Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به‌ صراحت از جوانان انقلابی به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور یاد کردند از این جهت در شرایط سخت امروز جامعه می‌توان از ظرفیت بالای جوانان کشور در جهت رفع معضلات و مشکلات و نیز ایجاد خلاقیت‌های علمی و نوآورانه بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: با نگاهی به سیره و منش زندگی معنوی و اخلاقی و همچنین روش مبارزه سیاسی-اجتماعی امام رضا(ع) در منصب امامت در سنین جوانی، این امام همام الگویی برای نسل جوان امروز است، تا با الگو قراردادن آن حضرت موجب تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع در عصر حاضر و به‌دلیل این‌که نیروهای جوان کشور، پیشران و عامل اصلی تحقق برنامه‌های کلان کشور محسوب می‌شوند بسیار حایز اهمیت است و باتوجه به این جایگاه مهم است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر توجه به نسل جوان و برنامه‌ریزی صحیح درجهت استفاده از توان عظیم آنان تأکید کرده اند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیز به‌صراحت از جوانان انقلابی به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور یاد کردند از این جهت در شرایط سخت امروز جامعه که با تحریم و فشار اقتصادی و انحصار علمی نیز همراه شده است، می‌توان با تشکیل کانون‌ها، نهادها و شرکت‌های دانش بنیان با مدیریت جوانان و نخبگان برتر علمی و اقتصادی از ظرفیت والای جوانان کشور در جهت رفع معضلات و مشکلات و نیز ایجاد خلاقیت‌های علمی و نوآورانه بهره برد.

وی ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی ازجمله نکات و مسایل مهمی است که نیازمند توجه و دقت نظر است، یکی از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بر آن تأکید داشتند مسئله خانواده و لزوم رسیدگی به آن و نقش خانواده‌ها در موفقیت و دستیابی به اهداف کلان نظام اسلامی بود.

سرافراز اضافه کرد: در این دیدار مسایل بسیاری مطرح شد که باید گفت در همه مراحل باید به نقش مهم خانواده در موفقیت توجه داشت و نباید از اهمیتی که اسلام برای خانواده قایل شده است چه در سطح فردی و چه در سطح اجتماعی آن غفلت شد.

وی با اشاره به سفر سه روزه رییس و هیئت همراه به کشور عراق گفت: سفر هیئت ایرانی از سه هفته پیش به‌صورت رسمی اعلام شد حال آن‌که سفر مقامات برخی از کشورها ازجمله سفر مقامات آمریکا به عراق همواره سر زده و بدون اعلام قبلی بوده است.

سرافراز افزود: این مسئله نشانگر نقش و جایگاه ارزنده ایران و موقعیت متزلزل آمریکا در عراق است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: خطر تروریسم همچنان ادامه دارد چرا که بحران سوریه، جنایات سعودی در یمن، وضعیت بحرانی فلسطین و اقدامات آمریکا برای استمرار بحران در منطقه شرایطی نابسامان را بر منطقه حاکم ساخته و این در حالی است که با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای ایران و نیز جایگاهی که عراق در اتحادیه عرب دارد، دو کشور می‌توانند نقشی مؤثر در حل بحران‌های منطقه داشته باشند.

وی اضافه کرد:نتیجه سفر ریاست جمهوری ایران به عراق نه تنها به روابط دو کشور بلکه بر کل منطقه تأثیرگذار خواهد بود در حالی که بخش خصوصی می‌تواند نقش اساسی در تحقق اهداف توافقات صورت‌گرفته در این سفر ایفا کند که قطعا دستاوردهای بسیاری برای هر دو کشور به همراه خواهد داشت.

سرافراز با اشاره به بازار شب عید عنوان کرد: متاسفانه هر ساله با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شب عید، برخی افراد و فروشندگان  قیمت‌های اجناس مورد نیاز و اساسی مردم را افزایش می‌دهند و مردم نیز به دلیل احتیاج در تنگنا قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و شرایط سخت مردم به دلیل رکود و بیکاری حاصل از آن، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و جیب‌های خالی برخی سرپرست‌های خانواده، آنها را با مشکلاتی در آخر سال مواجه کرده است.

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: وظیفه دولت و نهادهای مسئول در این زمینه بسیار سنگین بوده و دولت باید با نظارت دقیق و منظم ازهر گونه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم جلوگیری می کرد و اجازه سوءاستفاده را به احدی در این فصل نمی داد اما باز هم انتظار می رود دولت جلوی این گرانی های افسار گسیخته را در بازار بگیرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه فولادشهر خطبه نماز جمعه لنجان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری