Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-  49 نمازگزار در حمله تروريستي به دو مسجد در نيوزلند به شهادت رسيدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در حملات به مساجد در کرايست‌چرچ 41 نفر در يک مسجد، هفت نفر در مسجدي ديگر و يک نفر در بيمارستان به علت شدت جراحات شهيد شدند.
نخست وزير نيوزيلند از کشته شدن 49 نفر در حملات به مساجد اين کشور خبر داد و گفت: "حمله تروريستي" در کرايست چرچ " کاملا برنامه ريزي شده" بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات نيوزيلند سطح هشدار امنيتي در اين کشور را به بالاترين سطح افزايش دادند.

واکنش هاي بين المللي به کشتار نمازگزاران در کرايست‌ چرچ

واکنش روسيه
ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه در پيامي به جاسيندا آردرن نخست وزير نيوزيلند, درباره حادثه تروريستي شهر کرايست‌ چرچ, که در آن نمازگزاران در دو مسجد هدف حمله قرار گرفتند, ابراز همدردي کرد.
به گزارش خبرگزاري تاس از مسکو, در اين پيام آمده است: «حمله به غيرنظامياني که براي خواندن نماز جمع شده بودند بسيار وحشيانه و عجيب بود.» پوتين در ادامه افزود من انتظار دارم همه کساني که در اين جنايت دخيل بوده اند به اشد مجازات برسند. مردم روسيه ضمن آرزوي بهبودي براي زخمي هاي اين حادثه, با افرادي که عزيزان خود را در اين حادثه از دست داده اند ابراز همدردي مي کنند.

واکنش ايران
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در پيامي در صفحه توييتر خود نوشت مصونيت دموکراسي هاي غرب براي ترويج تعصب و پيش داوري به اين اتفاقات منتهي مي شود که آدم کش هاي اسرائيلي وارد مسجدي در فلسطين مي شوند و به مسلمانان توهين مي کنند. تروريست ها در نيوزيلند قتل عام چهل و نه مسلمان را به صورت زنده پخش مي کنند.
تزوير و رياکاري غرب در دفاع از "سياه نمايي" عليه مسلمانان به بهانه "آزادي بيان" بايد پايان يابد.
همچنين سخنگوي وزارتخارجه ايران حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر کرايست چرچ در نيوزيلند را که منجر به شهادت و مجروحيت تعداد زيادي از مسلمانان از مليت هاي مختلف شد، به شدت محکوم کرد و آن را اقدامي غيرانساني و کاملا سبعانه دانست.
قاسمي موکدا از دولت نيوزيلند خواست با شناسايي سريع تر عاملان اين اقدام نژادپرستانه، با اجراي عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه اي، با آنان برخورد کند.
وي تاکيد کرد: هر اقدام تروريستي در هر جا و توسط هر کس و به هر بهانه و انگيزه اي صورت بگيرد بايد از سوي تمام کشورها محکوم شود و دولت ها اجازه ندهند جريان ها و افکار نژادپرستانه و اسلام ستيزانه، امنيت و آرامش شهروندان کشورها را به مخاطره بيندازند.
 
واکنش آمريکا
ترامپ رئيس جمهور آمريکا به کشتار بي‌رحمانه 49 مسلمان در دو مسجد نيوزيلند واکنش نشان داده است.
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در حساب توئيتري خود در خصوص حمله تروريستي به دو مسجد نوشته است: همدردي عميق خود را با مردم نيوزيلند پس از کشتار بي‌رحمانه در مساجد نيوزيلند اعلام مي‌کنم. 49 فرد بيگناه بي‌رحمانه جان باختند، به علاوه شمار زيادي زخمي شدند. ايالات متحده در کنار نيوزيلند ايستاده است.
ترامپ در حالي پيام همدردي با نيوزيلند صادر کرده که يکي از قاتلان اين 49 نفر در مانيفستش خود را حامي رئيس جمهور آمريکا و اسلام‌ستيز معرفي مي‌کند. همچنين ترامپ از تروريستي خطاب کردن اين حادثه امتناع کرده است.
کاخ سفيد نيز حمله تروريستي عليه مسلمانان را در نيوزيلند محکوم کرد.
سارا سندرز دبير مطبوعاتي کاخ سفيد امروز جمعه در بيانيه اي اعلام کرد، " آمريکا قويا اين حملات در کرايست چرچ را محکوم مي کند. فکر و دعاي ما همراه قربانيان و خانواده هاي آنهاست. ما در کنار مردم نيوزيلند و دولت آنها در برابر اين اقدام شنيع انزجار آميز هستيم."
 
واکنش پاکستان
نخست وزير پاکستان حمله تروريستي به دو مسجد در نيوزيلند را محکوم کرد.
 عمران خان، نخست وزير پاکستان روز جمعه در توئيتي اعلام کرد: : "من افزايش اين حملات تروريستي در پي اسلام هراسي پس از حملات يازده سپتامبر را محکوم مي کنم." مقامات پاکستان اعلام کردند هيچ شهروندي پاکستاني در ميان کشته شدگان نبوده است.
پاکستان در دهه گذشته شاهد وقوع چندين حمله به مکان هاي مذهبي در اين کشور بوده است.
 
واکنش ترکيه
رييس جمهور ترکيه کشورهاي غربي را به اخذ تدابير ضروري در برابر روند خطرناک اسلام ستيزي دعوت کرد.
رجب طيب اردوغان در مراسم تشييع جنازۀ يک شخصيت آکادميک ترکيه در استانبول، با اشاره به قتل عام نمازگزاران در دو مسجد در نيوزيلند، اين حادثه را بشدت محکوم کرد و گفت: دشمني با اسلام که مدت زماني است در دنيا سير صعودي پيدا کرده و حتي مورد تشويق قرار مي گيرد با اين حملۀ وحشيانه بُعد قتل عام اجتماعي پيدا کرده و شواهد حاکي از آنست که اين کشتار يک حرکت ناگهاني و في البداهه نبوده بلکه از پيش برنامه ريزي و بر روي آن کار شده است.
اردوغان افزود : اين ذهنيت مانند يک غدۀ سرطاني در حال گسترش در جوامع غربي است و اگر سريعتر در برابر اينگونه ذهنيت ها تدابير لازمه اتخاذ نشود شاهد خبرهاي فجيع بيشتري از اين دست حوادث خواهيم بود. به همين دليل از تمام کشورهاي غربي مي خواهم هرچه زودتر تدابير لازمه را اتخاذ کنند.
رييس جمهور ترکيه در پايان براي تمام کشته شدگان حادثۀ نيوزيلند طلب آمرزش کرد.
در همين حال وزير خارجه ترکيه گفت علت حمله تروريستي نيوزيلند، سياستمداراني هستند که براي ترويج گفتمان تنفر عليه مسلمانان تلاش مي کنند.
 
واکنش عربستان
عربستان در واکنش به حمله تروريستي به دو مسجد در نيوزيلند، اعلام کرد تروريسم دين ندارد.
 
واکنش فرانسه
امانوئل مکرون رئيس جمهور فرانسه امروز جمعه حملات مرگبار به دو مسجد در کرايست‌چرچ نيوزيلند را «جنايتي شنيع» توصيف و اعلام کرد فرانسه در مقابل هر شکلي از افراط‌گرايي قد علم مي کند.
رئيس جمهور فرانسه در پي اين حملات که به کشته شدن 49 نفر به دست يک افراطي راستگراي استراليايي منجر شد، در توئيتي نوشت: «همه فکر ما پيش قربانيان جنايات شنيع در مساجد کرايست‌چرچ نيوزيلند و نزديکان آنهاست. فرانسه عليه هر شکلي از افراط گرايي مي ايستد و با شرکايش بر ضد تروريسم در جهان اقدام مي کند.»
 
واکنش اسپانيا
نخست وزير اسپانيا با قربانيان حمله تروريستي نيوزيلند ابراز همدردي کرد.
نخست وزير اسپانيا اعلام کرد از حملات وحشتناک عليه عبادت کنندگان در دو مسجد در شهر کرايست چرچ, شوکه شده است.
پدرو سانچز روز جمعه در پيام توييتري با قربانيان, خانواده هاي آنها و دولت نيوزيلند ابراز همدردي کرد.
سانچز در اين پيام نوشت: ما به شدت, خشونت بدون دليلي تعصب آميز و افراط گرايانه را که سعي در شکستن جوامع ما دارد, محکوم مي کنيم.
 
واکنش آلمان
وزير امور خارجه آلمان حمله تروريستي نيوزيلند را محکوم کرد.
 وزير امور خارجه آلمان اعلام کرد حمله تروريستي به دو مسجد در شهر کرايست‌ چرچ, نيوزيلند يک جنايت " وحشيانه" است که مردم تمام اديان در سراسر جهان از آن متاثر شدند.
هايکو ماس در دو پيام توييتري اعلام کرد آلمان با دوستان و خانواده هاي قربانيان اين حمله تروريستي ابراز همدردي مي کند.
وي افزود حمله وحشتناک تروريستي, مردمي را که در حال عبادت بودند, هدف قرار داد, اگر مردم براي مذهب و دين خود به قتل برسند, پس اين حمله اي عليه همه ماست.
ماس افزود : ما در کنار قربانيان ايستاده ايم. نيوزيلند قوي باش!

واکنش امارات
امارات حمله تروريستي در نيوزيلند را محکوم کرد.
 انور قرقاش وزير مشاور در امور خارجه امارات در توئيتي اين حمله را محکوم کرد.
 
واکنش اندونزي
اندونزي تيراندازي در نيوزيلند را محکوم کرد.
وزيرامور خارجه اندونزي تيراندازي به نمازگزاران در دو مسجد در کرايست چرچ نيوزيلند را محکوم کرد.
اندونزي پرجمعيت ترين کشور اسلامي است .وزير خارجه اندونزي گفت : اين کشور قويا کشتار مسلمانان در دو مسجد در نيوزيلند را محکوم مي کند.
بنا به اعلام وزير خارجه اندونزي ، مسئولان اين وزارتخانه در حال بررسي اين موضوع هستند که تبعه اي از اين کشور در بين کشته شدگان بوده است يا خير.
وي پيشتر گفته بود شش اندونزيايي در زمان حمله به مسجد در آن بوده اند.
 
واکنش انگليس
ملکه انگليس از کشته شدن 49 نفر در حمله به دو مسجد در نيوزيلند ابراز تاسف کرد
 ملکه اليزابت گفت« من از حوادث وحشتناک امروز در کرايست چرچ بسيار ناراحت و متاسف شدم. در چنين شرايط تاسف بار من به ياد همه مردم نيوزيلند هستم و براي آنها دعا مي کنم.»
 
واکنش کويت
کويت حمله تروريستي به دو مسجد در نيوزيلند را به شدت محکوم کرد.
کويت ضمن محکوم کردن حمله تروريستي به دو مسجد در نيوزيلند، از جامعه بين المللي خواست تلاش خود را براي ريشه کن کردن تروريسم افزايش دهد.
يکي از مسئولان وزارت خارجه کويت حمله تروريستي به دو مسجد در شهر کرايست چرچ نيوزيلند را به شدت محکوم کرد.
کويت امروز جمعه با انتشار بيانيه اي، بر حمايت اين کشور از نيوزيلند کشور دوست در همه اقداماتش براي حفظ امنيت و سلامت شهروندان و افراد مقيم در خاک اين کشور تاکيد کرد.
کويت با تاکيد بر مواضع اصولي و ثابت کشورش مبني بر مخالفت با همه نوع خشونت و تروريسم با هر انگيزه اي که باشد، از جامعه بين المللي خواست براي ريشه کن کردن خشونت و تروريسم که امنيت و ثبات جهان را هدف قرار مي دهند، تلاش بيشتري انجام دهد.
 
واکنش نروژ
نخست وزير نروژ با مردم نيوزيلند ابراز همبستگي کرد.
ارنا سولبرگ، نخست وزير نروژ که هشت سال پيش شاهد کشته شدن 77 نفر از مردم کشور در حمله يک فرد راستگراي افراطي بود در مصاحبه اي گفت« اين اتفاق يادآوري مي کند که کمک به کم کردن تنش ها و مقابله با تروريسم تا چه اندازه حائز اهميت است، وقتي چنين اتفاقاتي رخ مي دهد ما همبستگي خود را اعلام مي کنيم. به نظر مي رسد اين حمله تروريستي از سوي راستگراهاي افراطي عليه مهاجران و پناهجويان بوده است و به ما يادآوري مي کند که بايد با افراط گرايي به هر شکل مبارزه کنيم.»
 
واکنش ژاپن
 سخنگوي دولت ژاپن ضمن تسليت به خانواده قربانيان اين حملات گفت کشورش در کنار مردم نيوزيلند ايستاده است.
 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نيوزلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد

 لحظاتی پیش تبادل آتش و درگیری بین یگان تکاوری نصرت آباد و گروهگ تروریستی جیش الظلم رخ داده است و خوشبختانه از نیروهای یگان تکاوری تلفاتی گزارش نشده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • چرا حمله صهیونیست‌ها به رفح محکوم به شکست است؟
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد