Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:53:15 GMT

گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۳۱۱۶

گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شد

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز جمعه در افتتاحیه جشنواره زمستان بیدار شهرستان کوثر افزود: با اجرای برنامه های مدون جشنواره زمستان بیدار در زمستان امسال موفق به دستیابی به اهداف این جشنواره شده ایم.
وی گفت: محور توسعه استان اردبیل گردشگری می باشد و اجرای جشنواره زمستان بیدار نیز معرفی پتانسیل های گردشگری زمستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او هدف از اجرای برنامه های زمستان بیدار را معرفی ظرفیت ها و قابلیت های زمستانی استان در کنار ایجاد زمینه افزایش نشاط و شادابی در فصول پاییز و زمستان ذکر کرد.
فلاحی اظهار داشت: برنامه های جشنواره های زمستان بیدار به حدی مطلوب برگزار شد که مورد تجلیل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری واقع شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: مسیر گردشگری این استان از تک مسیر شرق به غرب سابق ، به سمت جنوب به شمال این استان نیز تغییر جهت داده است.
او افزود: برای توسعه طرح های گردشگری کشاورزی و عشایر در پارس آباد مغان ، ایجاد طرح گردشگری سلامت در بیله سوار و طرح گردشگری 2 بهار در منطقه گرمی تلاش می شود.
وی با بیان اینکه منطقه جنوب استان به عنوان دروازه ورودی گردشگران از جنوب به استان اردبیل محسوب می شود، اظهار داشت: طرح های گردشگری قابل توجهی توسط بخش خصوصی دراین منطقه در حال اجرا است که با تکمیل و بهره برداری از آنها از جمله طرح بزرگ گردشگری آبگرم کوثر با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی این شهرستان بزودی مورد توجه خاص گردشگران قرار خواهد گرفت.
او با تاکید بر اینکه گردشگری از محورهای اصلی توسعه استان اردبیل است، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه خارجی توسعه صنعت گردشگری می تواند ضمن حل بخش مهمی از بیکاری منطقه موجب تولید ثروت پایدار در مناطق مختلف این استان شود.
وحید کنعانی ، فرماندار کوثر نیز گفت: اجرای برنامه های جشنواره زمستان بیدار در این شهرستان فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری است.
علی درویشی ، رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کوثر هم در این جشنواره گفت: با اجرای برنامه های زمستان بیدار ، گردشگری این شهرستان از حالت فصلی خارج شده و زمینه برای معرفی ظرفیت های گردشگری زمستانی منطقه فراهم شده است.
در این جشنواره برنامه های متنوعی از جمله موسیقی محلی ، بازی های بومی و محلی ، پخت غذاهای محلی ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برنامه سنتی عروس بران توسط گروه های هنری مختلف استان اجرا شد.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ثروت صنایع دستی و گردشگری صنعت معرفی جاذبه های گردشگری نمایشگاه صنایع دستی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»