Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – آيين اختتاميه دومين جايزه ترانه «افشين يداللهي» پنجشنبه در سالن اجتماعات هتل المپيک تهران برگزار شد. در اين برنامه که به همت «خانه ترانه» برگزار شد جمعي از فعالان عرصه شعر و ترانه و هنرمندان موسيقي و عرصه بازيگري گردهم جمع شده بودند. مراسمي که در وهله اول به پاس يادبود بنيانگذار فقيد خانه ترانه و سپس براي معرفي برگزيدگان اين حوزه در سال گذشته براي دومين‌بار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مراسم با اجراي «مژده لواساني» آغاز شد و پس از اجراي يک بخش موسيقي بي‌کلام ابتدا «روزبه بماني» به عنوان دبير جايزه ترانه افشين يداللهي براي ارائه توضيحاتي روي صحنه حاضر شد.
او پس از بيان توضيحاتي درباره مشکلات برگزاري اين جشن براي دومين سال درباره جزئيات داوري‌هاي اين جشن اعلام کرد:«به غير از بخش يک خاطره از فردا که دوستان جوان ترانه‌هاي خود را ارسال کردند و به وسيله خانه ترانه داوري و جوايز آن مشخص شده است، در ساير بخش‌ها از فعالان عرصه ترانه درخواست کرديم که به صورت آکادميک راي‌گيري کنند و خود اين عزيزان مشخص کنند که چه کسي يا چه ترانه‌اي در سال گذشته بهترين بوده است. فکر کنم يکي از بزرگترين‌ تمرين‌هايي که داريم اين است که همه ما داريم ياد مي‌گيريم به يکي از دوستانمان اگر بهتر از خودمان يا بهترين است راي بدهيم. در نتيجه آن چيزي که برآيند جوايز است و امشب مي‌بينيد، برآيند نظر اهالي ترانه است.»
در بخش بعدي برنامه پس از پخش کليپي با موضوع مرور اتفاقات موسيقي ايران در سال 1397، اميرعباس گلاب با همراهي نوازندگي پيانو رضا تاجبخش قطعات دلخوشي و قبل از تو را اجرا کرد. در ادامه نوبت به معرفي برگزيدگان بخش يک خاطره از فردا در شاخه ترانه‌هاي همراه با موسيقي رسيد که اميرعباس گلاب، رستاک حلاج و علي موثقي جوايز برگزيدگان اين قسمت را اهدا کردند.
برگزيدگان بخش يک خاطره از فردا در شاخه ترانه ‌اجتماعي توسط دکتر حامد ابراهيم‌پور، افشين مقدم و انديشه فولادوند معرفي شدند. اهورا ايمان، حميدرضا صمدي و نسيم ادبي هم هنرمنداني بودند که برگزيدگان بخش يک خاطره از فردا در شاخه ترانه‌هاي عاشقانه را معرفي کردند. سپس رستاک حلاج به همراه اعضاي گروهش قطعات «دريا» و «غلط» را براي حاضرين اجرا کرد.
در ادامه برنامه و پس از پخش کليپ يادبود مرحوم «بيژن سمندر» نوبت به بخش تقدير اين مراسم رسيد. در اين قسمت محمد رحمانيان، عباس سجادي، دکتر ايازي، آرش يداللهي و احسان کرمي از «محمد صالح‌علاء» تقدير کردند. ترانه‌سراي سرشناسي که دوستي ديرينه‌اي هم با مرحوم افشين يداللهي داشت و در صحبت‌هاي کوتاه خود به اين موضوع هم اشاره کرد. بخش ديگر اين مراسم به تجليل از «سالار عقيلي» اختصاص داشت که او به دليل بيماري در اين مراسم حضور نداشت و ويدئويي را براي آيين اختتاميه جايزه ترانه افشين يداللهي ارسال کرده بود و در سالن پخش شد.
يکي از نکات اين مراسم همانند سال گذشته عدم حضور آثار ترانه‌سراهايي بود که خودشان در شوراي اجرايي حضور داشتند. مهدي ايوبي به عنوان دبير اجرايي و حسن عليشيري به عنوان قائم مقام دبير جايزه ترانه افشين يداللهي از جمله دست‌اندرکاران اين مراسم بودند که در دو مقطع روي صحنه حاضر شدند و بيانيه‌هايي را درباره بخش‌هاي يک خاطره از فردا و يک خاطره از امروز خواندند.
بخش پاياني مراسم هم به معرفي برگزيدگان يک خاطره از امروز اختصاص داشت. در قسمت اول اين بخش «حسين غياثي» ديپلم افتخار و تنديس بهترين ترانه تيتراژ را کسب کرد. جايزه بهترين خواننده از نظر انتخاب ترانه به «مهدي يراحي» تعلق گرفت اما او در سالن حضور نداشت. «محسن يگانه» هم جايزه بهترين ترانه‌ساز (Songwriter) را کسب کرد و «مهدي باقريان» از طرف او جايزه‌اش را دريافت کرد. اما در بخش بهترين ترانه سال، اهورا ايمان به خاطر ترانه «خوب شد» که با صداي «همايون شجريان» منتشر شده بود به عنوان نفر برگزيده معرفي شد. نهايتاً هم حسين غياثي جايزه بهترين ترانه‌سراي سال را از دستان «کامران تفتي» دريافت کرد. حسن ختام اين مراسم هم اجراي سه قطعه از گروه «پالت» بود.
اما اسامي برگزيدگان بخش يک خاطره از فردا به شرح زير است:
*شاخه ترانه‌هاي همراه با موسيقي:
رتبه اول: ترانه ستار مشايخي با موسيقي سروش عادل‌زاده
رتبه دوم: ترانه ياسر قنبرلو با موسيقي سعيد رضايي
رتبه سوم: ترانه احسان رعيت با موسيقي سعيد رضايي
*شاخه ترانه‌هاي اجتماعي:
رتبه اول: محمد نويري
رتبه دوم: شروين رحيم‌زاده
رتبه سوم: مريم مرادي
*شاخه ترانه‌هاي عاشقانه:
رتبه اول: پوريا نره‌اي
رتبه دوم: صدرا کاوه
رتبه سوم: مليحه هاشمي و احسان رشيدي
در ادامه گزارش ويدئويي و عکس‌هاي سايت «موسيقي ما» از اين مراسم را ببينيد و دانلود کنيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 

این مانور با مشارکت ۷۰ نفر کاربر و ۷۰ نفر بازرس و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی با موفقیت برگزار و صورتجلسه‌های نهایی تهیه، تنظیم و خودکار ارسال شد. 

در این مانور هماهنگی تمامی دستگاه‌های الکترونیک اختصاص یافته به شعب اخذ رای به روزآوری و پیکر بندی و آماده‌ی به کار گیری در انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه شدند.

لازم به ذکر است در این مانور فرآیند احراز هویت رای دهندگان با پنج نوع مدرک شناسایی و هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت مورد تمرین قرار گرفت که به صورت کامل قابلیت عملیاتی کسب شد. 

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان برای تعیین دو منتخب از بین چهار کاندید راه یافته به مرحله دوم همزمان با دیگر حوزه‌های انتخابیه کشور صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود