Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا الهیار افزود: در یک سال و نیم گذشته تمرکز ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری داشتیم و با توجه به پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور که چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن در جنوب است ظرفیت‌های بسیار خوبی علاوه بر بحث تجاری و شیلاتی، در گردشگری دریایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در همین زمینه در استان هرمزگان که بیشتر بحث مسافری و دریایی را داریم، ۵۶ زیرساخت گردشگری ایجاد شد که در قالب اسکله یا پس کرانه است تا مسافران بتوانند از دریا راحت‌تر بهره ببرند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: این مساله در استان خوزستان در کارون، در استان بوشهر و همچنین در شمال کشور اتفاق افتاده و ساخت بزرگ‌ترین بندر مسافری دریایی در «چمخاله» شروع شده است، بسیاری از بنادر اوایل سال ۹۷ به بهره برداری رسیده‌اند و ۱۰ نقطه را در استان هرمزگان و سواحل آن به بهره‌برداری رساندیم.

بیشتر بخوانید: آمادگی شناور‌های کشتیرانی والفجر برای سفر‌های نوروزی

اللهیار در ادامه به فعالیت‌هایی که در شمال کشور در توسعه صنعت گردشگری انجام شده، اشاره کرد و گفت: در شمال کشور کار در بندر ترکمن در حال انجام است و در تالاب انزلی هم ساخت یک اسکله بزرگ ۴۸ متری را در نظر داریم.

وی ادامه داد: در حوزه تجاری یک واحد پول یک نفر را مشغول به کار می‌کند، اما همان پول در بحث مسافرت دریایی می‌تواند ۶ نفر را به کار بگیرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری این که این سازمان در ورود به حوزه مسافری هیچ منفعتی را در نظر نگرفته است، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی هیچ کجا به دلیل تاسیساتی که در بنادر ایجاد کرده یک ریال هم دریافتی نداشته و آن را جزو مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند.

انتهای پیام/

ایجاد ۵۶ زیرساخت دریایی در شمال و جنوب کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان