمريکا براي محدود کردن قدرت و خواست کنگره جلوگيري کنيم. ما در دو سال اخير شاهد اقدامات متعدد رييس جمهور در اين جهت بوده ايم. ما شاهد بي احترامي وي به قانون اساسي بوده ايم. راي گيري امروز مرا اميدوار کرد. به نظر مي رسد که همکاران جمهوري خواه ما بيدار شده اند. من از اعضاي دموکرات سنا هم تشکر مي کنم. ما با وجود اينکه در اقليت هستيم توانسته ايم در برابر رييس جمهور بايستيم و او را پاسخگو کنيم.

واکنش ترامپ؛ طرح سنا را وتو مي کنم
رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد مصوبه مجلس سنا درباره امنيت مرزها را وتو خواهد کرد.
دونالد ترامپ در حساب توئيتري خود نوشت: منتظرم تا قطعنامه مصوب اخير الهام گرفته از دموکرات ها را که مرزهاي ما را باز مي کند و جرائم، مواد مخدر و قاچاق در کشورمان را افزايش مي دهد وتو کنم. از تمامي جمهوريخواهان قوي براي حمايت از امنيت مرزي و ديواري که به شدت مورد نياز ما است، تشکر مي کنم.
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در پيامي در صفحه توييتر خود نوشت امروز راي گيري بزرگي درباره شرايط اضطراري ملي در سناي آمريکا درباره امنيت مرزي و ديوار مرزي (که بخش اصلي آن ساخته شده است) انجام مي شود. درصورت لزوم، من آماده وتو کردن آن هستم. مرز جنوبي ، يک (وضعيت) امنيت ملي و کابوس انساني است اما براحتي قابل حل است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سنا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا