Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: هیچکس نمی‌تواند حق مؤمن را توصیف کند و حقوقی را که خداوند برای او در حق برادر مومنش قرار داده ادا کند.

وی بیان کرد: از پیامبر (ص) نقل شده است که از وی پرسیدند کمترین حق مؤمن بر مؤمن چیست؟ فرمود آنچه به آن نیازمندتر است خودش را ترجیح ندهد و به برادر دینی‌اش بدهد و تا برادرش گرسنه است سیر نخورد و تا تشنه است سیراب نشود و تا برهنه است خود را نپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی‌نژاد ولادت حضرت علی (ع) را تبریک گفت و افزود: آن امام بزرگوار برای اسلام و مسلمین زحمت کشید و در مراحل زیادی جان خود را به خطر انداخت و در آخر هم به فیض شهادت نائل شد. آن حضرت برگردن همه مسلمانان و انسان‌ها حق بزرگی دارد.

امام جمعه عسلویه به بیانیه گام انقلاب رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی مثل پدیده‌ای زنده است و دچار خموشی نمی‌شود و متوقف نمی‌شود و نخواهد شد و دارای جوشش است و انقلابی هم اهل انفعال نیست و انقلاب تجدید پذیر نیست.

هاشمی نژاد سالروز ارتحال یادگار حضرت امام (ره) حاج سید احمد خمینی را گرامی داشت و گفت: ایشان یار و یاور امام و انقلاب و غم‌خوار امام بود. بعد از امام همواره در کنار مقام معظم رهبری بودند. جریان‌هایی می‌خواستند حاج احمد آقا را از رهبر انقلاب جدا کنند اما ایشان در صراط مستقیم ایستاد و می‌گفت هرکس بگوید اطاعت از امام غیر اطاعت از مقام معظم رهبری است در خط آمریکا است.

امام جمعه عسلویه سفر رئیس جمهور به عراق را مهم و با ارزش دانست و گفت: اتفاق خوب و سفر پر باری بود. آمریکایی‌ها و برخی جریانات وابسته به آنها از این سفر ناراحت بودند. از سفر مخفیانه و سه ساعته ترامپ با سفر سه روز با استقبال گرم مردم و مسئولین عراقی از رئیس جمهور ما باید ناراحت باشند. این سفر برای هر دو کشور دستاوردهای خوبی داشت.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده رئیس جمهور و همراهان به استان ما می‌آیند و امیدواریم این سفر برای استان و شهرستان برکاتی داشته باشد.

هاشمی نژاد بیان کرد: پیشاپیش سال جدید را تبریک عرض می‌کنم و از همه عزیزانی که در این سال با نهاد نماز جمعه همکاری و همراهی داشتند تشکر می‌کنم پایان سال است. بیشتر به فکر فقرا باشیم و تا جایی که امکان دارد به فقرا کمک کنیم. کدورت‌ها و کینه‌ها را دور بریزیم و غبار گناه را از دل بزداییم.

وی افزود: امام صادق (ع) نوروز را ریشه دار و کهن دانستند و فرمودند نوروز همان روزی است که خدا از بندگان میثاق گرفت که بنده خدا باشند روز بندگی و روز آزادی است. نوروز روزی است که کشتی نوح بر ساحل نشست و روز نجات از عذاب الهی است و روزی است که خورشید شروع به تابش کرد. دل‌ها را پاک کنیم وبا دل شفاف وارد نوروز شویم.

امام جمعه عسلویه به ازدواج‌های دسته جمعی که در شهرستان عسلویه انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: این کار خوب و قابل تقدیر است و باید بیشتر ترویج شود و به فرهنگ تبدیل شود و نهادینه شود.

وی بیان کرد: این مهم در جامعه اهل سنت خوب رواج یافته و امسال در شهر بیدخون هم شاهد بودیم. کار شایسته ای است و باید استمرار یابد. برای ازدواج جوان‌ها سخت گیری نکنیم. سن ازدواج بالا رفته و باید آسان گرفت و سنت‌های غلط را بشکنیم. فرهنگ غلط را دور بریزیم و خرج‌های اضافی را کم کنیم که جوانان بتوانند ازدواج کنند.

لزوم همکاری همگانی برای توسعه امنیت

شیخ محمد جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت کنگان بر لزوم اهمیت دادن و تکریم والدین از طرف فرزندان تاکید کرد و هر گونه بی احترامی به آنان را مستلزم عقوبت سخت الهی دانست.

وی به بحث لزوم رعایت مسائل امنیتی و توجه به هشدارهای ویژه پلیس در مسافرت‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: باید به هشدارهای پلیسی توجه کرد، چرا که تأمین و حفظ امنیت برای همگان ضروری است.

امام جمعه اهل سنت کنگان، همکاری با نیروهای امنیتی را بسیار مهم دانست و اعلام کرد: پیشگیری از وقوع جرم ضمن کاهش خطرات به عزیزان نیروی انتظامی و پلیس کمک شایانی می‌کند.
رعایت نکات ایمنی برای مغازه و خانه و سفر و آشنا بودن به قوانین و مقررات، می‌تواند ضریب حوادث احتمالی را کاهش دهد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروی انتظامی و پلیس شهرستان که همیشه در تأمین امنیت تلاش داشته، وجود این نظم و آرامش را مدیون این تلاش‌ها دانست و از مردم فهیم شهرستان خواست به برادران انتظامی خود اعتماد و همکاری و تعامل شایسته با آنان داشته باشند.

جمالی در خطبه دوم نماز به سفر ریاست جمهور به استان بوشهر و دیدار با مردم شهرستان کنگان اشاره کرد و ادامه داد: جناب روحانی در حالی وارد شهرستان می‌شود که مردم ما علیرغم مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی باز هم آماده استقبال از دولت ایشان هستند. مردمی که همیشه نشان داده‌اند که در صحنه‌های مختلف در پیشبرد اهداف انقلاب نقش ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف موجود در شهرستان گفت: اتحاد اقتصادی امروز حول نیازها و کاستی‌های موجود شهرستان، عاملی برای هم افزائی مردم است و اتحاد سیاسی شامل وحدت تمام اقشار مردم بر روی موضوع استقبال از رئیس جمهور و هیئت همراه، قطعاً آرایش ویژه‌ای به شهر خواهد بخشید که حداقل در سال‌های اخیر کمتر شاهد آن بوده‌ایم.

جمالی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر این سفر می‌تواند مردم و آحاد جامعه را حول یک محور گرد آورد، پس باید از این ظرفیت عظیم به وجود آمده استفاده کرد.

وی گفت: مردم ما دل در گرو نظام اسلامی دارند و همیشه این را به اثبات رسانده‌اند و ایستادن پای ارزش‌ها و آرمان‌ها از ویژگی‌های شهرستان است، پس باید مواظب بود خدای نکرده عده‌ای برای منافع خودشان طبل تفرقه نکوبند.

جمالی ضمن دعوت مردم صبور و هوشمند شهرستان به حضور شکوهمند و یکپارچه در حماسه استقبال و مراسم سخنرانی رئیس جمهور مردمی، از آنان خواست طلایه دار فرهنگ غنی مهمان نواز ی در استان باشند.

وی ضمن آرزوی توفیق برای ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید، گفت: امیدوارم این سفر رئیس جمهور راهگشای افق‌های جدید و روشن توسعه و پیشرفت برای شهرستان باشد.

انقلاب ما باعث بیداری مردم جهان شده است

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبدان بیان داشت: پیامبر اسلام می‌فرماید که بهترین عمل امت من انتظار فرج است. صرف دعا برای فرج کافی نیست. با دعا خانه تکانی نمی‌شود.

امام جمعه آبدان اضافه کرد: انتظار فرج برای مادران یعنی تربیت جوانان مؤمن، و برای پدران یعنی تلاش برای کسب حلال، هر کسی به اندازه خود باید برای فرج تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام جامعه در بیانیه گام دوم فرمود دوگانه اسلام و استکبار، به این دلیل است که اسلام همه را به ایمان دعوت می‌کند اما در نظام استکباری همه حول انسان دعوت می‌کند و هدف تسلط بر کشورها است.

پهلوزاده افزود: شعار انقلاب نه شرقی و نه غربی بود، شرق از بین رفت، و غرب نیز در حال فروپاشی است. ممکن است در ذهن جوانی خطور کند که چگونه فروپاشی غرب ممکن است. انقلاب اسلامی با تمام توان در مقابل نظام استکباری ایستاده و باعث بیداری مردم جهان شده است.

وی بیان کرد: شکست نظام استکباری از پیروزی انقلاب آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در دو قطبی اسلام و استکبار، پیروزی قطعی با اسلام است. همانگونه که فرعون‌ها و قارون‌ها محو شدند، پیروزی با ابراهیم‌های زمان است.

امام جمعه آبدان اضافه کرد: رهبری انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان با اشاره به بهانه‌های بنی اسرائیل فرمود: نباید مانند آنها بی صبری کنیم و سوظن به وعده الهی نداشته باشیم. در صراط حق بودن نیاز به ایستادگی است. تهاجم حداکثری دشمن نیاز به بسیج همه امکانات در مقابل آنهاست و در این صورت است که سخت‌ترین شکست برای استکبار رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: دیدار برخی نمایندگان مجلس با برخی سران فتنه به علت این است که این افراد مرزبندی با دشمن ندارند. در طرف مقابل کسی است که امام جامعه بالاترین نشان شجاعت یعنی نشان ذوالفقار را به سردار سلیمانی اعطا می‌کنند که تلاش زیادی برای حفظ مرزهای زمینی و اعتقادی و سیاسی کشو ما انجام داده‌اند.

پهلوزاده گفت: در چند روز گذشته سفر رئیس جمهور به عراق بود. این یکی سفر راهبردی در مسیر هم افزایی کشورهای منطقه مؤثر خواهد بود. امیدواریم در سفر هفته آینده رئیس جمهور به استان بوشهر با برنامه ریزی بهتر مسئولین استانی، توجه بیشتری به پیشرفت استان بوشهر نیز بشود.

وی اظهار داشت: سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب‌ها گذشت، دشمن خواب دیده بود که انقلاب به ۴۰ سالگی نرسد، اما با ایستادگی شما این خواب دشمن محقق نشد.

کد خبر 4568637

منبع: مهر

کلیدواژه: عسلویه بوشهر آبدان کنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت