Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@20:52:38 GMT

شکاف مذهبی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۳۶۸۲

شکاف مذهبی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه در مرحله کشوری و اولین دوره مشترک مسابقات قرآن بین طلاب شیعه و اهل‌سنت در کرمانشاه گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم فرصتی برای شکوفایی بیش از پیش استعدادها و معرفی ظرفیت‌های معنوی حوزه‌های علمیه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجا که عمل به قرآن کریم رمز وحدت در جهان اسلام است برگزاری مشترک این مسابقات در استان کرمانشاه که هم شیعیان و هم اهل‌سنت در این استان با نهایت همدلی و وفاق زندگی می‌کنند نشان‌دهنده آن است که در نظام اسلامی تفرقه و شکاف مذهبی جایگاهی ندارد و این نظام با تمسک به آیات نورانی قرآن از اختلافات و تنش‌های مذهبی عبور کرده و تحمل آن برای دشمنان اسلام بسیار سنگین است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: پیروزی‌ها صرفا در سایه تعالیم آسمانی قرآن کریم بدست آمده است.
حجت‌الاسلام میرزایی در ادامه اظهار کرد: باید مباحث آموزش قرآن کریم به ویژه تفسیر و مفاهیم در بطن دروس حوزه‌های علمیه به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و خاستگاه این علوم باید در مدارس علمیه باشد.
وی در پایان با یادآوری برگزاری مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه در مرحله کشوری در استان کرمانشاه گفت: از آنجا که استان کرمانشاه دارای موقوفات قرآنی بسیاری است؛ لذا با پشتیبانی و حمایت از برگزاری مسابقات با توجه به نیات واقفین خیراندیش که کار بسیار ارزشمندی است موجب تأثیرات خوب و معنوی در سطح جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه معارف مسابقات قرآن استان کرمانشاه شکاف مذهبی شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: امسال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی‌شده پنج هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان برای شرکت در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی صفدری امروز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت _ در جلسه هماهنگی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بابیان اینکه امروز دیگر شخصیت امام خمینی (ره)، جهانی شده و نظام اسلامی در دنیا مطرح است اظهار کرد: معرفی الگوهای مطرح انقلاب اسلامی همچون حضرت امام (ره) به جامعه یکی از وظایف مهم مسؤولان است.

وی از امام (ره) به‌عنوان یک شخصیت تکرار نشدنی یادکرد و افزود: حضرت امام (ره) حقیقتی همیشه جاودان و خاموش نشدنی است که با زلال اندیشه‌های پاک، نورانی و هدایت‌های خود پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تأکید بر تلاش همگانی برای معرفی شخصیت حضرت امام (ره) به نسل جوان، اظهار امیدواری کرد همه دستگاه‌ها همانند سال‌های قبل پای‌کار آمده و به تعهداتشان به‌خوبی عمل کنند.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در عمل نکردن کامل به تعهدات خود درزمینه‌ی تسهیل زمینه حضور مردم استان در مراسم ارتحال امام (ره) در سال گذشته یادآور شد: باید به وظایف و دستوراتی که در مجموعه اداری دولت و نظام اتفاق می‌افتد محکم اقدام کنیم.

کد خبر 751557

دیگر خبرها

  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر