Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@09:39:13 GMT

نخستین کشتی محموله دام زنده کشور وارد بندر چابهار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۰۵۴۰

خرداد: نخستین کشتی محموله دام زنده کشور به تعداد 47 هزار و 90 راس دام از مبدا کشور رومانی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و عملیات تخلیه آن نیز امروز -جمعه- آغاز شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود دام زنده در بندر چابهار برای نخستین بار نویددهنده توسعه و آبادانی این بندر و تنظیم بازار گوشت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز آقایی افزود: بندرشهید بهشتی چابهار پس از افتتاح در سال گذشته توانایی پهلوگیری هر نوع کشتی با انواع کالا را دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه استان سیستان و بلوچستان داشته باشد. وی بیان کرد: بعد از افتتاح این بندر بازاریابی خوبی برای پذیرش انواع کشتی شده است تا بتوان با فعال سازی ترافیک کالا و بار موجبات توسعه این بندر را فراهم کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از همکاری و مساعدت های مسئولان مختلف محلی، استانی و کشوری برای واردات نخستین محموله دام زنده به بندر چابهار قدردانی کرد و افزود: تعامل مسئولان می تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.وی بیان کرد: واردات کالاهای اساسی به بندر چابهار و توزیع در سیستان و بلوچستان و استان های شرقی کشور به کاهش قیمت تمام شده کالا منجر می شود.آقایی گفت: فعال سازی ظرفیت کشتارگاه های سیستان و بلوچستان علاوه بر اشتغال می تواند دسترسی آسان مردم به گوشت قرمز را فراهم کند.مدیرعامل پشتیبانی امور دام کشور نیز اظهار داشت: واردات هزاران راس دام زنده از طریق بندر چابهار با هدف تنظیم بازار، تامین و توزیع گوشت قرمز و کاهش قیمت ها در سطح استان سیستان وبلوچستان و کشور است.حمید ورناصری افزود: بندر چابهار ظرفیت مناسبی برای واردات دام های زنده سبک و سنگین به کشور است و باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت برای فعال سازی کشتارگاه های استان سیستان وبلوچستان و کشور استفاده شود.وی بیان کرد: واردات دام زنده در بندر چابهار بعد از تخلیه نخستین کشتی ادامه خواهد داشت تا بتوان از این طریق نیاز بازار را تامین و نسبت به تنظیم بازار اقدام کرد. برچسب ها: کشتی ، محموله دام زنده ، بندر چابهار شد

منبع: خرداد

کلیدواژه: کشتی محموله دام زنده بندر چابهار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور