Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي گلستان گفت که احداث راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد به عنوان يکي از مصوبات سفر اول هيات دولت به اين استان، مورد نظر و تاکيد دکتر روحاني رييس جمهوري است.

محمدولي روزبهان جمعه در گفت و گوي تلفني با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين طرح مهم به دليل بروز برخي مشکلات در قرارداد با شرکت خارجي مجري طرح، دچار وقفه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي پيگيري براي تامين فاينانس مورد نياز اين طرح توسط دستگاه هاي مرتبط ملي و استاني در حال انجام است تا هرچه زودتر وعده دولت و آرزوي ديرينه مردم گلستان برآورده شود.
فاينانس به تامين منابع مالي موردنياز اجراي پروژه‌ها و خريد تجهيزات طرح‌هاي توليدي (سرمايه‌اي) و هم‌چنين خدمات فني و مهندسي پروژه‌ها با استفاده از تسهيلات اعتباري خارجي ميان‌مدت وفق قراردادهاي مالي با اعتباردهندگان خارجي اطلاق مي‌شود.
چندي قبل نماينده مردم مينودشت، کلاله، مراوه تپه و گاليکش در مجلس شوراي اسلامي نيز به خبرنگار ايرنا گفته بود که 15 درصد از اعتبارات اجراي اين پروژه از طريق فاينانس تامين مي شود.
شهرام کوسه غراوي اظهار داشت: همچنين مقدمات ساخت راه آهن گرگان - مشهد فراهم و حتي محل استقرار کارگاه هاي اجرايي پروژه نيز مشخص شده است.
در همين پيوند نماينده شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور نيز در خراسان شمالي اعلام کرد: کاهش ارزش ريال در برابر دلار موجب تاثيرگذاري بر پول چين و اختلاف نظر با شرکت چيني مجري طرح در رقم قرارداد شده است.
هنرور افزود: مبلغ قرارداد اين خط ريلي 18 ميليون يوآن تعيين شده که در آن زمان به پول ايران 82 هزار ميليارد ريال مي‌شد اما در شرايط کنوني اين رقم افزايش يافته است.
وي اظهار کرد: اين موضوع در سطح ملي در حال پيگيري و مذاکره با شرکت چيني است و تا حصول نتيجه نمي توان درباره سرنوشت کار نظر قطعي داد.
پروژه راه آهن گرگان - مشهد در 5 قطعه کارگاهي در مسيرهاي گرگان، کلاله، بجنورد، شيروان و مشهد به طول 550 کيلومتر اجرا مي شود که 300 کيلومتر آن در مسير گرگان تا بجنورد است.
6204/3091/2729
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند

ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت: در آستانه سفر رییس جمهور به سریلانکا سطح شهر به عکس‌هایی از آیت الله رییسی مزین شده که یکی از جالب‌ترین تصاویری که به چشم می‌خورد این است که سریلانکایی‌ها به رییس جمهور ایران لقب شیر خاورمیانه داده و از وی برای ساخت و افتتاح پروژه نیروگاه برق تشکر کرده‌اند.

پروژه چندمنظوره اومااویا شامل سد و نیروگاه برق آبی در سریلانکا، با سرمایه گذاری نیم میلیارد دلاری دولت این کشور و توسط ۴۰۰ مهندس ایرانی ساخته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند